Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

trouw vor altijd
Trouw voor altijd


Zelda versnelde zijn voetstappen,bij het horen van mannen stemmen achter zich. Het waren vast weer de mannen van hitler s’ leger dacht Zelda ,die zomaar joodse mensen mishandelden. Opeens botste ze tegen een knappe soldaat aan. En schrok zo erg dat ze beneden zou vallen ,als de soldaat niet haar vast hield. Bedankt zei Zelda snel en wou,doorlopen toen de soldaat haar weer bij zijn arm vast pakte,en zei: ik vind het mijn eer als ik zo een mooi meisje als u moet redden ,zei het soldaat. En dat meende hij ook want het soldaat werd voor het eerst verliefd in zijn leven,en dat ook op een joods meisje Zelda. Hoe heet u ? als ik het mag vragen ,zei het soldaat. Ik heet Zelda zei ze snel en wou doorlopen. Maar dit keer hield hij weer haar tegen. Zelda kom a.u.b. vandaag om 6 uur naar het cafe,ik zal op jou wachten ,en ik heet Isaac. Ze liep weg toen ze hem hoorde zeggen , Zelda vertrouw mij ik ben niet netals andere soldaten. Zelda slikte zijn spuug door want binnen zijn hart wist ze dat ze iets moois voor het joods soldaat voelde. Zelda en Isaac gingen bijna elke week elkaar ontmoeten,en gingen praten , over alles,meestal over hoeveel ze van elkaar hielden,en wat er dan ook zal gebeuren ze legden geloften af dat ze elkaar hier en hierna trouw zullen blijven. Ze bedreven het liefde niet want Zelda was een joods streng meisje ,en wou maagd in huwelijk instappen,en dat wou Isaac ook ,hij was ook maagd en wou maagd in huwelijk instappen samen met Zelda. Zo gingen het dagen voorbij ,toen er iets heel ergs gebeurde. Zelda kwam van werk,en toen ze thuis kwam werd ze zo verdrietig. Zijn ouders zaten in hun huis vermoord,door het leger van Hitler. Zelda ging huilen,en schrok toen ze een sterk hand op zijn schouder voelde,ze wist het van wie het was en zij,laat mij Isaac. Dit allemaal heb ik aan jou te danken, maar Zelda wist diep binnen zijn hart dat Isaac zulke misselijk makend dingen nooit zou doen. Zelda a.u.b.kom met mij mee,je moet weg gaan van hier. Ik wil niet dat jou ook zoiets overkomt. Zelda wist niets wat ze moest doen,dus deed ze wat Isaac tegen haar zei. Want diep binnen zijn hart vertrouwde ze Isaac het meest. Isaac en Zelda kwamen na 2 dagen van Duitsland naar Utrecht,bij Isaac s’ vriend s’ thuis. Ze trouwden het zelfde dag samen. Zelda zat op bed te wachten,op zijn man op zijn grootste liefde Isaac ,in utrecht bij Isaac s’ vriend s’ thuis. Hij kwam binnen zijn man Isaac. Zelda mijn liefste zij Isaac. Je weet wel dat ik morgen weer terug moet naar Duitsland,beloof me dat je hier bij mijn vriend s’ huis zul blijven ,tot ik terug kom. Ik vertrouw mijn vriend,zei Isaac. Ik beloof je mijn liefst zei Zelda. En ik zal altijd van je houden. Hij beloofde dat ook. Op het moment toen de geliefden het liefden wouden bedrijven ,allebei voor het eerst in hun leven,allebei waren ze maagd,werd er op hun deur geklopt. Open maken Isaac zeiden de aanhangers van Hitler. Isaac werd voor een moment stil,maar hij maakte snel een planning. Want hij wist dat zijn beste vriend hem had aangegeven aan hitler ,want hij had niet alleen een joods meisje verstopt maar ,ook getrouwd met een joods meisje. Zelda mijn lief ga nu weg ,anders mishandelen ze jou,zei Isaac snel. Nee Isaac zei Zelda ,ik ga blijven en ga dood met jou samen. Zelda doe het voor mijn voor jou lief zei Isaac. Hij pakte Zelda voor het laatst vast en ging haar kussen. Een kus die beloofd dat ik voor jou heel mijn leven zal wachten en ook na het dood. Het volgende dag toen Zelda zich in Utrecht had verstopt,las zij nieuws.
Een hitler s’ soldaat geeft zijn leven om een joods meisje.
Een hitler s’ soldaat trouwde met een joods meisje ,hij had haar schuil gehouden in utrecht bij zijn beste vriend s’ huis. Waren het zelfde dag getrouwt,en waren namenlijk op heten daten betrapt. Het soldaat s’ vriend vertelde alles aan hitler. Toen het huwlijksnacht van het geliefden aanbrak. Werd er hard geklopt,de soldaat was te slim,hij had namenlijk zijn joods meisje laten wegrennen ,en gaf zijn leven voor haar. Vertel waar het meisje is,zijden de aanhangers van hitler,waarbij het vriend van het soldaat was, als je het niet toegeeft,ga jij dood. Het jonge soldaat liep naar zijn beste vriend en het aanhanger van hitler,en deed lachend zij trui uit,en deed zijn borstkas naar voren,en zei hoog. Het joods meisje is hier in mijn hart. Na 2 minuten werd er geschoten in zijn hart door zijn beste vriend. De soldaat ging 14 augustus 1942 dood het zelfde dag toen hij nog trouwde.
ik hou altijd van jou mijn lief zei Zelda huilend. Ze bleef heel zijn leven in Utrecht ,en zijn en Isaac s’ graf was ook in Utrecht.
Na 50 jaar 14 augustus 2002 was Zelda overleden. Precies 50 jaar eerder was zijn man zijn liefd, vermoord. En nog iets,
een wonder,precies 50 jaar eerder was Zelda getrouwd. Toen ze dood ging Zelda zat mijn moeder naast haar,want mijn moeder was zelda s’ beste vriendin. Ze zei tegen mijn moeder,vriendin vind jij het niet een wonder,dat ik en Isaac elkaar zoveel trouw waren en zijn dat we maagd dood zijn gegaan. Hij ook en ik ook. Maar nu als ik dood ga,dan is onze trouwdag en huwelijksnacht. Van ons allebei voor het eerst in onze leven na het dood. Hij zit op mijn te wachten zei,zelda tegen mijn moeder nu moet ik gaan. Maar eerst beloof je mij dat je mijn en Isaac s’ verhaal in een boek zal schrijven. Jij zelf of jou dochters. Mijn moeder beloofde het dat ze aan iedereen zou vertellen. Haar liefdes verhaal en hoe trouw ze elkaar beleven. Toen lachde Zelda en ging eindelijk naar zijn lief.


Mail me hoe jullie het vinden
ik zal wachten op jullie reactie.
goed-so@hotmail.com
Alvast bedankt


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 10 bezoekers online