Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

De poezenclub
Hoofdstuk 1.
Jakkepoes, in gevaar.

Tik tok, tik tok. De klok blijft maar tikken. Het is heel rustig in de klas, want ze zijn bezig aan een toets. “Ben jij al klaar?”Fluistert Anouk. “Ja du-uh, het zijn makkelijke vragen.”Fluistert Lotte. “Voor jou wel en over de poezenclub EU…Ik heb de poezen aan mij oma gegeven, als je dat niet erg vind?” “Aan je oma?De laatste keer wou ze er een opeten.”Fluistert Lotte. Ze kijkt boos naar Anouk. “We moeten ze terughalen, en jij zegt het tegen de jongens, oké?” “Oké, ik zal het deze middag zeggen.” DRING!De bel gaat. De juf laat haar pennen liggen, ze staat op en zegt: “Kids, de bel is gegaan de kinderen die nog niet klaar zijn mogen ze in hun bank steken en de morgen mogen jullie ze maken, goed?Dus, tot morgen!” Jaah, het was vandaag woensdag bijna vergeten. Marlis steekt haar toets in haar bank en gaat naar de gang. Daar komen ook kinderen van andere klassen om hun jas aan te doen. “Marlis, luister ik heb de poezen aan men oma gegeven.”Anouk wrijft wat in haar handen. “Ben je boos?” Marlis neemt uit haar boekentas een fles water. “Nou, eigenlijk moeten de jongens boos zijn leg het daar maar uit.”Ze opent de fles en neemt uit haar zak van haar jas een reep chocola. “Chocola?” “Marlis, je begrijpt het niet Jakkepoes is daar.” “Jakkepoes?”Marlis rent snel naar haar fiets. “Jaah, ik weet het Jakkepoes…” “Niks zeggen, ik moet haar gaan halen.”Marlis gaat op haar fiets en trapt heel hard naar het huisje van Anouk`s oma. Maar, Anouk volgt Marlis ook met haar roze barbiefiets.

***
“Oma, waarom mogen we de Jakkepoes niet hebben?” Zeurt Anouk. “Ja, mevrouw Servent, ze is hier niet veilig bij u.” “Niet veilig?Waarom?”Vraagt Anouk`s oma. “Nou oma, de laatste keer wou je een paar opeten en die jonkies in Jakkepoes buik kunnen hier niet leven.” “NEEN, IK WIL DAT JE NU GAAT OF IK BEL DE POLITIE!”Anouk`s oma houdt Jakkepoes stevig bij haar vast. “NU!”Marlis en Anouk rennen bang het huis uit. En buiten staan de jongens van de poezenclub met Lotte en Lisa. Ze staan stoer naar hun te kijken. Dan zegt Lisa: “Nou, waar wachten we nog op?”Lisa was de chi-chi van de groep altijd mooie kleren. Altijd knap, en ze is met Evert. De stoerste en ook de baas van de groep. Dus zei is de bazin van de groep. Gelukkig, is hij er niet bij. Anders zou Anouk altijd zijn huiswerk moeten doen. Voor straf. “Jakkepoes, daar bij jou gekke oma?”Zegt Erik stoer. Anouk zegt bang: “Ik kan het uit uitleggen, maar ik vertrouw men oma.” “Nou, wij niet en deze nacht ga jij Jakkepoes terughalen, begrepen?” “Oké.”Zegt Anouk met een droevig stemmetje. Dan gaat iedereen met de fiets naar huis. Lotte zegt nog tegen Anouk: “Ik had je gewaarschuwd.”En ze gaat weg.

***

En die avond ging Anouk aan de slag. Ze was in het zwart verkleed net een spion. Als ze voor de deur staat van het huisje van haar oma. Haalt ze nog diep adem. “Ik ga eraan.”Zegt ze nog. Ze belt aan en rent naar de tuin. Daar is er aan deurtje dat altijd open staat. Zo gaat ze naar de woonkamer. “Hallo, wie is dat?”Zegt Anouk`s oma. Ze staat voor de deur. “Ah, daar ben je, kom mee.”Anouk neemt Jakkepoes mee. Dan doet Anouk`s oma de deur dicht. Vjoew, net op tijd. Anouk wrijft op haar hoofd. Ze zweet. Ze gaat naar haar fiets en zet Jakkepoes van voor in een mandje. Daar past ze nog in. Anouk trapt zo hard ze kan naar huis. Maar, terwijl ze fiets flits er iets. Dat was meneer Bosbes hij had een foto getrokken. Dat wis Anouk niet. Maar ze fietst maar door. “Aha, met dit ga ik eens naar de politie.”Zegt hij.

