Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Tramreis
De enige en laatste keer dat ik met de tram ga reizen.
Ik stapte in de tram en kreeg meteen ruzie met de OV-chipkaart omdat deze weer eens haperde, terwijl er achter mij een menigte vormde die naar binnen wilden probeerde ik in een verwoeste actie om de chipkaart te laten werken en het resultaat was twee stukken chipkaart.
Toen uiteindelijk een oude oma met een rollator vroeg of ik aan de kant kon gaan liep ik maar naar binnen zonder te betalen.
De tram was vol en er stonden een paar debielen in die maar niet konden snappen dat ze een stap opzij konden doen om mij door te laten, na dit beleefd te vragen bleken het Somaliërs te zijn die geen Nederlands konden spreken dus forceerde ik me door hun heen en kreeg ik de paar Nederlandse woorden te horen die ze al hadden geleerd namelijk 'hoer' en 'slet'. Ik huiverde toen ik aan hun eindbestemming dacht maar schudde deze gedachte snel van mij af omdat ik een volgende uitdaging voor mij zag liggen. De tram was zo druk dat alles vol stond, ik stond in het midden met nergens om mij aan vast te houden behalve de paardenstaart van een mevrouw. Toen de tram begon te rijden viel ik achterover en pakte ik in een reflex de paardenstaart vast, het gevolg was een hoop geschreeuw en gevloek, toen de vrouw weer was opgekrabbeld probeerde ze me te slaan en ik zag dat het een boom van een vrouw was dus zetten het op een lopen. Ik wumde mij door de Somaliërs heen naar de achterkant van de tram, hier zaten de gebruikelijke Marokkanen en ik had duidelijk hun territorium geïnfiltreerd, ze keken mij aan en begonnen dingen tegen mij te zeggen. Later kwam ik erachter dat ze: 'Wat kijk je kaaskop?!', zeiden maar op dat moment kon ik niet verstaan wat ze zeiden vanwege een man die in mijn oor stond te hoesten. Ik probeerde de Marokkanen te vertellen dat ik geen kwaad in de zin had maar ze waren ze waren blijkbaar woedend omdat ik naar hun had gekeken dus bleven ze die ene zin herhalen. Ik besloot om naast de vrouw die de kaartjes verkoopt te gaan staan want daar was ik het veiligst. Dit ging goed en ik kwam zowaar twee haltes verder zonder problemen, maar toen bij halte nummer drie kwam er een varken naar binnen en ik meende te hebben gelezen dat er geen dieren in een tram mochten dus wou ik het varken de weg blokkeren. Maar het bleek dat het een moddervette vrouw was die op hakken liep, en nadat ze met een hak op mijn voet was gekomen vond ze het nodig om ook nog is te struikelen en vol op mij te vallen, wanhopig probeerde ze weer overeind te komen maar haar armen waren te kort om bij de grond te komen dus ze spartelde boven op mij. Toen met behulp van de Somaliërs ze van mij af was probeerde ik op te staan, dit ging niet goed en ik viel weer op de grond de mensen om mij heen waren daar niet blij mee dus sleurden ze mij overeind en zette ze me weer naar zodat ik minder ruimte innam. Bij de volgende halte kwam een controle, ik dacht eerst dat ze een grapje maakten want welke idioot gaat er nou een controle houden in een tram waar het zo druk is dat iedereen op elkaar hoest. Maargoed na drie uur kwamen ze bij mij, ik had inmiddels wallen onder mijn ogen en een stoppelbaard, toen ze vroegen om mijn OV-chipkaart gaf ik hun de twee helften van mijn kaart. Ze keken mij aan en er verscheen een kwaadaardig lachje op hun gezicht. Wat er toen gebeurde weet ik niet precies ik herinner alleen nog maar dat ik opeens buiten lag en dat de tram verder reed. Ik was natuurlijk boos dus uitte ik dit door de tramhokjes kapot te maken.
Nu vraag jij jouw natuurlijk af: 'Wat is het moraal van dit verhaal?' nou dat is, REIS NOOIT MET EEN TRAM!



Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online