Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

de 6 zwanen
Er was eens een koning die in een bos verdwaalde.
Hij kwam een oude heks tegen die hem de weg kon wijzen als hij met haar dochter trouwt.
De koning wou dat graag, want het was een wondermooie vrouw.
Toen de koning naar het kasteel samen met zijn nieuwe vrouw ging zag zijn zus dat.
Ze wist meteen dat de vrouw niet te vertrouwen was voor de prinses en de 6 prinsen.
Gauw verstopte ze de kinderen in een kasteel dat midden in een magische bos stond.
Toen de koning bij zijn paleis kwam zei zijn zus: Ik heb jouw kinderen verstopt in het magische bos. Vertel dat niet aan je vrouw, je kunt alleen met deze touw het kasteel bereiken.
Voor de koning kon vragen waarom was zijn zus al weg.
Elke middag ging de koning op bezoek naar zijn kinderen.
De koningin vroeg haar af waarom de koning steeds weg was en besloot hem te bespioneren.
Toen ze de 7 kinderen zag werd ze woedend en maakte in het kasteel 7 mantels.
Als je dat droeg veranderde je in een zwaan.
De volgende morgen gaat ze met de magische touw opzoek naar de 7 kinderen.
De arme zes prinsen dacht dat het hun vader was en veranderde gauw in 6 witte zwanen.
Op hun zusje na die het allang wist.
Ze ging op zoek naar haar broers en verdwaalde.
Tot ze 6 zwanen zag.
Oh kon ik maar ook een zwaan zijn en altijd bij jullie blijven! Zei ze.
Nee! antwoorde een van haar broers. Jij moet de betovering verbrekenen!
6 jaren moet je niet lachen en praten.
En in die zes jaren moet je mantels maken van brandnetels.
Toen vlogen ze weg.
Het prinsesje deed wat haar broers hadden gevraagd.
Op een dag kwam er een prins voorbij die het prinsesje zag.
Hij was meteen verliefd op haar en nam haar mee naar het kasteel.
Alleen de moeder van de prins was er niet blij mee met zo'n kind dat niet lacht, praat en brandnetelmantels maakt.
Toen ze 3 zonen hadden gekregen, ontvoerde de koningin ze en verfde nepbloed op de lippen van het prinsesje.
De volgende morgen riep de koningin: Dat meisje heeft haar eigen drie zonen opgegeten!
Algauw werd Het prinsesje op het brandstapel gelegd met haar 6 brandnetelmantels.
Net op het moment voor het vuur werd gestoken vlogen er 6 zwanen die de mantles van het stapel pikten en om hun heen sloegen.
Algauw veranderen ze in 6 knappe prinsen.
De jongste prins heeft drie zonen van het prinsesje mee.
Gauw rende het prinsesje naar haar broers toe en riep: de betovering is verbroken.
Toen ze alles hadden uitgelegd aan de Prins (inclusief het verhaal van de 3 kinderen) was alles weer normaal.
En leefden ze nog lang en gelukkig!

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online