Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

ontsnapt
ik word gebeld: ONBEKEND. even twijfel ik of ik op moet nemen, maar ik doe het toch. 'hoi' zeg ik zo neutraal mogelijk. 'hallo roos, weer met frank visser politie Twente. fijn dat je opneemt, ik wil even met je praten' zegt de stem aan de andere kant van de lijn. 'nou wat fijn, waar wil je over praten?' zeg ik toch lichtelijk geïrriteerd door zijn vrolijke toon. 'het is slimmer van je om je over te geven, het is nu 2 uur en jij bent moe, wij zijn moe en ik denk dat we het liefste allemaal ons bed in kruipen, toch?' vraagt visser 'ja, nou ik wil gewoon lekker in mijn eigen bed kunnen slapen' antwoord ik. 'ja, sorry roos maar je weet dat we je dat niet kunnen laten doen, maar als je, je nu over geeft gelden er nog steeds verzachtende omstandigheden' antwoord visser 'oh nou wat zijn 'verzachtende omstandigheden' dan?' zeg ik met een spottende toon. 'nou we kunnen er voor zorgen dat je niet de hele tijd in een zwaarbewaakt deel zit, en misschien kunnen we ervoor zorgen dat je straks je vader nog even kan zien' antwoord visser. ik ben gebroken, al dat vluchten heeft me zwak gemaakt, ik kan niet meer. hun houden het nog veel langer vol als mij. ik geef me over. 'oke, ik geef me over' zeg ik, gelijk begin ik te twijfelen. is dit wel waar ik voor gevochten heb? is dit wel waar mijn vrienden me voor hebben geholpen? om mezelf over te geven?. nee, dat is het niet maar ik kan niet meer. 'oke goed zo roos dat is een slim besluit van je, zeg maar waar je zit' zegt visser met een nog vrolijkere toon als eerst. 'nee, zo gaan we dat dus niet doen, zeg jij maar waar ik heen moet' antwoord ik. 'oke als jij dat wilt, kun je naar het teerveldje lopen of is dat te ver?' zegt visser 'nee, dat moet lukken kom er straks aan' zeg ik en ik hang op. ik lees de rest van mijn berichtjes door maar ze zeggen allemaal hetzelfde: die is opgepakt en die is opgepakt en die... het maakt me niks meer uit. ik zet mijn mobiel uit en haal een sigaret uit mijn jaszak en steek hem aan. de minuten tikken voor bij en even denk ik aan helemaal niets.
plotseling word ik opgeschrikt door licht in de bosjes. ik kijk om me heen en hoor nu ook stemmen. ik probeer te verstaan wat ze zeggen maar het is te ver weg. net zo plotseling als het licht er kwam is het ook weer verdwenen en de stemmen sterven langzaam weg. ik kijk om me heen overal is het donker maar aan de hemel daar branden een paar sterren.