Hoofdstuk 2.
Anouk: GEEN POEZENCLUB LID!

De volgende dag, is Anouk al vroeg wakker. Ze gaat naar beneden om de krant te halen. Maar dan zit ze erop staan:
Ontvoerder.

Deze avond, in het huisje van mevrouw Servent. Borststraat 88. Werd er vanavond haar kat ontvoerd. Zogenaamd Jakkepoes. Haar kleindochter Anouk, gaf ze haar omdat ze dacht dat ze de Jakkepoes beter kan verzorgen. Maar, dan ging ze met Marlis zogenaamd een vriendin van haar weer naar mevrouw Servent toe. Ze vroegen of ze de Jakkepoes weer terug mochten hebben. Maar, dat wou mevrouw Servent niet. Dus op die avond werd Jakkepoes ontvoerd. Heb je de dader gezien of ken je de dader?Ga dan naar het politiebureau en dan kunnen ze het daar onderzoeken.

Anouk schrikt. “Anouk, je moet naar school!”Roept haar moeder. “Ik kom!” Anouk ging naar binnen met de krant. “Oh, dank je voor de krant, Anouk…” Anouk neemt de krant af. “Neen, ik heb de krant nodig voor school.” Anouk wou niet dat haar moeder het te weten komt anders gaat ze direct naar oma Servent. En dat wil Anouk niet. Ze kijkt naar de tafel en zit een bord met omelet. “Mmm, omelet mag ik wat ketchup?”Anouk doet net alsof dat er niks aan de hand is. “Graag, het staat in de kast, waarom ben je zo gestrest?” “Ah, ik had een toets gemaakt en vandaag krijgen we de punten ik heb ervoor heel veel geoefend en ik wil niet falen, ik ga douchen doei!”Anouk gaat naar boven. “Oké.”Zegt haar moeder.

***

“Hallo, kinderen.” “Hallo, juf Karla!”Zeggen een paar kinderen. En iedereen gaat zitten. “Dus, we waren vorige week bezig met de spreekbeurten, dus nu Anja!”Anja gaat naar voor. “Psst...”Sist Anouk. “Wat is er weer?”Fluistert Lotte. “Heb je de krant gelezen?” “Jaah, er is een ontvoerder de rest kon ik niet lezen want….” “Ik was de ontvoerder ik!” Lotte doet haar hand voor haar mond. “Wie heeft er die foto getrokken?” “Nou, weet ik veel, fotograaf?” “Je gaat er zo aan.” “Ja, en daarom ga ik deze middag naar de politie dan kom ik weer terug naar school.” “Neen, niet doen!” Juf Karla zegt: “Lotte, Anouk luisteren jullie wel?” “Ja juf”Antwoordt Lotte. “Leuke, familie.” “Mijn spreekbeurt ging niet over men familie maar wel maar over streetdance.”Zegt Anja. “Mm.”Zegt de juf. Ze fronst een wenkbrauw. “Ik wil dat jullie nu luisteren anders kan één van jullie twee verplaatst worden, begrepen?” “Ja, Juf Karla”Zeggen ze alle twee. En dan moesten ze weer naar die stomme spreekbeurt luisteren.

***

Even later is het pauze. En de poezenclub gaan allemaal rond Anouk staan. Willem zegt: “Hou stom kun je nu zijn?” “Hé, ze moest van jullie.”Zegt Marlis. “Jep, dat is wel waar.”Zegt Willem. Dan komen de baas Evert en de bazin Lisa naar de rest van de poezenclub. “Wat gebeurt er hier?”Vraagt Evert. “Ja, wat gebeurt er hier?”Na-apend Lisa. Anouk gaat naar voren en zegt: “Het is allemaal mij fout, stuur me maar weg van de poezenclub.” Evert zegt stoer: “Nou, ik heb de krant gelezen en Willem zei met gisteren wat er allemaal gebeurd is dus, je moet van de groep.” “OH, NEEN DAT KUN JE HAAR NIET AANDOEN!”Roept Marlis. “Men beste vriendin.” Evert zegt: “Ik moet wel.” Anouk geeft haar ring aan Evert. “Nu ben je geen lid meer van de poezenclub, deze avond in ons hut vieren we haar afscheidfeestje, en de regels zijn niet meer met haar praten, en niet meer met haar spelen of andere dingen doen, we zullen avonds de laatste keer met haar praten.”Evert en Lisa gaan weg. Anouk huilt en rent weg. “ANOUK!”Roept Marlis nog. “Laat haar”Zegt Willem. En iedereen van de poezenclub kijkt verdrietig. “Dit is nog nooit gebeurd, nou ze moest het wel van jou doen, Evert.”Zegt Lotte “Ja!”Roepen de andere meisjes. “Zo krijg ik dan weer de straf?” “Ja, normaal zal jij die moeten krijgen.”Zegt Lotte. “Het was niet hoor fout!”Zegt Marlis. “Zo dus moet ik dan weg van de groep?” “JA!”Roept Lotte boos. “Nou, jullie zijn echt gemeen hoor, tot ziens!”Evert gaat naar Bas. “Raar”Zegt Marlis. DRING!De bel gaat.

