Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Een nieuwe jongen in de 4e
'Er komt een nieuwe jongen in de 4e hè?' zei Kate ineens.
'Nieuwe? Weer zo'n mooi boy?' vroeg ik verbaasd.
'Waarschijnlijk wel. Sanne kende hem al, ze hebben al gezoend hoorde ik..'
'Waarom zijn alle leuke jongens of bezet of meisjesfreak?' zei ik zuchtend.
‘Of homo, maar toch is het niet helemaal waar, vorig jaar had je Huib hoor.’
‘Maar die was gewoon zo raar..’
Vorig jaar was ik smoor op Huib. Al van het begin van de brugklas en blijkbaar kende hij me ook en voelde hij nog meer dan ik. Hij was een jaar ouder en ik dacht altijd dat hij mij nog nooit had gezien.
‘Je maakte het uit, omdat je genoeg van hem had..’
‘Ja hallo,' riep ik uit. 'Wat denk jij als hij je iedere week belt om te vragen of ik een film bij hem wou kijken en dan dus de hele avond zijn tong in mijn keel zit en als zijn ouders thuis kwamen moest ik me verstoppen, omdat hij me niet wou voorstellen.'
‘Dat heb je gewoon met jongens.. Ouders zijn de eerste jaren verboden terrein of meteen de eerste date 7 gangen menu thuis bij hem aan de eettafel van 6 tot 10 uur.’
‘Die wezens zijn echt raar..’
'Ik geloof dat dat bel was. Ik wil niet weer te laat komen,' zei Kate.

‘Dit is lokaal 302. Hier wordt Wiskunde gegeven net zoals in 301, 303 en 304,’ hoorde ik ineens achter me als die de deur werd open gedaan. ‘Ik moet even iets aan meneer Tobijn vragen. Dit is trouwens 0V2B’
Ik keek om en keek tegen een jongen op.
‘Wauw, hij is zo knap!’ fluisterde Kate meteen.
'Wel een beetje een mooi boy,' fluisterde ik zacht.
Mevrouw Hangra, de afdelingsleidster vwo onderbouw, liep richting mijn wiskundeleraar en smoesde wat.
De jongen keek de klas rond.
‘Hee Danie,' riep Sanne.
De jongen knikte naar Sanne en glimlachte.
‘Dat is vast die nieuwe jongen, Daniel Logans.’ fluisterde Kate in mijn oor.
Ik keek opnieuw om en knikte, daarna keek ik naar Sanne die knipogend naar David zat te zwaaien. Ze wierp mij een beledigende blik toen ze zag dat ik naar haar keek.
‘Danielpop, Zullen we vanmiddag afspreken?’
‘Kan niet. Ik moet voetballen.’
‘Daantje!’ zei Sanne terwijl ze een pruillipje trek.
‘Sanne, melden in mijn kantoor,' riep mevrouw Hangra boos. 'Nu!'
'Daniel, als je wilt kan je deze les wel een stukje mee volgen. Ik moet even met mevrouw Kegro en Visser praten als je het niet erg vindt.'
'Tuurlijk, mevrouw,' zei Daniel knikkend.
Mevrouw Hangra liep het klaslokaal uit.
'Daniel, zou jij mensen willen helpen als ze iets niet weten? Ben je goed in wiskunde?’
‘Een beetje,' antwoordde David bescheiden.
'Oke, maakt niet uit en klas, op het bord staan de opgaves die jullie nu gaan maken.’
Braaf begon ik aan mijn werk. Als ik af en toe op keek, stond David met Tobijn praten of probeerde hij een van de flirtende meisjes te helpen.
Kate had het ook door en schaterde het uit. 'Wat een losers,' fluisterde ze.
Ik schudde met een klein glimlachje mijn hoofd. Sanne kwam achter mij de klas weer binnen en prikte in mijn rug toen ze langs me liep. 'Au!' riep ik uit.
‘Sanne Kegro, zitten!’ zei meneer Tobijn boos. ‘Komt mevrouw Hangra zo terug?’
‘Ik ben er al,’ zei mevrouw Hangra die naar Daniel wenkte dat hij moest komen.

