Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Het Chocovrouwtje

HET CHOCOVROUWTJE

Er was eens heel lang geleden een koning en een koningin die dolgraag een kindeje wouden.Op de koningin haar verjaardag bracht een fee hun wens in vervulling,de koningin verwachte een kind.

Ongeveer negen maanden later werd de baby geboren,maar het was niet één baby maar het waren er twee!De koningin wou dan ook bijzondere namen voor de kinderen,daarom noemden ze ze HANS EN GRIETJE.

Maar tien jaar later heerste er een enorme hongersnoot in het land;zelf de koning en koningin hadden bijna niets te eten.

Op een avond,toen Hans en Grietje al sliepen,waren de koning en de koningin onder elkaar bezich.
De koning stelde daarbij voor dat ze de volgende ochtend naar het bos zouden gaan en Hans en Grietje daar achter te laten.Maar de koningin was er tegen.-Dat kunnen we niet doen!!!!! het zijn tenslotte onze kinderen!!!!!!!!!
Maar de koning overtuigde haar en de volgende ochtend liepen ze door het bos.
-Jullie blijven hier,ik en jullie moeder gaan op zoek naar bessen.
De koning gaf Hans en Grietje elk een chocopot.
En zo bleven hans en grietje alleen achter in het bos.

De volgende ochtend besloten ze verder te gaan.Maar ze gingen alsmaar dieper het bos in...

Op een gegeven moment zagen Hans en grietje een huisje staan in de verte.
Ze renden er naar toe.
Maar toen ze aankwamen stonden ze aan de grond genageld.
Het huisje was gemaakt van choco!!
Hans en Grietje konden zich niet meer bedwingen en propten zich vol met choco.
-Kniebel knabel knuisje,wie knabelt er aan mijn CHOCOHUISJE!?
Een oud vrouwtje stak haar hoofd door het raam.
-Eh,s-sorry mevrouw maar we zijn verdwaald en hebben honger.zei hans tegen het vrouwtje.
Het vrouwte had medelij en liet ze binnen,daar konden ze proeven van een heerlijke maaltijd en een lekker zacht bed.

De volgende ochtend werd grietje wakker,ze draaide zich om om te kijken of hans al wakker was,maar...hij was weg!!
grietje rende de kamer uit.
De oude vrouw zat aan tafel met een kom aardappelen voor haar.-Waar bleef je zo lang!Je moest al lang begonnen zijn met de aardappelen!!Riep de vrouw.
-w-waar is mijn broer.
vroeg grietje verdrietig.
De(eerst vrouw maar nu heks)heks wees naar een kooi die buiten stond.
-daar is je broer!en nu aan het werk!!
Zo werkte grietje een week voor de heks,ze moest koken,strijken,afwassen,enz.

Op een dag zat Hans voor zich uit te staren,het was bloed heet.op eens zag hij iets van de tralies druipen.
Was dat chocola?!
Hans had door dat de tralies van chocolade was gemaakt!net toen grietje naar buiten kwam met eten voor haar broer,at hans de tralies op en konden ontsnappen,aar de heks zat al snel achter ze aan.-Hier verstop je in die struik daar!juist voor de put!
hans en grietje verstopten zich in de struiken,want hans had een geweldig plan bedacht.Het was de bedoeling dat de heks in de put zou lopen,en dat gebeurde.snel smeten hans en grietje allemaal takken op de pu en staken ze in brand(hoe dat bleef eeuwen lang een raatsel)en liepen verder(natuurlijk hebben ze de brand gedooft voor geen bosbrand te voorkomen).

Ondertussen was hun moeder hun aan het zoeken in het bos.
-Mama!Riep grietje.
-Hans!grietje!
hans,grietje en hun moeder keerden terug naar het kasteel en leefden nog lang en gelukkig.
-EINDE-

Fien

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 28 bezoekers online