Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Melinda Variana Caline
Eens in een ver land woonde een rijke koning en koningin.Ze waren zo rijk dat ze hun enigste dochter niet liet trouwen.Waarom mag ik niet trouwen herhaalt ze iedere keer.De koning die vaak buiten de paleis is krijgt veel bezoekjes van rijke,knappe en mooie prinsen.Na een paar jaren was de koning moe geworden en zei op een mooie ochtend:WIE DE NAAM VAN MIJN DOCHTER KENT,MAG MET HAAR TROUWEN.Iedereen spitste hun oren.Aller eerst ging een prins in zijn mooie gewaad naar het paleis.Voor de poort kreeg hij te horen dat als je de naam niet kent eeuwen lang in een eenzame hoge toren zult worden opgesloten.Je krijgt dan een papier en een pen waar je de namen mag verzinnen.Je krijgt 1keer perdag eten en elke ochtend komt de koning je vragen of je de juiste naam al kent.De prins die de moed had ging met zijn paard erheen.
De koning vroeg wat kom jij hier doen.

De prins zij ik heb 3namen voor u dochter bedacht.Ja,zeg maar zei de koning vol zenuwen.
Omdat ze zo mooi is denk ik dat ze Fajinie,Iris en Madelief heet.
Fout...straf hem schreeuwt de koning.
Na 2dgn kwam er een prins in nog een schitterende gewaad en vroeg de koning de naam te raden.
Hij zei heet ze misschien maria,Jeidra en Nikita.
Fout.....straf schreeuwt de koning.
Toen kwam de 3e prins in nog een schitterend gewaad.
Hij zei heet ze misschien Zaria,Luwinia en Rasja.
Fout....straf schreeuwt de koning.
Na enkele jaren zijn er al 56.7800prinsen in de strafhokken.
Toen was er maar 1prins over die rijker was dan alle koningen en hertogen.Hij besloot met de prinses te trouwen en bedacht toen een list.
Hij dacht diep na toen hij het idee kreeg.
De prins verkleedde zich in een oude man en pakte 3papiertjes en een pen.
Hij schreef verschillende namen op de papier in verschillende handschriften.
Hij pakte toen een mand en ging op stap.
Bij de poort kwam hij een lakei tegen die zei hey oude schoen wat doe jij hier.
De prins antwoordde stotterend w...wijs m...me d...de w...eg.De lakei die genoegen nam bracht de oude man naar de paleis.
Wat doet u hier vraagt de koning.
K....ijk n...amen v.....an n....iet ge...trouwde p...p....rin..sessen.
Moet mijn dochter haar naam ook schrijven.
J....ja stotterd de prins verder.
Dochter kom je naam schrijven riep de koning.(Niemand wist hoe de dochter van de koning heet,zelfs de lakeien en bedienden niet.Alleen de koning en de koningen wisten het)
De dochter van de koning schreef keurig al haar drie namen op het papiertje.
Nadien moest de oude man weg.

Toen hij weer bij zijn paleis kwam droeg hij zij schitterendse gewaad aan.
Altijd herhaalt hij de naam van de prinses.
Toen hij bij de poort aankwam mocht hij doorgaan want niemand wist dat hij de oude man was.
Bij de koning aangekomen vroeg de koning wat hij wou doen.
Naam raden majesteit zei de prins.
Zo,je wilt naam raden lachte de koning.
Ja zei de prins.
Oke,als je het fout antwoord word je tot de dood gebracht zei de koning.
Geen nood zei de prins.
Ga je gang zei de koning.
Melinda,Variana en Caline riep de prins.
Jij hebt het geraden riep de koning.
Melinda kom maar riep de koning.
De prinses rende haar kamer uit en gaf de prins een zoen.
Alle lakeien,bedienden en koetsiers riepen Melinda.

Na een week was er een bruiloft en alle prinsen die gestraft waren,waren toen vrij.
En prinses Melinda en prins Domino leefden nog lang en gelukkig.

***einde***$$$%%^^@@##!!~~(())__++??>><<

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online