Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Nooit Gedacht!
Dit is de hoofdpersoon:
Nadine, ze is 17 jaar, woont in een weeshuis.
Ze heeft lang bruin haar en blauwe ogen.


Nadine staart naar de rafelige gordijnen tegen over haar bed. Ze kan er bijna doorheen kijken. Bij de gedachte dat ze die gordijnen er vast al twintig jaar hangen wordt ze ook niet echt vrolijker.
Ze woont nú al, ongelukkig genoeg, 7 jaar hier. In dit weeshuis. Haar ouders waren 7 jaar geleden omgekomen in een auto ongeluk. De eerste maanden vond ze wel leuk, maar hoe langer ze er was, hoe erger ze het begon te vinden. Ze kon niet uitgaan, geen baantje nemen, bed tijden waren heel strikt, de leiders controleerden elke dag haar huiswerk en het ergste nog: de kas was niet zo goed gespekt, arm; zoals Nadine het noemde, dus het geld dat ze aan kleding mocht uitgeven was minimaal.
Op school werd ze ook gepest om haar kleding. Vooral door de populaire groep. Wat zou ze daar graag bij horen.
Ze is ook verliefd op Stefan, de knapste jongen van de school. Maar ze had het zich zelf ál lang ingetimmerd dat ze hem toch nooit zou kunnen krijgen. Hij was knap, populair en had bovendien al met een ander meisje. En zij, zij was niet populair, droeg stomme kleren, had geen vrienden en bovendien; ze had helemaal geen geld. Bovendien mocht ze nooit na school ergens heen. Het leek wel een strafkamp!

***

In haar nachtpon en op blote voeten stapt ze uit bed op de krakende vloer. Dat was net iets te hard, want naast haar hoort ze Charlotte wakker worden.
‘Huh, wat is er? Het is midden in de nacht.’ Hoort ze haar kreunen.
‘Het is helemaal niet midden in de nacht, het is al half 7.’
‘Wat! Dat meen je niet?’
‘Eigenlijk wel. Kom er nu maar uit!’
Ze gaan de gang op en lopen naar wat de badkamer was. Poetsen hun tanden, nou ja, je weet wel, het hele ritueeltje.

***

Als ze op school aankomt en haar rammelende fiets in het fietsenrek heeft gezet, komt Loïs, de vriendin van Stefan, langs. ‘Ah, ons arme weesje is er ook weer.’ Roept ze en een paar van haar vriendinnen lachen. Nadine pakt haar tas en loopt de meiden voorbij naar binnen. Ze doet de boeken die ze niet nodig heeft in haar kluisje en loopt naar de les.
Daar ziet ze Stefan staan. Ze gaat een beetje verlegen bij de deur van het lokaal staan. Stefan lacht even naar haar en begint dan met zijn vrienden te praten.
Nadine vroeg zich even af of ze het zich verbeeld had of had hij echt naar haar gelachen.
Dan komt de leraar aan lopen en gaat ze het lokaal binnen.

***

Als ze om kwart over twee, het schoolplein af fietst en op het fietspad fietst, hoort ze gerinkel achter haar. Het is Stefan. Nadine’s hart maakt een sprongetje.
‘Hè Nadine!’ zegt hij.
‘Hè Stefan, hoe gaat het?’
‘Goed, super zelfs! En met jou?’
‘Ook wel goed.’
‘Is het erg daar? In dat weeshuis?’
‘Ja, best wel. Ik vind het er niet leuk. De kas is daar niet echt gespekt en je mag bijna niets.’
‘Shit man! Klink verschrikkelijk. Hoelang zit je daar al?’
‘Nu 7 jaar’
‘Dat is al best lang! Zou ik mee mogen?’
Nadine’s hart springt weer op.
‘Ik denk het niet, maar we doen het gewoon. Als je dat ten minste leuk vindt, het is daar ontzettend stom.’
‘Jawel, ik wil het wel zien. Mijn moeder is namelijk ook overleden.’
‘Oh’ Nadine doet meteen een beetje minder enthousiast.
‘Sorry’ zegt ze snel.
‘Geeft niet’ is het antwoord van Stefan. ‘Ik ben er aan gewend. Bijna niemand weet het. Zelfs Loïs niet.’
‘Oh, ik ben dus niet helemaal de enige zonder ouders. Mis jij je moeder veel?’
‘Best wel, af en toe zijn er dingen waar je je moeder voor nodig hebt.’
‘Ik mis mijn ouders ook, maar ik ben niet de enige. In het huis is iedereen wees.’
Ondertussen zijn ze bij het huis aangekomen.
‘Hier is het.’ Nadine stapt van haar fiets en gooit hem tegen de muur. Ze ziet Stefan een beetje verbaasd kijken. Zo te zien had hij dit niet verwacht. Het vervallen pand met de kranten voor de ramen zag er ook niet echt uitnodigend uit. Soms schaamde Nadine zich er wel eens voor.
‘Treed binnen’ en Nadine houdt de deur open. Daar ziet ze Charlotte.
‘Dit is Charlotte. Charlotte, dit is Stefan. Stefan, dit is Charlotte.’ Stelt ze de twee aan elkaar voor.
‘Hoi, ik ben dus Charlotte.’ Zegt Charlotte tegen Stefan.

Als Nadine een uur later afscheid van Stefan neemt en hem uitzwaait, komt Charlotte naar haar toe.
‘En wordt het wat denk je?’ Vraagt ze geheimzinnig.
‘Huh, wat is er? Waar heb je het over?’
‘Probeer het maar niet te verstoppen. Je bent verliefd!’
‘Oh dat!’ Zegt Nadine wazig. Ze is nog steeds met haar gedachten bij Stefan.

***

Als ze de volgende dag haar fiets weer in het fietsenrek zet, komt Stefan ook net aanfietsen.
‘Hè!’ zegt hij
‘Hoi’
Net als hij weer wat wil zeggen komt Loïs tussen beide.
‘Praat niet met haar, ze is zo’n loser!’ Snauwt ze tegen Stefan. En tegen Nadine snauwt ze: ‘Hoe durf je met hem te praten!’ En ze trekt Stefan mee naar binnen.
Een beetje beduusd kijkt Nadine de twee na. Dan pakt ze haar tas en loopt naar binnen.
Als ze even later in de les zit, knipoogt Stefan naar haar en maakt wurg gebaren, waarna hij wijst naar Loïs. Samen lachen ze stiekem.

***

Als ze na schooltijd buiten komt, staat Stefan bij haar fiets te wachten op iemand. Nadine voelt weer een kriebel in haar buik.
‘Hè, ik stond eigenlijk hier, omdat. Eehm…’ Stefan wordt een beetje rood.
‘Ja? Wat is er?’ vraagt Nadine met een vragend gezicht.
‘Wiljemetmeverkering?’ zegt hij heel snel.
‘Wát?’
‘Wil je verkering met me?’ zegt hij nog steeds snel, maar nog net verstaanbaar.
Nadine wordt rood. ‘Ja! Heel graag zelfs!’
Langzaam komen ze dichter bij elkaar en ze zoenen elkaar.
Nooit had Nadine zich zo gelukkig gevoeld.

***


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online