Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Een traan van liefde
Ik snuif de frisse zeelucht op, open mijn ogen en kijk naar de omslaande golven.
In mijn hoofd zoveel woorden...

If I talk real slowly, if I try real hard, to make my point dear, that you have my heart. *

Ik draai me om en kijk naar de grond. Naar de voetsporen in het zand. Mijn voetsporen.
Ik volg ze naar waar ze vandaan komen. Daar sta jij.
Je bukt, raapt een steen op en gooit hem de zee in.
Wanneer deze 3 maal over het water keilt kijk je triomfantelijk naar me op.
Je geeft me een glimlach. Eén uit duizenden. Ik smelt.

Er is zoveel dat ik je zou willen zeggen.
Woorden, die al maanden, misschien wel jaren op het puntje van mijn tong liggen.
Zelfs de zinnen zijn al gemaakt. Al duizenden keren gerepeteerd in mijn hoofd.
Maar ik durf niet. Vastberaden houd ik mijn mond dicht, op slot, bang dat ze anders van het puntje afglijden. Op een verkeerd moment.
Het is alsof ik op de 10 meter hoge duikplank sta. Ik wil springen want ik weet dat het een heerlijk gevoel kan geven. Kriebels. Ik sta op het puntje en kijk voorzichtig over de rand.
Maar ik durf niet. Bang om te falen.

Het is donderdagochtend. Het strand is leeg. We zijn alleen.
Je komt naar me toe gelopen, langzaam. Ik geniet van de aanblik.
Jouw schoonheid, verlicht door de stralen van de laagstaande zon.
Oogverblindend.
Ik weet, voel, dat dit het moment is waarop ik ze moet laten gaan, die woorden, die zinnen.
Alles wat ik nodig heb is een zetje in mijn rug.

If I talk real slowly, if I hold your hand, if you look real closely my love, you might understand. *

Je kijkt me diep in mijn ogen aan.
Een traan verlaat mijn oog, langzaam glijdt hij over mijn wang naar beneden, naar het puntje van mijn kin waar hij twijfelend blijft hangen. Jouw hand – jouw mooie hand – reikt naar mijn gezicht. Je wilt hem wegvegen, die traan, maar je bent te laat, de zwaartekracht neemt ‘m mee, de diepte in, waar hij op de grond uit elkaar spat. De minuscule druppels die overblijven worden direct door het zand geabsorbeerd. Met weemoed kijk hem na, die traan.

Je kust me. Je pakt mijn hand.
We lopen terug naar de auto en zeggen niets.
Als je me thuis hebt afgezet kijk ik je na, net als die traan.
Je wordt geabsorbeerd door de wereld, net als mijn traan.
Weg.

If you love me, with all of your heart. If you love me, I will make you a star in my universe. You’ll never have to go to work. You’ll spend every day, shining your light my way. *





* Angus and Julia Stone – For You


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online