Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

The Dead
WAARSCHUWING:Dit verhaal is niet geschikt voor kinderen onder de 12 jaar,en je mag dit verhaal niet lezen voor je gaat slapen,omdat dit verhaal je dromen lastigvalt.

Sonja Venk staat op.Het is halfzes
's ochtends."Waarom wordt ik altijd zo vroeg wakker?".Mompelde ze slaperig.Maar vandaag is het wel een goede reden om vroeg wakker te worden.Want ze is vandaag jarig!Dertien jaar wordt ze.
Ze stommelt naar de garderobe en vist haar nieuwe kleren eruit.Een lichtblauw topje en een jeans met kraaltjes.Ze gaat de trap af naar de keuken."Happy Thirteen!".Staat er met grote letters op de balonnen geschreven.Sonja grinnekt.Ze pakt een pak melk en een glas en zet ze op tafel.Daarna pakt ze wat brood,worst,kaas en sla om een tosti te maken.Haar moeder is weer niet thuis.Ze had vandaag een vergadering zei ze.Sonja geloofde er niks van.
Als ze klaar is met het ontbijt en haar schoenen aan wil doen,gaat opeens de bel."Jaja,ik kom al!".Roept ze.Ze doet de deur open.Daar staat Ineke,haar beste vriendin."Gefeliciteerd Son,kom we gaan naar school.Bedankt hoor Ineke!".Zegt Sonja.Even later zijn ze op weg naar school.Eerst krijgen ze Frans,Biologie en dan Geschiedenis,en daarna een tussenuur.Aardrijkskunde viel uit,want meneer Eikenhout was ziek,en er was geen vervanger.Dus het tussenuur duurde langer dan normaal.Bij Frans had ze al gelijk een 8,5 te pakken.Ze heeft een talenknobbel,daarom kan ze het zo goed.Bij biologie had ze niet goed geleerd,en ze kreeg dus een 5,4.Aardrijkskunde was best makkelijk,alleen je moet goed leren.Daar had ze een 9,3 voor.Tijdens het tussenuur ging Sonja met Ineke,Samira,Elke,Melissa en Marjolein wandelen in het bos.Ze wisten dat Sonja jarig was,dus ze hadden een klein verassingsfeestje aan de rand van het bos,tot ze opeens naast het huis Orakel stonden.Ze wouden er met een grote boog omheen lopen,toen Elke opeens voorstelde:"He,wie durft er bij het huis Orakel te kloppen?Ik durf wel!"Roept Sonja opgewonden."Nee Sonja,niet doen!"Roept Ineke angstig."Waarom niet?Dat is toch lachen!".En ze loopt er al naar toe.Ineke kijkt haar angstig na.Na een poosje ging de deur krakend open.De donkere ruimte staarde haar uitnodigend aan.Sonja deed aarzelend een stapje naar voren,en toen zei Elke opeens:"Oke,Sonja,je hebt het gehaald,kom maar!".Sonja wou naar buiten lopen,maar op dat moment klapte de deur keihard dicht."HELP!HELP!".Roept Sonja.Ze bonkt en trekt aan de deur,maar er komt geen beweging in.Snikkend loopt ze doelloos naar de woonkamer.Ze warmt zich een beetje bij de openhaar toen ze opeens een oude zitstoel piepend op en neer zag gaan.Er zat iemand in.Het wezen keek haar aan.Het was een oude vrouw met vuurrode ogen en een gerimpelde huid."KAARW!"Krijste ze.Sonja rende gillend de trap op.Ze kwam in een mooie kamer met een groot hemelbed en prachtige schilderijen op de muur van baronessen en prinsessen.Ze zag iemand in het bed ligen.Langzaam liep ze er naar toe.Ze trok het laken weg,en zag een klein meisje met lange blonde haren en lichtblauwe ogen.Sonja keek haar aan.Ze was waarschijnlijk dood,want ze ademde niet.Sonja raakte het meisje aan.Opeens benam haar adem,werdt ze helemaal bleek en werdt het zwart voor haar ogen.Na een poosje gingen haar ogen weer open.Het meisje met blauwe ogen had nu vuurrode ogen.Er stroomde donkerrood bloed uit haar mond.Sonja rende bang de gang op.Daar kwam het meisje haar zwevend achtervolgen.Sonja rende gillend de andere kant op maar daar kwam een schim aan.Sonja bleef stilstaan in het midden en begon keihard te gillen met haar hardste stem."KAARW,KAARW!".Krijsten het meisje en de schim.Opeens wist Sonja wat ze bedoelden.Als je 'Kaarw' omdraait,staat er 'Wraak'.Maar waarom wilden ze wraak nemen?Omdat ik binnenstapte?Maar dat was Sonja's laatste gedachte.De schim kwam met een touw naar Sonja toe.Het werdt zwart voor Sonja's ogen,en ze viel op de grond.Het meisje en de schim knoopten het touw om Sonja's nek,en hingen haar bij het haardvuur.Grinnekend liepen ze weg.Intussen waren de meiden naar school gerend om te zeggen wat er was gebeurd."Sonja...binnen...huis...
Orakel...!"Wat?!Is Sonja in het huis Orakel gegaan?!"J..Ja"Stamelt Ineke huilend.Mevrouw Tadema belde gelijk de politie en de ambulance.De politie nam alleen Ineke mee.Ze kwamen aan.De politie stormde het huis in.Ineke kwam hen bang achterna.Opeens zagen ze Sonja met een touw om haar nek,hangend bij het haardvuur."O,mijn hemel...".Zei de politieman.Ineke begon heel hard de huilen.De ambulance nam haar mee naar het ziekenhuis,maar dat was al niet meer nodig.Ze was dood.
Doe vanavond maar de ramen en deuren goed op slot,want héél misschien komt Sonja je goedenacht wensen.Op háár manier dan.

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online