In de pauze klapten Maria en ik onze kluisjes dicht en liepen we richting de aula waar gezang vandaan komt.
‘Niet weer?’ zuchte ik.
We liepen de aula in en zagen we een bandje op het podium staan. Sanne stond achter een keyboard en Tara, Sannes beste vriendin, stond te zingen.
‘Het klinkt niet slecht,’ zei ik keurend.
‘Ally, dit kunnen jullie veel beter!’
Ik zuchte diep en ging bij een groepje uit onze klas zitten.
'What's up?' vroeg Tim verbaasd.
‘Niks,’ mompelde ik terug.
‘Nou weet je!’ begon Maria maar toen Tim haar geïnteresseerd aankeek stopte ze. ‘Laat maar,’ mompelde ze zacht.

'Je raadt nooit wie me zojuist heeft gevraagd!' riep Kate door de telefoon heen.
'Tim?' vroeg ik lachend.
'Ja! Kom je straks op msn als je thuis bent?'
'Is goed, maar dat kan nog wel even duren,' zuchtte ik.
'Weer vertraging?' vroeg Kate. 'Oo, wacht even.'
Het bleef even stil en begon Kate weer in mijn oor te roepen. 'Aaaah! Laat maar je hoeft niet meteen op msn te komen, we gaan nu een ijsje eten!'
Ik grinnikte. 'Veel plezier, anders deel je milkshake.'
'Milkshake. Je bent geweldig, Al! Maar ik moet gaan, Tim komt aanlopen met zijn fiets. Het komt eindelijk van pas dat mijn band lek is! Doei.'
En voor ik kon antwoorden hing Kate al op.
‘Het duurt nog eeuwen voor dat ik thuis ben,’ dacht ik.
Ik stopte mijn oortjes van mijn iPod in mijn oren en keek naar buiten.
‘Mag ik hier komen zitten?’ vroeg iemand ineens. 'de rest is vol..' Ik keek op en zag dat Daniel naast mij staan. Ik haalde 'n oortje uit mijn oren en zei: ‘Tuurlijk!’
'Wat luister je?' vroeg hij terwijl hij ging zitten en zijn tas voor zich neerzette.
'Muziek,' zei ik met een kleine glimlach.
‘Haha, tuurlijk.’ lachte hij. Hij pakte het andere oortje en stak hem ongevraagd in z'n oor.
‘Natuurlijk mag je ook luisteren,’ zei ik lachend.
'Oke mooi,' lachte hij terug. 'Goede muziek trouwens! All Gifts toch?'
'Ja, klopt. Ik wist niet dat mensen hun muziek leuk vonden en kende. Ze zijn nog niet zo bekend.'
'Ze hebben mooie liedjes. Ik ben trouwens Daniel.'
‘Weet ik,’ mompel ik zacht. Meteen hoopte ik dat hij mij niet had gehoord.
'Huh wat? Jij bent Alyson toch?’ vroeg hij met een grijns.
Ik knikte verlegen. 'Hoe weet je dat?'
'Hoe wist jij mijn naam?' zei David met een grijns met nadruk op jij.
'Hoe wist jij mijn naam?’ vroeg ik met een ergere nadruk op jij.
David lachte. ‘Laat ook maar.’
In mijn zak voelde ik mijn mobiel trillen. Ik ben verlieeeeeefd.
Lachend schudde ik mijn hoofd.
Naast me hoorde ik ook een zacht piepje. Ik keek opzij en zag dat Daniel ook met zijn mobiel in zijn handen. Het fietsenhok is wel saai zonder jou! =[ Stomme voetbaltraining! loefyoi doppiescheet. xoxoxoxxoxooxo, liefdevoorjou.
Meteen keek ik weg. Het is onbeleefd om iemand smsje te lezen, bedacht ik.
'Je mag best meelezen als je wilt,' zei Daniel alsof hij mijn gedachtes kon lezen.
Verbaasd keek ik opzij. 'Ik.. Eh, sorry.'
'Lees gerust mee.'
