Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

The Tails of Zwalig{Deel 1}
‘Twee euro, En drie cent. Genoeg toch? Om volkoren brood te kopen.’ Ik haal ‘t geld uit mijn zak en laat het aan Cillia zien.
‘Vast wel.’ Zegt ze. Samen lopen we naar de overkant van de straat.
‘Dus wat zal het eens vandaag zijn, Dames?’ Zegt Meneer Drazenburg.
‘Vers brood.’ Zeg ik. ‘Volkoren.’
Meneer Drazenburg haalt van onderuit de kast een groot stuk vers brood.
‘Het ruikt heerlijk.’ Zegt Cillia.
‘Dat zal dan 1 euro en 14 cent zijn.’
Ik haal de twee euro uit mijn zak en geef het aan Meneer Drazenburg.
‘Wat is u voornaam, eigenlijk? Als ik vragen mag.’ Vraagt Cillia.
‘Je bent wel erg nieuwsgierig!’ Zegt Meneer Drazenburg. ‘Jeff.’
‘Na al die tijd dat wij u kennen komen we nu pas achter u naam, Jeff.’ Zeg ik.
‘Haha!’ Meneer Drazenburg lacht. ‘Niet veel kinderen zijn geinterreseerd in mijn voornaam.’
‘Jeff Drazenburg.’ Zeg ik. ‘Klinkt wel.’
‘Nou, wij moeten verder gaan. Kom je mee Patty?’ Vraagt Cillia.
‘Is dat je naam?’ Vraagt Jeff. ‘Patty?’
‘Nee joh!’ Zeg ik. ‘Patricia.’
‘Zo heette mijn vrouw ook.’ Zegt Jeff.
‘Heette..?’ Vraag ik.
‘Mijn vrouw is overleden. Twee jaar geleden.’ Zegt Jeff. Ik zie dat zijn ogen de grond aanstaren.
‘Wat rot voor u!’ Zegt Cillia.
‘Dat heb ik nog nooit geweten!’ Zeg ik tegen Jeff.
‘Nouwja, hier is jullie wisselgeld.’ Zegt Jeff.
Ik pak het uit zijn hand en steek samen met Cillia de straat over.
Samen lopen we door het park. Ik pak het stuk brood uit de plastic tasje en ga op het gras zitten.
‘Heerlijk vers!’ Zegt Cillia.
Ik scheur een stuk van de brood af en kijk om me heen. In het mist zie ik een
Kasteel. Hij is niet heel groot, maar Klein zeker niet.
‘Waar kijk je naar?’ Vraagt Cillia.
‘Kijk.’ Zeg ik. Ik wijs naar ‘t kasteel in de mist.
‘Wat is darmee?’ Vraagt Cillia.
‘Die heb ik nog nooit gezien, weet je wie daar woont?’ Vraag ik.
‘Ik dacht dat eene Meneer Edwards daar woont.’ Zegt Cillia.
‘Zo een groot kasteel, in zijn eentje?’ Vraag ik.
‘Volgens mij wel.’ Zegt Cillia, en ze hapt in haar stuk brood.
‘Lijkt me ongezzellig.’ Zeg ik.
‘Het is ook niet echt bepaald een gezzelig mens..’ Zegt Cillia.
‘Hoe bedoel je?’
‘Nou, er zit een heel verhaal achter. Ik weet het niet precies, meschien kunnen we vandaag langs Betty Katers gaan. Die is oud en wijs en kent elk mistery in dit Dorpje Zaligem.’ Zegt Cillia.
‘Betty? Waarvan ken je Betty?’ Vraag ik.
‘Ik en Julia laten wel is haar hond uit.’ Zegt Cillia.
‘Kent ze meneer Edwards?’
‘Dat weet ik niet.’ Cillia eet het laatste stukje brood op. ‘Kom, ik laat je wel zien waar ze woont.’



Ik en Cillia komen aan bij een Klein onbewoond gedeelte achter de boerderij.
Cillia loopt naar een huisje die verstopt zit achter twee bomen.
‘Triiing, Triing!’ Cillia belt aan.
Een oud vrouwtje met een kromme rug doet zachtjes de deur open.
‘A, Cecillia, en..’
‘Patricia.’ Zeg ik. Ik schudt haar hand.
‘Patricia, Wat een prachtig naam. Patricia, Erg adelijk.’ Zegt Betty.
‘Kom binnen, Dames.’ Ik volg betty naar haar woOnkamer.
‘Ga zitten.’
‘We waren erg nieuwsgierig, naar het Kasteel in de mist. Het is toch bewoond door eene Meneer Edwards?’ Vraagt Cillia.
‘Het onschuldige oog ziet meer dan achter onschuldigheid.’ Zegt Betty.
‘Het prachtige Kasteel is gebouwd in 1845. Toen woonde er Twan Edwards.
Zijn prachtige vier dochters heette Pamella, Camilla, en Talitha. Maar er was een dochter waar hij echt van hield. De vIerde dochter. Ze was perfect en volmaakt, Ze had talent voor alles en was knap en slim. Ze heette Viola. Ze was alles voor hem. Zijn drie andere dochter waren altijd jaloers op Viola, Ze kon alles.’
‘Hoe weet u zoveel?’ Vraag ik.
‘Op details letten. Leren van fouten, En intresse hebben in dingen wat je doet.’ Zegt Betty.
‘De drie dochters waren dolgelukkig voordat Viola was geboren.’ Gaat Betty verder.
‘Ze deden er alles aan om gelijk te staan met Viola, maar niks werkte. Ze was gewoon Te perfect. Na de dood van Pamella was Corne geboren.
De eerste zoon van Twan. Corne moest leven in de woede van zijn twee zussen. En het aanzien hoe Camilla en Talitha, Viola hadden mishandeld.
Een maand later had Twan gehoord dat Viola was vermoord, Maar niemand wist hoe. Behalve Corne. Maar hij had moeten zwijgen. Nu woont hij alleen in het Kasteel.
Camilla en Talitha zijn overleden. En Twan was uit het zicht verdwenen. De familie Edwards heeft meer verborgen geheimen..’
‘Wouw.’ Zeg ik.
‘Zoals welke geheimen?’ Vraagt Cillia terwijl ze een hap neemt van een koekje.
‘Die weet ik niet. Geheimen in de familie Edwards sullen geheimen blijven. Geheimen heet niet voor niks geheimen. Of misetries.’ Zegt Betty.
‘Dankjewel voor het vertellen, het lijkt me echt spanned om een keer Corne Edwards te ontmoeten in zijn kasteel!’ Zeg ik.
‘O, kindje toch. Dat wil je niet doen. Hij is niet bepaald open voor gasten.’ Zegt Betty.


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online