Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Het Dagboek van Dalia
[b] Het Dagboek van Dalia [/b]

15-09-1967

Vandaag ging ik langs mijn Opa's huis om zijn katten te voeren.
Opa zei dat mijn moeder een kind zou gaan krijgen. Voor de feit dat ik mijn moeder nog nooit heb leren kennen is het niet zo belangrijk voor mij. Maar wat wel belangrijk is, is dat ik haar meschien nog ooit is ga ontmoeten.
Mijn opa zei dat ze me niet voor niks heeft achtergelaten en dat ik moet accepteren dat ze kiest om geen kind te krijgen.
Waarom krijgt ze er dan nu een? Word die ook weggestuurd uit huis?
Mijn Opa kan het niet goed uitleggen.
Ik ben blij als ik haar is een keer zie. Dan kan ze alles is mooi gaan uitleggen.

17-09-1967

Opa heeft gezegt dat het kindje vandaag is geboren.
Ze weten nog niet wat ze ermee gaan doen.
Ze heet Jai.
Jai en Dalia. Raare smaak voor namen heeft mijn moeder. Vandaag ben ik samen met opa in zijn tuin gaan zitten en hebben we een lang gesprek gehad over geloven in dingen, Zoals god enzo.
Ik heb nu pas gerealiseerd dat ik in niks geloof. Ik geloof in feiten. Ik geloof in iets als iemand bewijs heeft dat het bestaat. Opa heeft mij vertelt dat hij in god gelooft. Een man die er altijd voor je is en de blijschap in je leven brengt. En dat hij ook soms de verdriet in je leven moet brengen.
Ik heb gevraagd waarom en hij zei ; ''De mens moet zijn minpunten en pluspunten weten, het verschil tussen goed en kwaad. Hoe kun je blij zijn als je nog nooit verdrietig bent geweest?''

18-09-1967

Vandaag heb ik mijn moeder ontmoet.
Heel onverwacht.
Het was het schock van mijn leven.
Ik heb haar maar even gezien en ze vertrok al. Ik weet tenminste hoe ze eruit ziet.
Maar voor de rest is haar indentiteit nog gewoon geheim.
Ik ben bij mijn tante weze logeren.
Haar twee dochters zijn allebei veel ouder als mij. Helaas. Ze hebben het altijd ''Zogenaamd'' druk.
Ze zitten maar op hun kamer aan de telefoon te hangen.
Toen ik heimwee kreeg ben ik naar opa gegaan. Hij heeft me verteld dat hij met moeder heeft gesproken.
En dat ze trots op mij is. Maar ze mij niet kan aannemen. Ze is daar te bang voor.

Veel Groeten,, Dalia.


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online