Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Zoals hem
Er was een nieuwe jongen op school, hij was niet gewoon knap.
Hij had iets. Iets mysterieus. Alsof ik hem kende.
Maar dat kon niet, ik kende hem niet.
De eerste blik van hem voelde aan als een vuurpijl,
Zijn ogen waren helblauw
Hij keek naar mij, maar het voelde alsof hij dwars door me heen keek.
Ik zag hoe de meisjes op het plein naar hem staarde,
Maar zijn blik was naar mij gericht.
Een meisje met rood haar als vuur kwam op hem af,
Haar haar krulde als vlammen, ze was mooi.
Ze fluisterde iets in zijn oor en keek naar me.. ik draaide mijn snel mijn blik.
Ik keek terug maar ze waren er niet meer.

Ik rende naar mijn kluisje. Shit! Ik was weer eens te laat.
Ik opende de deur en hoorde een hels geschreeuw, ‘BUITEN!’
Ik keek de klas rond om te kijken of de leerkracht het tegen mij bedoelde, en ja hoor.
Verdomd! Dacht ik, ik liep maar door naar de aula.. en daar zat hij weer
Zijn helblauwe ogen keken op van zijn boek. ‘ik was te laat, mocht blijkbaar niet meer binnen’ zei ik ‘en jij?’, ‘Ik.. euh heb uitval?’ hij draaide zijn hoofd even en las toen verder.
‘Niet geïnteresseerd’ dacht ik bij mezelf en pakte mijn gsm.
‘verveel je je?’ zei hij, ‘best, welk boek lees je?’ ‘Je zult het niet interessant vinden’ zei hij terwijl hij het boek snel in zijn rugzak stak.
‘mijn interesses zijn uitgebreid hoor’ zei ik met een lach.
Hij stond op, lachte naar me en zei: ‘Ik ga maar eens, ik zie je nog wel’
Ik staarde naar buiten.
Ik wilde hem leren kennen, dat wist ik nu wel zeker.’

Plots zag ik buiten een jongen, hij pakte zijn fiets,
voor een seconde draaide hij zijn hoofd naar me.
Hij was het. Ik wilde mee, mee naar waar hij ging.
Ik rende naar buiten naar de fietsenstalling.
Ik pakte mijn fiets en fietste snel achter hem aan.
Tevergeefs, ik zag hem nergens.. maar nu ik toch al weg was van school had ik ook geen zin om nog terug te gaan.

Ik fietste verder tot ik bij een gezellig frituurtje kwam en eigenlijk had ik daar best zin in,
Ik besloot binnen te gaan..
Het meisje met de rode haren zat er met mijn beste vriend.
Zou ik er naartoe gaan? Ach, waarom ook niet hé?
‘hey Peter, hallo’ zei ik,hij knikte naar me en stak nog meer frieten in zijn mond.
‘hoi, ik ben Victoria’ het meisje stak haar hand uit, ik schudde haar hand.
‘ik ben Elizabeth’ ‘weet ik’, zei ze zacht, ‘Magnus zei het al’
‘Wie is Magnus? Zei ik verbaasd. ‘Magnus Ronan, de jongen waar ik naartoe liep, je staarde naar hem.’
Ik voelde me even heel ongemakkelijk en probeerde een smoes te bedenken, ‘ je wilt weg he’ zei ze..
Ze keek me heel wantrouwend aan met haar felgroene ogen. Alsof ze mijn gedachte kon lezen.
‘euh, ja ik moet nog wat dingetjes doen..’ zei ik, ‘dat zal best’ reageerde ze snel.
Vernederd. Dat voelde ik, vernedering.

Ik fietste snel naar het dichtstbijzijnde park.
Als klein kind voelde ik me daar al altijd goed.
Alsof ik eens echt tot rust kon komen.
Ik voelde een ijskoude hand op mijn schouder, ik draaide snel mijn hoofd maar zag niemand achter me.

Ik keek naar voren en daar stond hij weer. ‘ik schrok me kappot!’ gilde ik.
Zo langzamerhand begon ik me te ergeren aan hoe hij telkens overal opdaagde.

Hij zei niks en keek diep in mijn ogen.
Zijn ogen waren nog blauwer als anders en zijn pupil was vuurrood. ‘Wat heb jij genomen’ zei ik een beetje beangstigd.
Het laatste wat ik zag waren zijn vlijmscherpe tanden richting mijn nek.
‘Nu ben je zoals mij’ fluisterde hij.


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online