Even glimlachte ik maar toen Daniel weer verder ging met zijn sms keek ik toch mee.
De bus is niet saai zonder jou.. En LEUKE voetbaltraining! geenliefdeterug.
'Is dat Sanne?' vroeg ik verbaasd.
'Ja..' zei Daniel met een zacht stemmetje.
De bus stopte. Terwijl Daniel opspringt valt het iPod oortje uit zijn oor
'Hier moet ik er uit..' zei hij. 'Leuk je te ontmoeten.‘
‘Ik geloof dat we mekaar al een beetje kende?’
‘Ik denk het ook.’
Ik keek hem na als hij de bus uitstapte en toen hij langs mijn raam liep glimlachte ik nog even naar hem.
Meteen smste ik Kate. Aah! Daniel zat net naast me in de bus en we hebben gepraat! $ liefs, xx.
Pas toen ik de gele bus voor mijn huis stopte en ik uitstapte kreeg een smsje terug. Ik bedankte de vrouw die achter het stuur zat. 'Tot morgen,' zei ze terug.
Haastig pakte ik mijn mobiel. Je mag Daniel hebben! Ik HEB Tim. We hebben gezoend. & we gaan vanavond naar de bios en nu naar de snackbar.. Het kan laat worden. x
Al lezend liep ik ons huis binnen en riep naar boven dat ik thuis was.
'Alyson?' riep een stem van boven. Mijn vader verscheen bovenaan de trap. 'Ooh. Gelukkig dat je thuis bent. Ik kon je al niet bereiken. Laurien en ik moeten voor twee weken weg.. Naar Canada,' zei mijn vader haastig.
'Oke wacht even,' zei ik verbaasd. ‘Waarom moeten jullie ineens naar Canada voor twee weken?’
'Ja,' knikte mijn vader. 'Je broer en jij blijven thuis.'
Langs mijn vader liepen 2 brede mannen met tassen naar beneden langs mij de deur uit.
'We vertrekken over vijf minuten. Je broer is naar een feest of zo. En hij is pas laat terug.'
Ook Laurien, mijn stiefmoeder, verscheen boven aan de trap en haastte zich de trap af met een grote handtas in haar handen. 'Het spijt me, lieverd. Maar het moet voor je vaders werk.' Laurien gaf me een kusje op mijn wang zoals ze altijd deed als een van ons weg ging en mijn vader verdween bovenaan de trap en voor Laurien mij had losgelaten van een dikke knuffel kwam hij alweer naar beneden lopen.
'Ik red me wel. Bellen jullie vanavond even als jullie er zijn?' zei ik terwijl ik ook mijn vader een dikke knuffel gaf.
'Ik heb geen idee wanneer we aankomen. Blijf vooral niet op. Je zult jezelf moeten redden. Je kan wel zelf boodschappen doen toch?' zei Laurien in een overhaast tempo.
‘Tuurlijk, Rustig.'
Ik zwaaide ze na toen ze het huis verlieten.
Ik liep weer naar binnen liep besefte ik pas wat er nou precies was. Mijn vader en Laurien waren voor twee weken naar Canada en ik was vanavond alleen thuis, omdat mijn broer naar een feest was. 'Geweldig,' zei ik tegen mezelf.
Ik dook voor de tv en langzaam viel ik in slaap.
Even later werd ik van een smsje wakker.
Sis, pa belde net, je bent dus thuis. Zin in ‘n feestje @ Alex? ‘k ben nu onderweg naar huis. Ff omkleden. Kusje van je broeder.
Tuurlijk had ik zin in een feestje, altijd. Al helemaal op een doordeweekse schooldag kon het geen kwaad.

Wordt vervolgd.



Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online