Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Mieke
ik ben Mieke

Het was nog donker buiten. Caroliene de kat eisbeerde door de tuin.
Opeens zag ze twee groene lichtjes op haar af komen. Katten ogen, dacht ze meteen. Inderdaad, daar kwam een kat aangelopen. Met
haar staart hoog opgeheven en frolijk glinsterende ogen. Hallo ik ben Mieke, zei de kat. Wat doe je hier in mijn tuin? Miouwde Caroliene. Ik ben mijn territorium uit het oog verloren, klaagte de kat die Mieke heten. Hoed kan dat nauw?
Vroeg Caroliene. Geen idee, ik loop dagen lang te zwerven volgens mij ben ik te ver van huis gegaan.
Best mogelijk, bromde Caroliene.

logeren

Mag ik alsjeblieft bij jouw slapen? smeekte Mieke.
Nauw vooruit dan maar als je maar niet in mijn mantje gaat gaat hoor, Antwoorden Caroliene.
Hoe heet jij eigenlijk? vroeg Mieke.
Ik heet Caroliene de kat.
En hoe oud ben je? vroeg Mieke.
Zeven jaar.
O, ik ben zes. Maar waar kan ik slapen? In een doos zei Caroliene.
Maar dan moet de baas het wel goed vinden.
Mieke liet haar staartje hangen.
Ja, dat is zo.
Laten wij maar naar binnen gaan zei Caroliene de kat.
Ze gingen naar binnen en Mieke ging gelijk in een verhuisdoos liggen. En binnen tel viel ze in slaap.

de ontdekking van de baas

Het was al licht toen Robbert de baas van Caroliene naar beneden kwam voor een ontbijt.
Toen zag hij iets eigenaardigs. Daar in een doos lag een vreemde zwart met witte kat. Ze zag er vermagert en hongerig uit.
Robbert hield wel van katten, dus hij zetten een bakje voer neer bij de doos.
Toen dacht hij:
Wacht eens even, het kattenluik tgaat alleen voor mijn kat open.
Omdat die een chip heeft. De enige mogelijkheid was dat Caroliene de kat hat binnen gelaten.
Hoe was dat mogelijk!
Maar omdat hij erg van katten hield mocht Mieke blijven.

vrienden voor het leven

Uit eindelijk bleek dat Mieke heel goed kon opschieten met Caroliene. Ze werden beste vriendinnen.
De hele tijd trokken ze met elkaar op.
Elke dag was een feest voor de twee katten.
Ze waren harts vriendinnen geworden. En gingen voor elkaar door het vuur. Al die tijd dat ze samen waren was frolijk en wilt.
Ze speelden samen in de tuin, en pesten de hond van de buren.
Robbert zat vaak uren lang op een stoel bij het raam en keek dan naar de poezen.
Dit is een ongewonen vrientschap mompelden hij dan bij zig zelf.
Als die kat haar huis heeft gevonden moeten ze vaak bij elkaar op bezoek komen.
Hij hat namelijk wel een vermoede dat ze haar huis kwijt was geraakt omdat ze er niet als een zwerfkat uitzag.
En zo verstreken de dagen.
Mieke was gelukkig bij Robbert.
Maar soms hat ze nog wel heimwee.

gevonden!

Mieke was nu al 5 dagen bij Robbert en Caroliene. De dagen waren omgevlogen.
En ze hadden samen genoten. Nu was Mieke een tochtje door de buurt aan het maken.
Ze dwaalde wat door steegjes en straatjes met naast haar haar beste vriendin.
Het begon al donker te worden toen Mieke een bekende geur rook.
Ze begon sneller te lopen.
Wat, Wat is er? heigte Caroliene.
En toen...
Mieke sprong met een triomvantelijke kreet over een hekje en ze stond in een tuin.
Haar tuin.
Gevonden ik heb mijn huis gevonden!!!!
Mieke lachten dansten zong en sprong.
Ze draafden door de tuin en gaf haarbroertje een kopje.
Mieke was was je gebleven! riep hij uit.
Ik was de weg kwijt geraakt, Brulden Mieken.
En sinsdien woont Mieke weer thuis.
Maar Caroliene zal ze nooit vergeten.
Soms komt Robbert met Caroliene in een mandje naar het huis van Mieke.
En dan spelen ze samen,
netzo als ze toen deden.

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online