Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

de trein reed toch niet meer
de trein reed toch niet meer ...
midden in een klein dorpje (zo'n 100 inwoners)ergens in het noorden van frankrijk lag een oude spoorweg. die spoorweg werd nooit meer gebruikt en diende slechts alleen maar om het dorp in 2 delen te verdelen. niemand die zich zorgen maakte om hun kroost op de rails van de weg te laten spelen want de laatste trein maakte zo'n 100 jaar geleden zijn laatste rit. dus toen er op het stadhuis een nieuwjaarsfuif gegeven werd niemand maakt zich zorgen. wat zou er trouwen kunnen gebeuren. toen het feest op volle gan was vloog een dronkaard die de boel helemaal verziekte buiten. de man moest maar zorgen dat hij thuis geraakte. de kortste weg was over de spoorweg naar de andere kant van het dorp lopen, dus de dronken man probeerde zonder vallen de spoorweg over te steken. hij hoorde in de verte de kerklok 12 keer slaan... de volgende morgen vonden de inwoners van het dorp je het lijk van de dronkaard. volgens de politie had de man zich letterlijk dood geschrokken want zijn gezicht was wit en hij was nog maar 30 jaaroud en zijn gelaatsuiutdrukking stonden zo vervrongen dat je zou denken dat hij de duivel in hoogst eigen persoon gezien had. iedereen dacht dat de man gewoon verschoten had van zijn eigen dronkemans waanbeelden en na een week praatte men er al niet meer over. een jaar ging voorbij en op nieuw werd een feest gegeven om het nieuwe jaar in te gaan. twee meisjes hadden afgesproken m twaalf uur thus te zijn om hun zieke moeder een gelukkig nieuwjaar te wensen. ze staken de spoorweg net over toen de klok twaalf uur sloeg... de dag erop vond men de twee meisjes dood op de spoorweg beiden dood door verschot. de mensen wisten niet meer wat denken dit jaar twee doden en vorig jaar een en ze wilden de waarheid weten. dus spraken ze af om het volgende jaar met tien man aan de spoorweg te staan. zo gezegd zo gedaan. en ook volgend jaar vinden de dorpelingen de tien mannen dood langs de spoorweg. nu verstonden de dorpelingen het helemaal niet dus ze wilden nieuwjaar volgen jaar bij de spoorweg vieren. het jaar eindigde en er was een feest voor het nieuwe jaar iedereen was er behalve een vrouw van zestig die haar been gebroken had. de volgende dag stond de zestig jarige vrouw op en ging naar de spoorweg daar zag ze alle dorpelingen dood ook van verschot. de vrouw was nu doodsbang en ging naar de grote stad. daar kon ze haar gedachten op niets anders concentreren en ze wilde de waarheid weten dus zocht ze in de bibliotheek naar artikels. daar ontdekte ze een artikel met de kop/ ontspoorde nieuwjaarstrein, geen overlevenden. de vrouw wilde nu wel weten wat er gebeurde op nieuwjaarsnacht dus trok ze het volgende jaar naar het lege dorp en stond ze op de spoorwen wachtte 1steslag,2deslag,3deslag.. ze keek angstig om zich heen. 4deslag,5deslag,6deslag...ze werd wit van angst...7deslag,8steslag,9deslag... haar hart sloeg dubbel zo vlug 10deslag,11deslag nu stond haar de waarheid op haar te wachten. ze draait zich om en de klok slaat 12uur en.....................................
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhh

gr. xxx

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online