***

Dus die avond na school gingen ze allemaal naar hun boomhut. “Drinken?”Vraagt Robe. “Robe, wat doe jij hier, Erik?” “Ja, hij moest mee van me moeder kan er ook niks aan doen!” Het is er heel fijn en ze hebben een radio mee met muziek. Dan komt Anouk naar boven. Het is heel stil. “Uitgehuild?”Zegt Erik en hij zucht. “Ja.”Zegt Anouk met een droevig stemmetje en ze gaat zitten op de bank. Dan roept Robe: “Hé, wie wilt er nog chocoaardbeio?”Chocoaardbeio was zijn uitvinding tja, zegt hij. Het is een aardbei en daar gewoon wat gesmolten chocolade op en dat noemt hij chocoaarbeio. Een paar steken hun hand op en sommige gingen zelf chocoaardbeio halen. “Zo wanneer mag ik eens bij jou komen slapen?”Vraagt Evert. En hij danst verder met Lisa. “Nou, dat moet ik eerst wel eens vragen aan men ouders, ik weet niet of dat mag van hun.” “Pff…Ouders”Zucht Evert. Dan komt Paulo naar boven. Paulo was eigenlijk ook een lid maar, hij tatoeëerde ze of maakte hun haar. Paulo was eigenlijk al 20 groot. Maar, ze vonden hem op straat eerst was hij een zwerver. Hij mocht van Willem in ons hutje wonen. Het mocht ook van de andere. Zijn haar was bruin en zag er jong en knap uit. Als werk was hij jager, 6 dieren dood dan kreeg hij 20 euro voor 3, 10 euro. “Hallo” “HALLO!”Zeggen de anderen. “Waarom zo laat Paulo?” “Nou, ik moest eerst gaan jagen en dan ben ik naar de winkel geweest en kijk voor jullie heb ik snoep mee en ook tomatensoep” “Goed.”Zegt Lisa. Ze stopt met dansen en gaat naar Paulo. Ze helpt hem om al het eten in de kast te doen. “Wacht even, Lisa.”Paulo gaat naar Anouk. “Hé, Anoukje ik weet dat je verdrietig ben, kom ik zal je haar doen.”Paulo maakt vlechtjes in Anouk`s haar. Dan maakt Lisa tomatensoep klaar. “Zonder balletjes?”Zegt ze als ze de blik opendoet. “Die met balletjes waren te duur, Lisa je weet dat ik maar 20 euro krijg.” “Jah, goed”En ze doet verder. “Dus mag ik nooit meer, bij jullie komen?”Vraagt Anouk. “Neen.”Antwoord Evert. “Gaan we een spelletje spelen?Ik heb ganzenbord mee!”En Marlis legt haar spel op tafel. “Oh.” “Oh, wat?” “Ik heb maar vier pionnetjes, is dat erg?” “nou, ik ga meedoen!”Roept Robe. “Ik ook!” Lotte. “Ik ook!”Roept Lisa. En ze beginnen te spelen.

***

Even later zijn ze allemaal moe. “Yes, ik heb gewonnen!”Roept Lotte. “Net op tijd, nou…”Gaapt Lisa. “Ik moet gaan!”Zegt ze met één oog dicht. “We gaan met je mee!”Zegt Erik. “Ik ook”Zegt Lotte.“Mijn broertje slaapt al, ik zet hem achterop mijn fiets.”Erik draagt Robe. “Nou, ik ga tot dat men moeder de politie belt, doei!”Gaapt hij. “Doei!”Zeggen de andere. Marlis pakt haar spel en doet die in haar zak. “Anouk, ga je mee?” “Ja, dan je voor men haar Paulo!”Anouk staat op en ze rekt zich uit. Evert zegt: “Nou, ik ga ook wacht, Marlis!”Evert doet zijn jas aan en gaat naar beneden. “Doei, Paulo!” “Doei!”Zegt Paulo nog. En hij gaat met Marlis en Anouk naar huis. Paulo doet de ligt uit en kruipt ook in zen bed.


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online