Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Het geheim van Vianden
Het jaar 1750, 30 juli in de nacht rijd er een koets met volle vaart en met alle angst richting de stads poort, de vrouw roept angstig tegen de koetsier:"Sneller Charles, Sneller, Sneller!!!!". "Ik doe mijn best mevrouw maar de, de... AAAAAARRGGH". dat is t laatste wat ze van Charles hoort. Dan roept de vrouw angstig:"Charles, Charles!!!". intussen is de koets tot stilstand gekomen. De vrouw stapt uit de koets en rent naar de wachters.:"Wachters, Wachters!", roept ze angstig, "Help ik wordt achtervolgt door....". Dan vallen de wachters dood neer en ze gilt t uit. Dan kijkt ze achter zich en ziet ze een een ruiter in de verte.De vrouw had een kistje bij zich met een zegel van een Griffioen. dan gaat ze op de grond zitten bidden.Voor dat ze t weet staat hij voor haar.Hij trekt haar aan haar haren op en zegt met een zware en griezelige stem:"Hier met dat kistje". Dan kijkt ze op en ze ziet een gewone man. Als ze weigert het kistje te geven grijpt de man haar bij de keel pakt zijn sabel en snijd haar hart eruit, hij haalt een speer tevoorschijn en gooit die door dwars door het gat dat hij het gemaakt met zijn sabel dan gooit hij haar met de speer tegen de muur. Dan pakt hij het kistje stapt op zijn paard en lachte met een hele griezelige lach. de vrouw kijkt nog voor t laatste op en ziet hem samen met zijn paard verdwijnen in een mistbank. en dan valt ze dood neer.......


nu 261 jaar later gaat een meisje genaamd Sophie naar haar vrienden:"Jongens, Jongens!!!". zegt ze bijna buiten adem."Wat is er", zegt James een van de vrienden, "James laat r maar, ze komt vaker met dat soort dingen", zegt Robin spottend. Timmy vraagt:"Jonges laat er, ze moet eerst op adem komen". Na dat Sophie op adem is gekomen begint ze:"Dank je Tim, eh ik ben dus gister langs mijn Oma geweest, ze begon een Verhaal over een of andere Vloek van Baron Griffin". De jongens schrikken. dan gaat ze verder, "ja ik vond het ook al raar en toen ging ze, ze zij dat er zo'n 260 jaar geleden een Baron leefde in het grote kasteel in Vianden, het deed de ronde dat die baron een waardevol kistje bezat met de alle rijkdommen van de wereld, maar nu komt t, die baron is 3jaar van tevoren gestorven door een dief die het kistje probeerde te stelen. Iedereen die sindsdien het kistje probeerde te stelen werd achterna gezeten door zijn geest en je werd niet met rust gelaten tot je het kistje weer terug legde waar je het had gevonden, en je had 6 dagen de tijd, je werd per dag gekweld en dat werd dan steeds erger uiteindelijk op de 6de dag kwam hij je opzoeken en als je dan dat kistje niet gaf zou je door hem bruut vermoord worden. En toen gaf ze me dit sleuteltje". Sophie graat in haar broekzak en haalt een klein mooi afgewerkt sleuteltje met een plaatje van een griffioen op de kop. De Jongens doen en paar stappen achteruit van de schrik. En ze roepen panikerend:"Stop weg dat ding!!!". Sophie kijkt raar op en doet het in haar broekzak. Dan zegt ze:"Jonges ik heb een voorstel, wat als we naar dat kistje gaan zoeken", "Uhm nee, nee nee nee nee nee nee", zegt Robin angstig. "Waarom niet, jullie geloven die onzin toch niet echt hè?". "Ehm nee nee natuurlijk niet", "Nou kom dan mee, vanavond, 11 uur". De jongens kijken elkaar vertwijfeld aan en zeggen dan ja. Die avond ontmoeten ze elkaar voor de kasteel poort, allemaal bepakt met: een zaklantaarn, een zakje batterijen en een zakmes. De jongens weten niet of dit zo'n goed idee was maar ze hebben niks tegen Sophie in te brengen. Sophie pakt de sleutel en opent de poort. Dan valt het slot van de poort en gaat het hek open ze lopen via het lange pad naar binnen. Dan staan ze voor de deur. "Daar gaan we dan...", ze doet de deur open, hij kraakt enorm, de deur vliegt met een vlaag open. "Pak jullie zaklantaarns, jongens". Ze klikken de zaklantaarns aan en kijken rond. Oké verspreiden jongens, we gaan in teams van twee, ik met James en Robin met Timmy. "Zoek de catacomben van de Baron", "Doen we", zeggen de jongens. Timmy en Robin gaan richting de grote eethal. Sophie en James gaan naar de slaapkamer, ze doorzoeken de kamer, opeens zegt James:"Heey Soof kom es kijken","oké", antwoord Sophie."Kijk naar dit schilderij, volgens mij is het de Baron", zegt James, waarop Sophie antwoord:"Hij is best wel knap, maar oké genoeg getreuzeld, op naar de catacomben". Dan roepen Robin en Timmy:"GEVONDEN" even later zijn ze in de catacomben aangekomen. Ze zien overal skeletten, schedels en botten liggen dan zien ze een gang. Ze lopen de gang door en zien een veel te mooie deur voor in de catacomben, dan zegt Sophie:"Dit moet het zijn, kijk er staat iets opgeschreven". HIER LICHT BARON FREDERIK I. "Ja dit is het", zegt Sophie. Ze pakt het sleuteltje en doet de deur open. Daar zien ze het kistje staan. Sophie loopt ernaar toe en pakt het. dan Hoort ze de Stem van de Baron die zegt:"Leg dat kistje terug....", "Voor geen goud", antwoord Sophie. "Bekoop het dan met jullie levens", zegt de Baron met een zachte spookachtige stem. Eerst richt hij zich op timmy hij snijd zijn borst open zonder een waarschuwing. Vervolgens is James aan de beurt, hij wordt richting de muur gegooid en met duizend speren bekogeld. Nu is het Robins beurt, De jongen wordt tegen de grond gesmeten, bij hem wordt zijn hart hoofd afgehakt en op een spies gezet. Nu Sophie, zijn wordt eerst gewurgt tot ze nog net kan adem halen, dan worden haar armen en benen gebroken, vervolgens wordt ze in haar rug gestoken met vijf messen en later wordt ze aan een speer die door de muur komt gerijcht, dan loopt de Baron naar haar toe en pakt het kistje en de sleutel af."Dank je", zegt de Baron spottend en hij lacht met een angstaanjagend lach dan verdwijnt hij.


De lichamen zijn nooit gevonden maar ze zeggen dat de Baron er nog steeds ronddoolt, zijn kistje bewakend....
Diep Diiiieeep in de catacomben.....

Einde

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 31 bezoekers online