Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Het bosheksje
Het bosheksje,

Jantje was eens aan het wandelen in het grote bos. Hij had van papa gehoord dat daar een heksje woonde en hij was op zoek naar het bosheksje.
Jantje zag echter niemand , plots hoorde hij een fijn stemmetje. Pas op pas op dat je niet op mijn huisje stapt. Jantje keek verbaast, maar hij zag niemand.
Hier beneden riep het stemmetje, als je goed kijkt zul je me zien.
Jantje keek naar de grond en hij zag een piep klein mensje.
Wie ben je zei het bosheksje?
Ik ben Jantje en ik was aan het zoeken naar jou.
Nou nou dat is lief van jou zei het heksje heb je soms dorst? En wil je eens in mijn huisje komen?
Ja zei Jantje, maar ik ben toch veel te groot voor jou huisje?
Ja dat klopt, eerst zal ik jou eens moeten betoveren zodat je zo klein zal worden als ik.
Ok zei Jantje,
Het heksje nam haar toverstokje en ze sprak een eigenaardige toverspreuk uit.
En Plots was Jantje zo klein dat hij naar binnen kon.
Wat wil je drinken zei het heksje? Is Coca Cola goed?
Ja zei Jantje en hij zette zich aan de grote tafel van de bosheks.
Waarom wou je me zien zei het heksje?
Wel zei Jantje, mijn papa heeft al over jou verteld, en ooit heeft papa jou als eens ontmoet. Toen hij klein was hebt jij hem zelfs eens gered, hij was in de vijver gevallen en bijna verdronken.
O ja nu weet ik het weer, zei het heksje. Maar ik denk dat je nu beter naar huis kan lopen eer het donker wordt.
Ja zei Jantje wil je me dan terug weer groter toveren?
Dat is zeker zei het bosheksje, en ze nam haar toverstokje. Kom maar mee naar buiten dan zal ik jou weer groter toveren, het bosheksje sprak weer een toverspreuk uit.
En Jantje werd weer zo groot als voordien.
Je moet maar eens terug op bezoek komen hoor riep het heksje.
Oké zei Jantje en hij liep zo vlug hij kon terug naar huis.
Jantje vertelde thuis aan zijn ouders wat voor een geweldig avontuur hij had meegemaakt.
Mama dacht bij zichzelf wat heeft onze zoon een fantasie.
Maar papa wist wel beter hij had dat lieve bosheksje al vele malen bezocht.

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online