Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Kiks
4 totaal verschillende meiden met maar 1 ding hetzelfde: Kiks.
Kyra : De durfal van de groep. Er is niks wat zei niet durft. Houdt van extreme sport.
Ina : Is het tegenovergestelde van Kyra. Durft bijna niks, maar houdt van Paarden.
Krista : Wil altijd tien dingen tegelijk. Een echte meid, met make-up haar frutseltjes etc. etc.
Sacha : Oudste van de vier. Is wat slimmer dan de rest en meer ervaren.

‘Schiet nou op Kyra! Krista en Sacha staan allang te wachten!’
Ina kijkt Kyra boos aan. Het is ook altijd hetzelfde met Kyra, denkt Ina.
Altijd, als Ina haar op komt halen, is ze nog bezig. Met eten, met haar haar. Of met haar huiswerk.
Dit keer is het iets, wat Ina nog nooit eerder had gezien bij Kyra: de afwas.
Om Kyra toch een beetje te helpen, begint Ina met afdrogen.
Elegant zwaait Kyra met de afwasborstel en zegt met een slijmerige stem: ‘Beste Ina, als jij er toch niet was!’
Ina begint te lachen. ‘Jeetje, wat kan jij slijmen! Schiet nou maar op!’
‘Ja, ja!’, zegt Kyra en begint gehaast alle borden af te wassen.

Tien minuten later zijn ze klaar. Uitgeput ploft Kyra op een stoel.
‘Ik ben kapot!’
Ina grinnikt. ‘Nou, dan ga je toch niet mee!’
Kyra springt op. ‘Jawel! Ik ben veel te nieuwsgierig naar wat Krista te vertellen heeft!’
Die morgen op school was Krista met een geheimzinnig gezicht naar hen toegekomen en gezegd dat ze iets wilde laten zien vanmiddag. De 4 meiden hadden sowieso al met elkaar afgesproken, maar hadden ze er toch meer zin in dan normaal.
Waarom deed Krista zo geheimzinnig?

Als Kyra en Ina naar Krista fietsen hebben ze het erover. Wat zou Krista willen laten zien?
‘Nouja, we zien wel wat het is!’, zegt Ina als ze bij Krista zijn.
Ze zetten hun fiets op slot en lopen door de achterdoor de tuin in.
Krista’s moeder zit buiten.
‘Hoi Meiden’, begroet ze Ina en Kyra, ‘Krista en Sacha zijn binnen. Volgens mij wachten ze al op jullie!’
De twee meiden lopen door naar binnen en treffen daar Sacha en Krista aan op de bank.
‘Hé, daar zijn ze eindelijk!’, zegt Sacha met een diepe zucht.
Ina zegt: ‘Sorry dat we zo laat zijn.’
Ze werpt een blik op Kyra. ‘Kyra had wat vertraging thuis.’
De meiden beginnen te lachen. Ze hadden niks anders verwacht.
‘Nou, wat wilde je nou laten zien?’, vraagt Kyra
Ze vond dat ze al lang genoeg gewacht had. Sacha was het met Kyra eens. ‘Ja, laat dat nou eens zien! Wij ploffen hier allemaal van nieuwsgierigheid!’
‘Kom maar mee!’, zegt Krista en ze lopen naar buiten. Daar pakken ze hun fiets en fietsen naar het centrum.
‘Wat moet er zo bijzonder zijn in het centrum?’, vraagt Kyra verbaasd aan Sacha.
‘Je kunt er shoppen!’, antwoord Sacha.
De meiden schieten er in de lach.
‘We zijn er!’, zegt Krista plotseling. Iedereen remt af.
‘Is dit het?’, vraagt Sacha ongelovig.
Ze staan voor de winkel van Krista’s vader.
‘Sorry hoor!’, zegt Ina als ze haar fiets wegzet, ‘maar vanaf het moment dat ik je ken weet ik dat je vader een winkel heeft. Is dit het?’
Krista schudt haar hoofd. ‘Ik zei dat we er zijn, ik zei niet dat dit het is! Volg mij maar!’
Een beetje verbaasd zetten de meiden hun fiets weg en lopen achter Krista aan de winkel in.
‘Hoi pap!’, begroet Krista haar vader.
‘Hoi meiden, wat leuk om jullie weer te zien. Laat je het hen nou zien Krista?’
Krista knikt en de drie meiden stoten elkaar aan. De vader van Krista weet er dus van.
‘We moeten dadelijk wel naar boven,’zegt Krista als ze het magazijn binnenlopen. Ze lopen de trap op naar de volgende verdieping. Als ze bovenkomen zien ze een grote ruimte. Aan de voor een zij kant zitten een aantal ramen met kapotte gordijnen. De trapleuning van de trap is bijna kapot en de vloer kraakt gevaarlijk.
‘Nou, dit is het!’, zegt Krista enthousiast.
De meiden kijken haar stomverbaasd aan.
Kyra begint te lachen. ‘Goeie grap Kyra, je had ons allemaal tuk!’
‘Het is geen grap,’zegt Krista serieus.
Verbaasd vraagt Ina: ‘Dus als dit het is, wat hebben wij hier dan mee te maken?’
‘Dit,’zegt Krista enthousiast, ‘wordt ons clubhuis!’
Sacha zegt: ‘Ik wil de pret niet bederven, maar we hebben geen club hoor?’
‘Die maken we!’
Opeens wordt Ina enthousiast. ‘Ja, goed idee! Dan kunnen we van deze saaie verdieping een fleurig clubhuis maken!’
Sacha en Kyra zijn minder enthousiast. ‘Zijn we daar niet te oud voor, we zitten in groep 7!’, zegt Kyra.
Ina haalt haar schouders op. ‘Dus? Je weet niet eens wat voor een club wij oprichten. Misschien wel iets met Extreme sporten!’
Kyra is opeens wel enthousiast en Ina weet dat ze nu beet heeft.
‘Maar misschien ook niet,’komt Sacha tussen, ‘ik weet niet of ik het wel zo leuk vind. Het klinkt allemaal zo kinderachtig. En is dit wel veilig?’
Sacha springt op de vloer.
Krista knikt. ‘Daar leggen we gewoon een nieuwe vloer in.’
‘Ik weet het niet’, zegt Sacha, ‘sorry.’
Ze loopt naar beneden. Kyra loopt erachter aan.
‘Nu zijn we nog met z’n 2én’, zegt Krista tegen Ina.
Ina haalt haar schouders op. ‘Sorry hoor, maar met z’n tweetjes vind ik er ook niet zo veel aan. Ik bel jou vanavond nog wel!’
Ze loopt de trap af naar de rest.
‘Bedankt hoor!’, hoort ze Krista verdrietig roepen.

