Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Duivelsbot
Het hoefgetrappel kwam van ver, de takken en bladeren ritselden en de wind joeg het water van de beek naar het zuiden.
Tussen het helmgras en de lange bomen die zich als schaduwen over het bos wierpen verscheen een paard met gitzwarte manen en kastanjebruine ogen, een echte strijdros.
Adrian De Bernicië klemde zijn sporen tegen de onderbuik van Wolfing, zijn maliënkolder schudde op en neertoen ze over de valbrug reden.

'U had mij gezonden,vrouwe', zei Adrian tegen Adelaide De Gravure.
Adelaide knikte kort en bedroefd.
Adrain knielde neer en maakte een buiging.
'Voor u zal ik alles doen,ik zal vechten tegen de ridders uit verre landen en mij door de gevaren heenslaan.'
Adelaide legde haar koude handpalm op Adrians schouders.
'Ik ben in het bezit van het duivelsbot.'
Adelaide toonde hem haar uitstekend staartebeentje, het vel er rondom was gescheurd en rot.
Adrian slikte terwijl hij zijn gezicht afwendde.
Hij wist maar al te goed wat dit betekende, ze was een duivel, onheil en verraad, het duivelsbot was een slecht teken.
'Ik word gevierendeeld', zei Adelaide ijzig,'mijn laatste opdracht voor jou is dat je mijn man haalt, Marten Van Bourgondië, hij zal mijn hart vullen en God doen inzien dat ik niet slecht ben.'
'Ik zal alles voor u doen, vrouwe', zei Adrian hoffelijk en hij maakte een lichte buiging, daarna trok hij zijn wapenuitrusting aan en zadelde hij Wolfing op.

De man van Adelaide, Marten Van Bourgondië was in San-Nicolo, ze vochten al maanden tegen de saracenen, ze moordden elkaar uit en duelleerden.
Adrian galoppeerde door de kreunende en krijsende mensen heen, hij sloeg de wilde Saracenen van zich af tot hij Marten zag.
'Sir Marten!'
Marten draaide zich om.
'Uw vrouw heeft u nodig, ze wordt gevierendeeld, ze is in het bezit van het duivelsbot.'
'Marten blijft hier!' riep een Saraceen, hij spuwde een klodder bloed uit, zijn stoffige bovenkleren waren opengereten en aan flarden gesneden en net onder zijn rib zat een groot gapend gat waar pus en bloed uit liep.
'Niemand neemt een ridder weg van zijn vechtplaats, elke ridder hier zal vechten tot het bittere eind, Marten is een vluchteling als hij deze strijd verlaat, de saksen moeten zich overgeven als hun aanvoerder ervandoor is.'
Adrian trok zijn zwaard uit de schede, 'liefde gaat boven alles, laat mij vechten met uw beste ridder en laat Sir Marten gaan als ik win.'
De saraceen grijnsde, 'je bent juist geridders, hoe oud ben je, 16?'
'17' snoof Adrian.
'Sir Gaillard', brulde de Saraceen, 'vecht met deze ridder, het zal onze strijd bepalen.'

Gaillard galoppeerde naar de open plek, hij trok zijn zwaard uit de schede, het lemet blonk in de ondergaande zon.
Adrian schoof de helmklep van zijn vizier dicht en gaf Wolfing een slag op zijn bil.
De eerste keer stootten ze elkaar allebei op de maliënkolder.
Vervolgens galoppeerden ze weer naar elkaar toe en stootte Sir Gaillard Adrian bijna uit het zadel.
Adrian greep zich vast aan de manen terwijl hij terug in de aanval ging.
Er schoot een pijnscheut door zijn onderbuik toen hij werd geraakt.
Adrian viel van zijn paard.
Gaillard steeg af en zwaajde met zijn zwaard.
Hij liet zich naast Adrian op de grond zakken.
Adrian reageerde snel en veerde recht, hij trof Sir Gaillard recht in zijn onderarm.
'Genade', kreunde Sir Gaillard, 'neem Sir Marten mee, ik zal mijn volk terug trekken.'
'Uw genade is aanvaard', zei Adrian en hij reed samen met Sir Marten naar Adelaide De Gravure.
'Ik ben je heel dankbaar voor uw daden, Sir Adrian', zei Sir Marten dankbaar.
'Ik zal met mijn vrouw vluchten naar verre oorden waar ze samen met mij een vredig leven kan lijden.'

einde




Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online