Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

De tijdreis.
Dit is een verhaal wat ik voor tio moest maken =]
Ik heb hem hier ff geplaatst =D.
ik had er een 8 voor trouwens.
Enjoy!

Jip
Tio

Ik liep op weg naar school,
daar kwam ik siem tegen.
hij riep meteen toen hij me zag:"Heey Sjoerd!"
eey zei ik.
toen we op school zaten bedacht ik me ineens dat ik nog iets belangrijks moest vertellen aan siem.
tijdens een O zo saaie les wiskunde zei ik het maar even snel, maar dat was net op het moment dat hij zei dat het stil moest zijn en ik natuurlijk weer betrapt werd en op de gang moest.
Siem die het blijkbaar niet goed had gehoord en het goed wou verstaan en zo nieuwschierig was dat het niet kon wachten, dus ging hij iets uithalen zodat hij ook op de gang moest.

Na een tijdje hoorde ik door de deur heen dat Kees (onze wiskunde leraar) zei dat het eindelijk een keer stil moest zijn,
toen het nog niet stil was zei kees:"HOE VAAK MOET IK HET NOG ZEGGEN!"
Heeeeeeeeeeeeel vaak! antwoordden Siem.
Kees ontplofte bijna, de hele klas lag in een deuk en ik hoorde nog keihard:"er. UIIIIIIITTTT!"
Siem liep met een glimlach naar de deur en gooide de deur iets te hard dicht zodat er 20 scheldwoorden tegen hem aan geslingerd werden.

Siem ging naast mij zitten.
Zo. dat ging makkelijk!
jaja. dat hoorde ik !
we lachten allebij nog even en toen vroeg siem wat ik nou wou vertellen in de klas.
daarop ik het verhaal dat ik niet had kunnen afmaken door kees.

Nou. ik sprak gisteren mijn oom. je weet wel die gekke geleerde?
jaja zei Siem. vertel nou maar!
Oke oke. nou hij zei dus dat hij iets in ontwikkeling had. iets wat nog nooit eerder vertoont was op aarde. een tijdmachine!
toen was het even stil.

Siem :"Dat geloof je toch zeker zelf niet he."
Nee echt!
Kom met me mee na school dan laat ik het je zien!
Oke oke.
Die middag na school gingen we naar Ome Joop.
toen we aanklopte kwam er zoals geweoonlijk een oog uit de deurknop die zei dat we binnen mochten komen nadat we waren gescant met een ogenlaser.
Joop was binnen druk bezig met een elecktrice achtige deur.
Hallo jongens zei Joop tegen ons.
Jullie komen hier vast om de tijdmachine te zien?
Ehh. Ja! Siem hier naast me geloofde het niet.
Nou nu blijkbaar wel he? zei joop die trots naar de deur wees.
nee. zei siem die nu echt zag dat die Joop een gestoorde gek was.
Dit is de tijdmachine!
kijk dan!
we kwamen allebei dichterbij.
ik heb hem net afgemaakt. als het goed is doet hij het nu.
kijk hier kan je het jaartal intikken. en hier wat je mee wilt nemen. en hier de dag! en de tijd natuurlijk.

Siem was blijkbaar van gedachten veranderd want hij vroeg meteen of hij het mocht testen samen met mij.

eerst dachten we dat Joop nee ging zeggen maar het antwoord was uitijndelijk ja.
we stonden al heel gespannen voor de deur te wachten om er in te gaan maar Joop begon eerst een enorme strook met regels die hij waarschijnlijk had gemaakt voor te lezen.

Jullie moeten je strikt aan deze regels houden anders kan de toekomst veranderen en dat zal niet fijn zijn.
daar begon het al.
Niet flirten met meisjes!
Geen rare opmerkingen maken!
Probeer niets op een andere plek te leggen!
BLALALALALALALA!
BLALALALA.
BLABlA.

zo ging het nog wel even door.
toen we uitieindelijk erin mochten zei hij nog:"Jullie zullen automatisch overgeflitst worden naar deze kamer over precies. 1 uur en 13 minuten.
ik stuur jullie naar het jaar 1529 jullie zoeken het voor de rest maar uit.
en onthoud de regels!

Jaja.
toen we door de deur heen stapten vielen we in de zwarte duisternis toen werd alles raar wazig en kleurig tegelijk.

BWAMMM!
ineens lagen we naast elkaar op de grond in een bos.
het was heel mooi weer en we zagen een oude stad in de verte.
laten we daar maar eens naar toe gaan zei Siem die al lang opstond en al begon te lopen.
Ik krabbelde gauw overeind en liep achter Siem aan.
Eenmaal aangekomen bij de stad zagen we de raarste dingen die je in onze tijd nooit zou tegenkomen.
het was een rare zandweg en er liepen overal kinderen met saai hout speelgoed.
iedereen keek raar naar ons omdat we andere soort kleren aanhadden.
siem had een spijkerbroek en een trui aan.
ik had een jogging-broek en een G-star shirt aan.
we keken onze ogen uit naar het smakelijke eten dat in de kraampjes lag.
we wilden net wat lekkers kopen en toen bedachten we dat we helemaal geen goed geld hadden!
oeps! zei ik, ik zei:"i dont got any money. i am sorry!"
ze zei iets in een rare taal dat ik niet echt begreep en we liepen maar snel door voordat ze meer zei.
we slenterden een beetje door de ouderwetse straten toen we opeens een prachtig kasteel zagen die er zo mooi uitzag dat we er wel heen moesten!