De volgende dag is het zaterdag. Het weekend is begonnen.
Ina moest vroeg op, want ze had vandaag een wedstrijd. Alleen kon ze zich niet concentreren. Onrustig zit ze op Hiddy, haar paard. Ze denkt de hele tijd terug aan gisteren. Nadat ze naar huis was gereden, had ze er spijt van gekregen dat ze weg was gegaan. Al jaren zou ze een club willen hebben, maar ze zou het nooit durven vragen. En nu kreeg ze de kans, en sloeg ze die gewoon af! De wedstrijd gaat dan ook niet goed. Ze eindigt op de twaalfde plaats, van de vijftien mensen die meedoen.
Teleurgesteld stapt ze na afloop van Hiddy en knuffelt haar. ‘Het lag niet aan jou hoor Hiddy. Ik had gewoon mijn dag niet!’
Hiddy geeft een duwtje met zijn hoofd tegen Ina’s schouder.
‘Inderdaad, het lag aan mij’, grinnikt Ina.

‘Kyra ik zit er toch mee dat we Krista hebben laten zitten!’, zegt Ina als ze op maandagmorgen bij Kyra binnenstapt.
‘Ook goedemorgen’, zegt Kyra doodleuk.
Met een zucht gaat Ina zitten. ‘Kyra, ik meen het. Het is toch hartstikke lullig! Volgens mij wou ze echt graag een club beginnen.’
‘Waarom dan met ons?’, vraagt Kyra.
Ina antwoord: ‘Dat weet je ook wel Kyra, wij zijn haar beste vriendinnen!’
Kyra moppert nog wat en propt haar brood naar binnen. Ina zucht.
Als er ooit nog een club mocht komen, dan moeten Kyra en Sacha nog wel omgepraat worden.

‘Hoi Meiden!’, zegt Krista enthousiast als Kyra en Sacha er aan komen gelopen.
Ina kijkt een beetje verbaasd naar Krista, maar die doet alsof ze het niet ziet.
Sacha begint enthousiast te vertellen over het weekend en Ina heeft het idee dat het voorval van vrijdag nooit gebeurd was.
Tot de pauze.

‘Meiden, ik moet jullie iets laten zien straks. Vanuit school gaan we er gelijk naar toe.’
Ina knikt meteen en Sacha en Kyra knikken ook. Twijfelachtig.
‘Ik hoop dat het iets anders is dan dat stomme clubhuis’, hoort Ina Sacha tegen Kyra fluisteren. Krista hoort het, maar praat snel verder.
‘Mooi, dan zie ik jullie na school. Het is jullie tijd absoluut waard!
‘Ik hoop het’, zegt Kyra zachtjes tegen Ina als ze de school inlopen.

Na school fietsen ze meteen met Krista mee Ze fietsen wéér het dorp in en stoppen wéér voor de winkel van Krista’s vader.
Sacha kan het niet laten om te zeggen: ‘Niet weer hé!’
‘Jullie zullen er echt geen spijt van hebben!’, zegt Krista en loopt de winkel in.
‘Dag dames!’, zegt de vader van Krista met pretoogjes.
Die voert iets in zijn schild, denkt Ina.
Ze lopen weer de trap op naar boven.
Als ze boven komen kunnen ze hun ogen niet geloven. Hun mond valt open.
Voor hen is de ‘saaie’ bovenverdieping veranderd in een waar paradijs.
De muren zijn lichtroze geverfd. Op de vloer ligt donkerroze tapijt. Er hangen fleurige gordijnen en ook de ramen zijn opgeknapt. Alles is opgeknapt!
En, het is helemaal ingericht.
De drie meiden roepen alles wat ze zien.
‘Vier zitzakken!’
‘Een minibar!’
‘Een tv!’
‘Een tafeltje met stoelen!’
‘Een radio!’
‘Een make-up tafel!’
Krista grinnikt. ‘Ik zei toch dat jullie geen spijt ervan zouden hebben.
En dat hebben ze ook niet.

Kiks is opgericht!


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online