Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

dromen zijn soms geen bedrog
Scouting kamp
Dag 1
Lief dagboek,
Hier lig ik dan, op mijn logeerbed, huisje nummer 3. best vreemd allemaal, ik ben als enigste nieuw gekomen, en iedereen ontvangt me alsof ik er al jaren bij hoor. Geweldig is het hier, we zitten in Duitsland, vlak tegen de grens van Denemarken, super mooi. We zitten midden in het bos, aan een meertje, het is echt gewoon de perfecte plek.. Nou ja, scouting hé, had je volgens mij niet verwacht van iemand die niet zo gek is op natuur, maar ik ging wat navraag doen, wat je eigenlijk allemaal doet op scouting. Ik heb het van verschillende mensen gehoord, maar het sprak me wel aan, dus heb ik het me moeder gevraagd. Mijn moeder, had nog contact met iemand, die ook bij scouting werkte, toevallig.. dus die heeft mij er gratis bijgelaten, en zo doende ben ik nu ook één van hun. Het zou je natuurlijk niks verbazen als ik zou zeggen dat ik meteen al een leuke jongen heb gezien. Hij heet frank, en ik zat naast hem in de bus. Samen met Sanne, en.. Nou ja, misschien raadde je het al, omdat ik over scouting begon, maar.. Ja,, Jan-Willem zit hier dus ook., en die zat ook bij ons aan tafel. Hij vond het best grappig dat ik er ook was. Maar hij had er geen problemen mee, en deed gewoon normaal zoals hij dat ook tegen alle anderen deed, we deden net alsof we elkaar niet kenden. Ach, het is wel leuk geweest in de bus, ook al duurde het zo lang, het is nu al donker.. laat ik even op de klok kijken.. ja, het is half 7 bijna, oh, om half 7 moet ik sowieso stoppen, want er is een kampvuur gemaakt, en om half 7 komt het eten. Zal ik naast frank gaat zitten weer..? hij is wel gezellig, en ik kan goed met hem praten. Ach, ik zie wel. Oh, daar komt Emma, me nieuwe vriendin, Haha.


‘’kom je? Het kampvuur is er al! Echt super mooi man, met de bergen erachter. Vorig jaar was het hier niks aan.’’ Ik trok mijn schoenen aan, en sloeg een vest over mijn schouders. ‘’waren jullie hier vorig jaar ook?’’ ze knikte. Samen met haar liep ik ,al luisterend naar haar verhaal over alle mensen op kamp, naar het kampvuur. Frank en Jan-Willem zaten bij elkaar op een houtblok, met Sanne erbij. Emma en ik wurmden ons erbij, en pakten een stok voor de knakworstjes. Frank pakte wat bier. ‘’jij ook..?’’ vroeg hij, en hield een blikje omhoog. Ik dacht na, bier was best lekker, maar ik mocht het eigenlijk niet.. maar ja, me ouders zijn hier toch niet.., dus ik knikte, en pakte het blikje aan. Jan-Willem kreeg het volgende blikje aangegeven, en nam er een grote slok uit. Ik zuchtte, boven het vuur zweefden wat vliegen rond, en de vlammen dansten mee op het ritme van de muziek. Een vriend van Frank, Roland, kon super goed gitaar spelen, en was dus bezig. Boven het water, vlogen wat vogels rond, en in het licht van de maan, was het echt een perfect plaatje. Ik nam een slokje van mijn bier, het smaakte best vies. Jan-Willem lachte, toen hij me gezicht zag. Waarschijnlijk keek ik nogal moeilijk. ‘’beetje niet lekker?’’ grinnikte Emma, toen zij het ook zag. Ik knikte, en frank pakte mijn blikje bier weg. ‘’moet je wat cola anders?’’ ik knikte weer. Frank ging weg, om wat cola voor me te pakken. Ze hadden alleen het bier buiten gezet, dus hij moest even naar binnen. Emma wist dat ik, Jan-Willem leuk vond, en ze duwde me dichter naar hem toe. Hij grinnikte zacht, en verschoof zelf ook een klein beetje. ‘’He Roland, geef haar die gitaar ‘s..’’ zei Frank, en zette mijn cola op de grond naast het houtblok. Hij keek naar me, en knipoogde. ‘’heb gehoord dat je goed gitaar kan spelen..’’ en wenkte naar Jan-Willem. Die keek snel de andere kant op, en glimlachte. Ik knikte. ‘’Ja,.. een beetje.’’ Roland gaf me de gitaar aan, en ik zocht de goede akkoorden. Ik dacht eerst aan een standaard kamp nummer, maar toen bedacht ik me eigen song. Ik had hem onderweg in de bus Emma al laten zien, en Emma neuriede zachtjes de melodie mee. Het werd een gezellige avond.