wel liepen in de richting van het kasteel toen er ineens een man met een kapje voor zijn mond de struik uit dook en iets raars zei met een zwaare dreigende stem.
we wisten niet precies wat hij zij.
maar we konden er uit opmaken dat hij ons aan het beroven was.
siem die best slim en sterk was ging ineens op de grond liggen.
de berover keek hem raar aan maar nu snapte ik het.
hij pakte een een steen tegelijketijd
Toen de rover bij siem in de buurt kwam om hem te onderzoeken of hij iets waardevols bij zich had.
Toen hij in de broekzak van siem aan het snuffelen was sloeg siem hem keihard met de steen op zijn hoofd.
de rover zakte in elkaar en Siem duwde de stinkende rover van hem af en zei:"zo. die stinkt!"
we lachten allebei een een beetje en we liepen door naar het paleis.
toen we daar aankwamen zagen we 2 wachters die ons tegenhielden toen we naar binnen wouden.
ze zeiden iets raars maar we konden er uit opmaken dat we er niet inmochten.
toen gingen we maar op zoek naar een ingang rond het kasteel.

we zagen een deur die blijkbaar alleen van binnen geopend kon worden dus gave we de moet op en liepen terug.
Maar net toen we ons omdraaiden hoorden we de deur opengaan en dus stonden we te grijnzen en zwaaiden naar de 2 meisjes van een jaar of 16 die in mooie jurken naar buiten kwamen.
Net toen ze wegliepen viel de deur dicht maar we konden hem net nog openhouden voordat hij echt dicht was.

eenmaal binnen keken we onze ogen uit naar de mooie dingen.
we moesten wel uitkijken toen we een paar wachters tegen kwamen.
maar we verscholen ons achter een paar standbeelden.
Ze liepen langs en wij slopen stilletjes verder.
We liepen in een hal met een aantal deuren.
Daar liepen we door tot we in de verte van de lange hal een veel te grote deur zagen, we zagen al dat er 2 wachters voor stonden dus liepen we aan de zijkanten van de muren en verscholen ons achter van alles en nog wat.
Toen zag ik dat ik nog een rotje van oud en nieuw in mijn zak had.
Ik vroeg aan siem of hij toevallig een aansteker bij zich had.
En die had hij.
Ik stak het rotje aan en gooide hem ver achter me de gang in.
de knal was harden dan normaal leek het, (waarschijnlijk door de echo)
Siem die me aankeek alsof ik gek was verstopte zich net als mij ook snel achter iets, siem zat opgevouwen achter een bloempot. waardoor hij niet te zien was.
En ik stond zo stil als een standbeeld achter een harnas.
De bewakers die de knal ook duidelijk hadden gehoord snelden langs om en liepen ver door.
Ik en siem renden naar de grote deur.
Toen we hem open deden wisten we dat we een grote fout hadden gemaakt.
achter de deur was een grote hal, er was een grote tafel in het midden waar allerlei belangrijke en deftige mensen te eten zaten.
Aan het hoofd zat de koning.
Om alle mensen heen stonden wachters en bedienden, en iedereen keek ons aan.

Siem vroeg aan mij of ik nog wat rotjes had maar ik wist dat we nooit zouden kunnen ontsnappen.
De wachters renden op ons af en greepen ons in de kraag.
Ze zeiden wat in het oud nederlands wat we niet goed konden verstaan.
We probeerden ons los te rukken maar dat lukte van geen meter.
De koning konden we beter verstaan.
Wat komen jullie doen? Vroeg de koning.
Ik wist niet wat ik moest zeggen, dus zei ik maar dat we burgers waren die hier per ongelijk kwamen.
Maar de koning geloofde ons niet en dacht dat we spionnen waren.
Ze voerden ons af af naar een zaal,
In het midden was een luik van 5 vierkante meter.
Ze hielden Ons daar een tijdje beet en toen toen kwamen er ongeveer 20 mensen binnenkwamen, waaronder de koning.

Ze zijden nog wat tegen elkaar, en toen ging het luik open. er kwam een enorme stank naar boven van uitwerpselen die me misselijk maakten.
Ik hoorde water gespat.
Toen zag ik het, het was een diepe
Kuil met krokodillen.
Ik werd wit, siem werd wit, en de wachter lachte me en gaf ons een zetje.
we schreeuwden het uit en toen we half in de lucht waren.
flitsten we weg.

We zaten bij joop op de vloer.
hij zat een krantje te lezen, hij bladerde nog wat en toen merkte hij ons op.
"Hey, leuke trip gehad =)"?
Ik en siem keken nog steeds bleek.
we zeiden niets en zeiden alleen maar: "jaja echt heel leuk"
Siem zei dat hij moest eten terwijl het pas half 5 was.
Siem liep met knikkende kniën de deur uit en ik zei maar dat ik naar huis moest van mijn moeder, ik wenste joop succes met zijn tijdmachine en liep naar huis.

In de avond Droomde ik over de verbijsterden gezichten van de koning en zijn wachters,

Ik zou nooit. Maar dan ook nooit meer een tijdmachine uitproberen!







Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online