plotseling hoor ik takken kraken. ik spring op en van alle kanten word er met licht op mij geschenen. ik sta aan de grond genageld. een seconde sta ik daar helemaal stil, dan pas besef ik dat ik ben omsingeld. iedereen schreeuwt maar ik hoor het niet. ik kijk om me heen overal staan agenten met zaklampen, voor me staat een agent met peperspray. in een tiende van een seconde zie ik de straal op me af komen. gelijk gevolgd door een branderig gevoel in mijn ogen. ik wrijf met mijn handen in mijn ogen als ik een agent hoor roepen: 'LIGGEN OP DE GROND NU!' net op het moment dat ik mijn armen opzij doe springen er van achteren 2 agenten op mij. ik val voorover en probeer me op te vangen maar de agenten hebben mijn armen vast. ik raak bijna de grond als mijn arm los raakt. ik val op de grond terwijl ik me probeer op te vangen met 1 arm. even is er helemaal niets om me heen maar dan voel ik de pijn in mijn arm en de agenten op me liggen. ik schreeuw het uit van de pijn. de 2agenten duwen me op de grond. 'STOP MET VERZETTEN' roept een agent. een seconde kijk ik hem aan. hij heeft een zonnebril op en onder zijn pet zit bruin haar. 'AUU MIJN ARM AUUU' ik schreeuw het uit. er komt een agent naast mijn hoofd zitten en duwt met zijn knie mijn hoofd op de grond. ik wil me verzetten maar het lukt niet. ik lig in de houdgreep op de grond geduwd. een agent pakt mijn rechter arm en ik voel hoe hij handboeien om doet. hij pakt mijn andere arm en ik schreeuw het uit van de pijn. als reactie trap ik wilt in het rond en schop ik een agent. gelijk komen er nog 2 agenten aan die mijn benen vast pakken. de agenten pakken mij nog harder vast en 1 agent ligt boven op mijn arm. 'RUSTIG DOEN NOU!' zegt de agent naast mijn hoofd. maar ik kan niet rustig doen. de pijn overal is te erg. ik heb zin om iedereen neer te schieten. weer word mijn linkerarm vast gepakt en ik voel de handboei om gedaan worden. ik bijt op mijn lip. bij elke beweging die een agent maakt gaat er een pijnscheut door mijn arm. 'STOP MET VERZETTEN' schreeuwt de zelfde agent weer.'oke oke als jullie mijn arm loslaten' zeg ik al schreeuwend van de pijn. langzaam aan word ik rustig en begin ik me te ontspannen. de greep word wat losser. om me heen hoor ik allemaal agenten elkaar feliciteren en zelfs op de politieradio hoor ik complimenten. 'mag ik even wat anders gaan liggen?' vraag ik. 'waarom?' vraagt een agent bot. 'omdat dit zo fucking veel pijn doet' zeg ik. ik voel een traan over mijn wang lopen, ik weet niet of dat komt door de peperspray of de pijn. 'eigenschuld had je maar mee moeten werken!' antwoord de zelfde agent weer. ik krijg zin om hem een dikke trap te verkopen maar ik hou me in. de pijn in mijn arm maakt me misselijk. ik probeer mijn ogen open te doen maar dat doet te veel zeer. 'moet je die arm is zien die staat wel heel raar' zegt een agent lachend. allemaal andere mensen beginnen ook te lachen. 'dat kan nooit goed zijn, regel een ambulance' zegt een bekende stem. ik heb hem eerder gehoord maar weet niet meer waarvan. ik hoor de radio ruisen en er word een ambulance opgeroepen. 'over 20 minuten is ie der' hoor ik iemand door de radio zeggen. ik voel dat de greep steeds losser word. langzaam probeer ik iets anders te gaan liggen, maar gelijk word de greep weer strakker. 'NIET BEWEGEN!'schreeuwt de agent bij mijn hoofd. 'oke roos we gaan je zo op je knieën zetten, ga niet staan. ja begrepen?' zegt de bekende stem na een paar minuten 'oke maar doe please rustig met mijn arm' vraag ik. mijn benen worden over elkaar gelegd en de agenten gaan van me af.2 paar handen trekken me omhoog. 'oke en blijven zitten' zegt de agent nog is streng. nu kan ik pas weer wat zien. de agent gaat voor me staan. 'oke heb je gevaarlijke spullen op zak? zoals naalden?' vraagt de agent. ik knik nee. met leren handschoentjes haalt hij alles uit mijn zakken. mijn sigaretten, aansteker, sleutels, portemonnee en mijn mobiel. alles word in een plastic zakje gedaan. nadat al mijn zakken binnenste buiten zijn gekeerd is de rest aan de beurt. ik word grondig gefolieerd. uit mijn sok haalt de agent een zakmes. ik blijf rustig op mijn knieën zitten en laat het allemaal gebeuren. de agent loopt een stukje weg. mijn knie begint zeer te doen en ik ga iets anders zitten. gelijk word ik weer plat op de grond geduwd. ik schreeuw het uit. daar lig ik weer in houdgreep op de grond. 'ik zei toch blijven zitten' zegt de zelfde agent weer. 'ik wou iets anders gaan zitten' antwoord ik 'ja, dat is niet slim van je bedacht' zegt de agent, en gelijk herinner ik me zijn stem weer. met hem heb ik zitten bellen. er gaan een paar minuten voor bij.
'oke roos we gaan het nog een keer proberen. maar probeer nu niet te bewegen oke' vraagt visser. 'oke' antwoord ik kort. weer word ik op mijn knieën gezet. dit keer blijf ik zitten. om me heen worden dingen geroepen en lopen er agenten te bellen. het gaat allemaal langs me heen. 'roos, blijf je er bij?' ik schrik op uit gedachten.'heb je gehoord wat ik net zei?' vraagt visser. ik schud van nee.

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 25 bezoekers online