Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Gevaarlijk spel...
Het was een dag zoals altijd en Alyssa was met haar drie beste vriendinnen buiten. Zelfs terwijl het winter was. Ze liepen over de straten om het gezellig over kerst te hebben, wat er al vrij snel aan zou komen. De vier vriendinnen waren 13 tot en met 15 waarvan Alyssa de jongste was. Haar oudste vriendin Jeanine was de grote zus van de groep. Zij zorgde er altijd voor dat de anderen goed met elkaar overweg konden hoewel dat nogal vaak fout ging tussen Lena en Andrea. Toen Lena en Andrea weer ruzie kregen, begonnen ze alweer tegen elkaar te schreeuwen. Dit keer vlakbij een blok huizen. Er kwam een man tussen de dertig en de veertig naar buiten gestormt met zijn duitse herdershond. 'Hee stelletje krengen! Hou jullie bekken of ik stuur Butch op jullie af!' bulderde het door de straat. 'Hey menneer doe eens normaal zeg zo praat niemand, ik herhaal niemand tegen mijn vriendinnen!' reageerde Alyssa kwaad. Ze liep op de man af om hem eens flink de waarheid te zeggen zoals ze altijd doet. Maar dit was de eerste keer dat er een valse herdershond bij stond... 'Alyssa doe normaal en kom mee! We gaan weg hier!' probeerde Jeanine. Maar tevergeefs. Alyssa schelde steeds terug als de man weer wat naars zei en kwam steeds dichter op hem af. Intussen nam ze de man goed in zich op zodat ze aangifte tegen hem kon doen en herinnerde zich het huisnummer en de straat. 'Weet je wat achterbaks loeder? Ik wil wel zien of jij nog zo'n grote bek hebt als Butch je strot doormidden heeft gebeten! Grijp haar Butch!' riep de man en wees naar Alyssa. De hond stormde als een gek op Alyssa af. Terwijl haar vriendinnen schreeuwden dat Alyssa daar zo snel mogelijk weg moest, haalde de hond haar bijna in. Jeanine zou het niet over haar hart kunnen verkrijgen als Alyssa gewond zou raken. Net toen de hond Alyssa wilde bespringen en vermoorden, sprong Jeanine ertussen. De hond zat nu bovenop haar en had haar arm in zijn bek. Het begon hevig te bloeden en Jeanine schreeuwde het uit van de pijn. Alyssa had het al gauw door en pakte zo snel mogelijk een tak en een steen. Ze gooide de steen naar de hond. Het was raak! De hond had nu een flinke hoofdwond. Maar hij beet steeds harder en toen beet hij in Jeanine's nek! Alyssa wist dat Jeanine nu in levensgevaar was. Ze gooide de tak weg en begon de hond van Jeanine af te halen door zijn bek met haar handen open te trekken en hem weg te slingeren. Dat ging natuurlijk niet zonder pijn. Intussen belden Lena en Andrea 112. De ambulance was er al snel bij en bracht Jeanine naar het ziekenhuis. 'Geen zorgen Jeanine het komt wel goed!' moedigde Alyssa haar vriendin aan terwijl de ambulance medewerkers haar in de ambulance laadde. 'Sorry meisje, maar je moet hier blijven. Je kan haar opzoeken in het ziekenhuis. Eerst moet je denk ik maar je verklaring afleggen tegen de politie.' zei een van de ambulancemedewerkers en hij stapte in, deed de deur dicht en ze reden weg. De drie vriendinnen bleven alleen achter. Een paar minuten later arriveerde de politie. De vriendinnen legden hun verklaring af en werden door de politie naar het ziekenhuis gebracht. Alyssa werd naar de eerste hulp gezonden voor haar handen die hevig bloedden na het vastpakken van de bek dan de duitse herder. Ze moest gehecht worden en kreeg verband om haar handen heen. Toen ging ze Jeanine opzoeken. Ze lag met veel verband om haar nek en arm heen in een bed met hartbewaking en aan het infuus. Andrea en Lena waren al in de kamer. Alyssa kwam binnen en zag dat het goed kwam met Jeanine. Ook hun ouders waren zo onderhand geariveerd. De ouders van Jeanine waren geschrokken, maar ze hadden van de dokters gehoord dat het helemaal goed kwam met Jeanine en dat ze binnen een week al weer weg mocht.

De volgende dag kreeg Alyssa een brief van de rechtzaal. Er werd aan haar gevraagd of ze wilde getuigen tegen de man en zijn hond. Dat wilde Alyssa natuurlijk wel doen. Andrea en Lena durfden het niet. Zij waren bang voor de man.

In de rechtzaal kreeg de man twee maanden en de hond zou werden afgemaakt. De man was razend en zei tegen Alyssa dat hij haar af zou maken als hij haar weer zou zien. Alyssa werd er niet bang van. Maar haar ouders vroegen getuigenbescherming aan. De politie zei dat ze niets hoefden te vrezen en dat ze hun wel zouden beschermen. En dat ging ook zo.

Drie maanden na de rechtzaak, kreeg Alyssa steeds meer dreigbrieven door de bus. De politie zei dat dat alleen maar dreigementen waren en dat haar niets zou overkomen. Alyssa geloofde hun. Blaffende honden bijten niet, zoals ze zeggen. En de hond die Jeanine aan had gevallen, had geen kick gegeven totdat hij aan moest vallen. Maar op een dag tijdens school, in de pauze, kwam de man naar hun toe met zijn nieuwe hond. Het was overduidelijk een grotere en gevaarlijkere soort dan dat hij eerst had. Een klasgenoot van de vriendinnen waarschuwde de congierge en die waarschuwde de politie. De man begon Alyssa weer uit te dagen. Maar dit keer wist Alyssa wel beter dan eerst. Ze heeft drie maanden geleden geleerd dat je maar beter je mond kan houden als het gevaarlijk word. Zoals met gevaarlijke honden, vuurwapens, of messen. Dus ze zei niets en probeerde de man te negeren. Maar vanbinnen begon ze te koken van woede. Toen de politie arriveerde, trok de man een mes en liet zijn hond los. Allebei op Alyssa. De politie kreeg toestemming om te schieten en er ontstond een schietpartij. De man kreeg drie kogels in zijn rug en 1 in zijn hoofd. Ook de hond werd neergeschoten. Een agent hielp Alyssa overeind. Ze had een grote snee in haar bovenarm en wat bijtwonden in haar andere onderarm. Maar verder was ze ongedeerd. 'Het is over meisje. Je bent weer veilig.' stelde de agent Alyssa gerust. 'Ik weet het. Maar ik ben nooit bang geweest voor deze klootzak.' antwoorde Alyssa. 'Ik heb al maanden op dit gewacht. Nu weet ik dat er alweer 1 psychopatische klootzak minder op de wereld rondloopt....'

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online