Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

In die oude schuur (deel 1)
Kom je nog? Maaike hield de deur voor haar beste vriendin open. Toe nauw Roos het is heus niet
Eng hoor. Roos keek aarzelend naar binnen.
In de schuur is het stikdonker.
Roos zag vreemde schaduwenn over de muur glijden. En aan de dakbalken hingen spinnenwebben.
Maar ze moest wel, professor Vivaldi had haar en Maaike opgedragen om de gouden fleermuis te zoeken. Nauw vooruit dan maar,
Zuchte Roos en ze stapten langs Maaike naar binnen.
Hoe groot is die schuur? vroeg ze zachtjes. Maar ze schok wand haar stem klonk harder dan ze had gewild.
Stil nauw, fluisterde Maaike. Roos neem jij het werpnet maar Roos dan neem
ik de handschoenen. Oké mompelden Roos.Wat zeg je? Ja nu word die mooi ik mag niet hard praten en dan doe ik zacht. Maar zo zacht hoeft nauw ook weer niet zei Maaike knorrig. Heb je al iets gevonden?
Geef mij die zaklantaren maar, ik heb
betere ogen dan jij. Nee jij hebt de handschoenen al, EN JIJ HET WERPNET!
Niet zo hard, klaagten Roos.
De twee vriendinnen werden het niet eens dus ze besloten
de lantaren maar achter te laten.
Roos bukten om onder een paar laag hangende dakbalken te lopen toen ze een gad in de achterste muur ontdekten.
Het was een muur bedekt met spinnenwebben en stof en de muur stond voledig
In de schaduw.
Hee, Maaike kijk een tunnel siste Roos, maar
Maaike had haar niet gehoord. Ze dacht dat ze een gouden schittering op de muur zag. Waar zou deze tunnel heen voeren? vroeg Roos zich af.
Misschien naar een andere schuur. Best mogelijk. Op deze verlaten boerderij waren vast meer oude schuurtjes vol spinnen
en vleermuizen.
Roos bukten nog dieper en schuivelde de tunnel in. Had ik
De lantaren maar, dacht ze boos.
Als Maaike mijn vriendin niet was had ik haar al lang in de steek gelaten.
Al vlug zag Roos het einde van de tunnel. Het was een houten luik.
Door een spleet in het hout scheen een klein streepje zonlicht naar binnen, die de tunnel vlauw verlichten.
Roos duwden tegen het luik en dat gaf mee. Ze wrong zig door de nauwe opening en stond even later buiten in het zonlicht.
Ze was bij de achterkant van de boerderij uitgekomen en een waterig zonnetje scheen door de bomen.
Niets bijzonders dacht Roos, ik ga maar weer naar die schuur.
Ze keerden om en begon weer door de tunnel te kruipen.
Ondertussen was Maaike wel opgevallen dat Roos zo stil was.
Roos ben je boos op mij? vroeg ze aarzelend. Geen antwoord.
Roos!!!
Alweer was het stil. Maaike begon nu toch een beetje ongerust te worden. Toen hoorden ze een geluid. De fleermuis
dacht ze meteen. Maar het was de fleermuis helemaal niet.
Het was Roos. Waar kom jij vandaan? vroeg Maaike. Ik heb een tunnel naar buiten ontdekt... heigden Roos. O ik dacht al wat is ze stil, lachten Maaike.


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online