Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

De tijd staat nooit Stil
Weet je nog die tijd schat?
We maakten zoveel mee de stilte voor de storm, de dood voor het leven, een hectisch leven en nu is het voorbij.
Nostalgisch maakt het me bijna terug te kijken op deze kille verleden eigenlijk gevuld met passie…
En nu ik het einde zie naderen wordt alles me duidelijk.
Niets gaat zomaar.
Behalve tijd…

Ik weet het nog goed die eerste ontmoeting die blik in je ogen toen je me voor het eerst zag. Toen je gewaand in je jongensachtige onschuld mij probeerde te verleiden, de gedachte alleen laat glimlachen.
En al dat moet ik toegeven, ik toen nog niet besefte hoe groot jouw invloed op mijn leven zou worden.
Hoe dat ene gesprek voor eeuwig mijn liefde voor jou zou ontketenen.
Maar liefde wat is dat?
Is dat geen samenloop van omstandigheden, iets heel simpels…
Toeval?
Had ik jou die dag niet gezien, had ik je waarschijnlijk nooit gekend.
Was het de lauwe avondzon die scheen op je gezicht?
Was het omdat de vakantie net begon en we allemaal ons in een euforische staat bevonden?
Misschien, maar liefde zal nooit al zijn geheimen prijsgeven, denk ik dan.
De eerste keer toen ik je lippen kuste zoet als aardbeien onweerstaanbaar…
Liefde is mooi als je jong bent…
Zo naĂŻef, speels, bij elkaar, onafscheidelijk, alles wil je doen als je elkaar maar kan liefkozen.
Maar liefde is niet simpel er komt een keerpunt sowieso is het nu vandaag of morgen, er komt er dag wanneer de suiker zout wordt…
Was het nu jouw arrogante houding tegenover mijn vrienden of ik die je vertelde hoe te leven.
Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat we uit elkaar waren aan het groeien en dat al na niet veel langer dan die ene maand van de vakantie.
Hoe kon ik je nu al aan het verliezen zijn?
Nog zoveel te ontdekken zoveel te genieten van elkaar.
Dit mocht niet gebeuren en ik probeerde te veranderen.
Ik begon onze relatie nu serieus te nemen en probeerde zoveel mogelijk tijd met je te spenderen, dan zouden we elkaar toch terug graag zien?
Integendeel de afgrond was nooit geweest wat een redding moest worden werd een nachtmerrie.
Ik dacht je voor eeuwig kwijt te zijn…
En de volgende weken bevestigden dat, horror…
De vernederingen die je me liet ondergaan bij je vrienden, de eerder zo liefdevolle plagerijtjes werden nu werkelijk pesten.
En ik ontsnapte, 2 weken heb ik je toen niet gezien of gesproken.
Het waren de langste 2 weken van mijn leven maar meer dan ooit hielpen ze me beseffen hoeveel ik van je hield.
De laatste dagen van de vakantie kwamen eraan en ik werd wanhopig deze kille oorlog moest en zou stoppen en wel meteen…
Ik ging en zou met je praten.
Dus ik sprak met je af.
Op de oude markt bij de fonteintjes.
En daar zag ik je dan net als ik moe en verdrietig.
Afvragend hoe het ooit zo ver had kunnen komen.
Jij opende het woord.
Je vertelde me dat je van me hield en dat je dat altijd zou doen maar dat zijn leven zijn leven was en dat hij nou ook wel eens wil alleen zijn.
Ik begreep het maar toch had ik er best lastig mee maar je had gelijk.
Beter zagen we elkaar nou net wat minder en maakten we er het beste van dan dat we elke dag bij elkaar oorlog zaten te maken.
We kusten en zeiden elkaar nooit meer in de steek te laten.
Vanaf die dag werd alles anders we waren open en durfden onze mening meer over elkaar te zeggen.
Oh wat heb ik mensen vaak horen zeggen wat een geweldig koppel we waren.
En weet je ze hadden gelijk.
Ik voelde me verbonden als nooit tevoren.
Ik wou je nooit meer kwijt want jij maakte me compleet, jij was de enige die me begreep, alle kanten van me.
De jaren gingen voorbij en we naderden beiden een cruciale leeftijd, universiteit kwam eraan.
Beiden fantaseerden we hoe geweldig het zou worden samen op een Peda te kunnen wonen, lekker knus bij elkaar zijn.
Maar het lot besliste anders.
Terwijl jij plannen had om in een nabije universiteit te studeren werd mij een andere kans aangeboden.
Een vriend van mijn vader had gezien hoe goed ik scoorde op talen op school en bood me de kans aan te studeren in een topcollege Engeland.
Ik was verstomd wat zou dit betekenen?
Na een lange discussie waar we al onze opties wikten en weegden, jij zei dat ik de kans moest grijpen , ik had de kans op een optimale
Scholing en jij wou niet leven met het feit dat je me dat ontnomen zou hebben.
En zo vertrok ik…
We hielden wel nog contact, in het begin kreeg ik wel bijna dagelijks brieven met hoe je dag was en hoe alles zou worden wanneer we afgestudeerd zouden zijn.
Maar de tijd vloog voorbij en die dagelijkse brieven werden wekelijks,werden maandelijks tot ze volledig verdwenen.
Jij verdween in de kille avondzon…
En ik werd opnieuw verliefd, zonder de fouten te maken die ik met jou maakte…
En ik hou nog steeds van mijn man(zaliger), maar toch kan ik je niet vergeten.
Mijn eerste liefde, hoe zou het je vergaan?
Als je er nog zou zijn.
Toch wil ik je bedanken want zonder jou had ik nooit de wijsheid gehad die ik nu heb.





Verberg geen gevoelens, beleef je verdriet, koester het verleden…
Maar leef in het heden, en maak je geen zorgen over de toekomst.
Het leven is een droom, bevat veel mooie momenten maar
NIETS gaat boven die eerste liefde…

En nu ik het einde zie naderen wordt alles me duidelijk.
Niets gaat zomaar.
Behalve tijd.
Vaarwel,
Ik hield van je…


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online