Lief dagboek,
Het is nu, bijna 2 uur in de nacht, en ik kan niet slapen. Emma en Sanne liggen al op bed, Sanne zou wel moe wezen.. Ja, ik zou je maar even vertellen wat er later de avond is gebeurd. Emma ik , Frank en Roland zijn nog even gebleven bij het kampvuur, de anderen waren allemaal al naar binnen. Jan-Willem en Sanne waren ertussen uit geglipt. Volgens mij ziet hij wel wat in haar.. niet dat het mij wat kan schelen.. ( Ook al weet ik wel beter dan dat) Emma en ik vonden het wel lachen, en zijn het bos in gegaan, terwijl Frank en Roland onze blikjes en rotzooi verder opruimden. En daar zagen we ze, op het strand. Hand in hand, liepen ze daar. Emma snapte er ook niks van, volgens haar hadden ze al vanaf het begin nooit een goede relatie. Zeg maar, geen liefdes relatie, maar vriendschap, die was ook niet goed.. zucht, laat ik het logisch houden, ze zijn nooit goede vrienden geweest. Volgens Emma probeert hij me gewoon jaloers te maken, omdat hij weet dat ik hem nog leuk vind. We zijn snel terug gelopen, en ik moest al bijna huilen. Ik weet niet waarom, maar ik voelde me zwaar beledigt.. Emma heeft het Roland vertelt, en Roland snapt het ook niet. Roland en Sanne waren altijd het stelletje geweest, tot dat ze het 2 maand geleden heeft uitgemaakt. Jan-Willem heeft altijd al gezegd dat het nooit goed zou komen. Volgens Roland wouden ze altijd al samen zijn. Of waren ze dat stiekem al… Nou ja, volgens Frank moet ik er niet aandenken, het gaat toch wel uit binnen een week volgens hem, dus hoef ik me niet druk te maken erover… het is inmiddels half 3 bijna, laat ik maar proberen te gaan slapen.



Ik zuchtte, en legde mijn dagboek onder het bed. Ik legde mijn handen onder mijn hoofd, en staarde naar het plafond. Naast me hoorde ik Emma zachtjes ademen. Ik zuchtte weer, en sloot mijn ogen.

