Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Brian Eagen
Er staat Copyright op dit verhaal!

Brian L. Eagan was bezig met de voorbereiding van die avond. Het was 9 juni in het jaar 2009. Hij had de opdracht gekregen de hele operatie vlekkeloos te laten verlopen en daar was een uitgebreide voorbereiding bij nodig.
Hij maakte de vier rugzakken allemaal volgens dezelfde strikte normen. Elk een zaklamp, een 9mm pistool, een rookgranaat en handschoenen.
Het was 18u in de avond en het werd stilaan tijd, van zenuwen had Brian nooit veel last gehad.

Als vroeger de examens voor de deur stonden was hij niet zo'n stresskip.
'Daar ga je nog aan dood', zei z'n moeder hem altijd.
En het bewijs werd in de middelbare school geleverd toen hij in het 4e middelbaar zat.
Het was examen biologie en iemand van de klas gedraagde zich abnormaal nerveus.
Hij stond te trillen op zijn benen en niemand kon hem bedaren. Toen het tijd werd om naar binnen te gaan en de test te maken werd het hem fataal.
De arme jongen had de gewoonte de linkse klas binnen te gaan, maar daar waren werken bezig.
De klap was serieus. Hij viel door de vloer en landde een verdieping onder ons, hij was op slag dood.
Het was een serieuze klap geweest voor iedereen die hem nauw aan het hart stond, hij was een van Brians vrienden.
Destijds had Brian bijna geen vrienden, in het eerste opzicht was hij een normale jongen, maar wie hem leerde kennen kwam er gauw genoeg achter dat hij dat niet was.
Hij had over het algemeen geen gevoelens, koesterde voor iedereen wrok en vocht als hij zijn zin niet kreeg.
Maar Brian was eigenlijk niet zo opgevoed, zijn moeder was altijd met hem bezig.
Dat veranderde allemaal toen zijn moeder op zijn zevende stierf.
Hij was erbij geweest.
Nooit had hij de specifieke details verteld, alleen hij wist hoe het gebeurd was.
Brian dacht er niet graag aan en verkropte zijn woede, als iemand hem dan boos maakte kwam alles eruit.

Plotseling ging de telefoon, Brian keek naar de wekker in de uiterste hoek van de kamer.
Het was al 18.30u, zoals afgesproken ging hij rond die tijd gebeld worden.
Hij nam niet op en na drie keer het belsignaal gehoord te hebben hing de beller op.
Dat was het teken, Brian nam de rugzakken en ging naar buiten.
Hoewel het al avond was was het buiten klaarlicht.
Hij liep naar zijn auto, een klein vervallen ding, maar Brian kon er geen afstand van nemen.
Gevoelens kon hij dan wel niet uiten, maar dit was het voertuig die zijn leven gered had.
En ook tegelijk die van zijn moeder nam.
Brian had plots een misselijkmakend gevoel, het gevoel dat hij bekeken werd.
Hij ging zitten en begon zijn veters te strikken.
Zo kon hij onopgemerkt de omgeving verkennen.
En inderdaad, twee huizen verder zag hij een oude dame door het venster gluren.
Ze keek overduidelijk naar hem, Brian rechtte zich en zwaaide naar de oude vrouw.
Ze stond aan de grond genageld en trok zich met een zuur gezicht terug.
Toen hij in zijn auto stapte, voelde hij zich weer op zijn gemak.
Hij startte de auto en reed met een luide knal van zijn huis weg.

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 9 bezoekers online