Rond half 4 schrok ik weer wakker, en zag dat de deur open stond. Voorzichtig schoof ik mijn dekens opzij, en ging recht zitten. Ik stootte mijn hoofd tegen het bed boven me, en kreunde zachtjes. Opeens hoorde ik wat, in de buurt van Sanne haar bed. Er stond iemand. Ik bleef rustig zitten, en wachtte tot hij weg ging. Zodra hij de kamer uitliep, kroop ik van bed, en opende voorzichtig maar vlug de deur. Met de rug naar de deur toe, sloot ik hem weer, en keek Jan-Willem grijnzend aan. ‘’beetje aan het nachtbraken bij de dames?’’ hij keek me nonchalant lachend aan, en wenkte naar buiten. ‘’ga je mee?’’ ik dacht even na, en liep toen snel weer naar binnen. Nog voordat ik me bedacht, deed ik de deur nog even open. ‘’een moment..’’ ik pakte snel mijn trainingsbroek, trok hem aan, en sloeg een sjaal om mijn schouders. Hij glimlachte toen hij me weer zag, en we liepen samen naar buiten. Oh shit, nee hé. Schoenen vergeten, bedacht ik me. ‘’pas je wel op, kan wel glas liggen van vanavond ..’’ zei hij, toen hij zag dat ik geen schoenen aan had. Zelf liep hij in een Eminem shirt, trainingsbroek, en slippers. Ik weet niet waarom, maar ik vond het echt dé meest perfecte outfit die hij ooit heeft aangehad. Zelf liep ik in mijn normale witte T-shirt, en zwarte trainingsbroek, maar het leek hem niks te schelen. We liepen voorbij de vuurplek, langs het strand. ‘’wacht..’’ zei hij, en stopte. Snel rende hij terug, pakte wat hout, en nam het mee naar de plek waar we nu stonden. We zaten precies in het midden van de 2 bergen aan de overkant, en precies in de middenlijn van het meer. Hij legde het hout in een mooie cirkel, en pakte wat gras. ‘’oh, je wil het lekker warm maken..?’’ grinnikte ik. Hij knikte. ‘’maar wel voor later. Kom mee!’’ zei hij, en lachte. Hij trok zijn shirt uit. Sjees wat een body. ‘’kom dan!’’ riep hij, en rende de oever op. Ik lachte, hij wou toch niet écht gaan zwemmen nu.. blijkbaar wel, voor dat ik het wist was hij al in het water gesprongen. Lachend liep ik de oever op, en voelde een koude windvlaag, rillend sloeg ik mijn armen om me heen, en keek hoe Jan-Willem naar boven zwom. Lachend legde hij zijn armen op de oever rand. ‘’kom er nou in!’’ ik lachte. ‘’nee joh! Ik heb het steenkoud.’’ Hij lachte weer, en probeerde mijn handen te grijpen. ‘’het water is lekker, je went er wel aan, heb je het ook niet koud meer.’’ En hij glimlachte. Ik grinnikte, en legde mijn sjaal opzij. Langzaam ging ik op de oeverrand zitten. Hij zuchtte. ‘’nee, gewoon erin springen!’’ ik lachte. ‘’dus echt niet! Stel dat het nog kouder is als hier!’’ hij lachte hard. ‘’mietje!’’ en hij trok me het water in, ik gilde en viel in zijn armen. Ik proestte kort. ‘’oké , dát is ook weer duidelijk.’’ Hij grinnikte, en legde zijn armen om mijn heupen. Ik voelde dat ik begon te blozen en zwom snel onderwater. Ik zag hem achter me aan zwemmen, en kon me lach niet inhouden. Snel zwom ik naar boven, maar stootte me hoofd. ‘’AU verdomme..’’ riep ik uit, het bleek dat ik onder de oever was gaan zwemmen, maar gelukkig was er wel plek om te kunnen ademen. Ik voelde pijnlijk aan mijn hoofd, terwijl Jan-Willem er ook boven kwam. ‘’gaat het?’’ vroeg hij, met een zorgelijk gezicht. Ik glimlachte smal. ‘’ja.. het is al goed hoor, was ff schrik.’’ Hij knikte, en bekeek mijn hoofd. ‘’je ziet er ook niks van hoor..’’ en gaf me een kleine zoen op mijn hoofd. Wow, dat had ik nooit aan zien komen… hij glimlachte, en bloosde een klein beetje zag ik, ik vond het wel lief. ‘’vind je toch niet erg hoop ik..?’’ ik schudde langzaam mijn hoofd. ‘’je bent wel lief hoor.’’ Hij grinnikte, en liet mijn haar los. Hij ging weer onderwater, en ik zag hem aan de buitenkant van de oever weer naar boven komen, vanaf hier kon ik hem mooi bekijken, tenminste ik hoopte dat hij mij niet zag. Hij dreef op het water, en staarde naar boven. Hij zuchtte, en sloot voor even zijn ogen. Ik zwom in zijn richting, en leunde tegen de oever aan. Hij draaide zijn hoofd mijn richting in, en glimlachte. Langzaam zwom hij ook naar de oever ging schuin achter me staan, en sloeg een arm om me heen. Ik voelde me er best lekker bij, en leunde met mijn hoofd tegen zijn schouder. Hij streelde mijn arm, en ik voelde de rilling over mijn rug lopen. Ik zuchtte, toch klopte het niet. ‘’ waarom..’’ mompelde ik. Hij keek me aan. ‘’waarom wat..?’’ ik liet mijn hoofd zakken. ‘’nu gezellig doen met mij, en zo straks met Sanne.. waarom..’’ ik voelde mijn ogen branden, maar wilde niet gaan huilen. Ik voelde zijn schuldgevoel door mijn lichaam gaan, en langzaam zakten zijn handen bij mijn armen langs, naar mijn handen. ‘’schat.. sorry.. ik.. ik heb er niet echt woorden voor nu, wat ik voel.. wat ik doormaak.. en ik kan het ook niet goedmaken wat er hiervoor is gebeurt.. maar je moet weten.. dat wat ik nu voel.. ik niet voelde bij haar.. ‘’ en hij pakte mijn handen beet, en streelde ze. ‘’maar ik wil een ding weten.. wat voel je nog voor me..?’’ ik voelde dat ik langzaam begon te grijnzen, maar bedacht me dat ik hem niet zomaar even kon vertellen wat er door mijn hoofd gaat. Toch moest ik het in woorden proberen te kunnen beschrijven.. ‘’ik.. nou, het is moeilijk te vertellen.. dat ik meer voel dan.. ik bedoel.. je bent meer dan een.. ah shit man,, hoe moet ik dit nou zeggen..’’ hij glimlachte voorzichtig. ‘’je liefde is niet met woorden te beschrijven.. wat mooi.. dat is pas echte liefde..’’ en hij bloosde een beetje. Ik keek hem aan, in zijn lieve groene ogen, en had het gevoel dat ik wel door mijn knieën kon zakken. Hij wist het nu, dit zou het veranderen voor altijd..

__ misschien komt er nog meer, maar ik ben nog even bezig met wat belangrijkere dingen voor school. ;)

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 22 bezoekers online