Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Bloed Maria? Nee toch?
Ruby geloofde nooit in geesten, totdat haar vriendin Maroussia bij haar kwam logeren. Het was een vollemaan-avond, en Maroussia wekte haar precies om 10 voor 12.
'Opstaan, Ruby, we gaan geesten oproepen!' siste Maroussia.
Ruby mompelde wat en draaide zich om.
'Wat..?' kreunde ze.
Maroussia zuchtte en stond op.
'We gaan geesten oproepen, Ruby, zorg dat je alle ramen dichtdoet en alle lichten. Om 5 voor 12 moet je in de badkamer zijn. We gaan geesten oproepen. Dit word echt leuk!'
Ruby begon een beetje boos te worden.
'Waarom zouden we geesten op moeten roepen? Die dingen bestaan toch niet. Ik wil slapen oké? Ookal is het morgen vakantie.'
Maroussia sleurde Ruby uit bed en gaf haar een zacht klapje.
'Opschieten nu,' zei ze en ging naar beneden om alle deuren dicht te doen.

Om 5 voor 12 stonden Maroussia en Ruby in de badkamer. Het licht uit, 10 kaarsen op het aanrecht, en een rode lipstick in Maroussia's hand.
'Ben je er klaar voor?' fluisterde Maroussia.
Ruby, die nog steeds slaperig was, mompelde een onverstaanbare "ja".
Maroussia zei dertien keer: 'Bloody Mary' en draaide bij elke keer een heel rondje. Om precies 12 uur schreef ze "Bloody Mary" op de spiegel.
Stilte.
Een krasje verscheen in de spiegel. Het vormde de letter: J.
Een paar seconden later stond er op de spiegel:
JE BENT GEWAARSCHUWD.
Ruby deinsde achteruit, maar Maroussia bleef kalm en zei: 'Zie je, volgens mij geeft ze ons drie kansen, de laatste keer gaan we er aan.'
Ruby schudde aan haar arm.
'Nee, het zijn maar twee kansen.'
'Laten we het maar op drie gokken.'
Maroussia schreef op een blaadje:
BLOED MARIA BESTAAT, PAPA EN MAMA IK HOU VAN JULLIE.
'Voor als we doodgaan,' knipoogde ze. Ruby kon Maroussia maar niet serieus nemen.
'Ik ga.' zei ze en probeerde de badkamerdeur open te doen.
'Ik heb de sleutel' zei Maroussia. Ze rammelde in het slot maar de deur ging niet open.
'Wat krijgen we...' begon ze. Toen legde ze de sleutel op het aanrecht.
'Ze heeft de deur geblokkeerd.'
Ruby kon maar een "zij" bedenken.

Maroussia deed precies hetzelfde en even later kwam er een witte flits uit de spiegel. Bloed Maria gaf Maroussia een klap. Haar hoofd bleef naar de zijkant geklapt en was niet meer terug te draaien.
'Ruby... De laatste keer ga ik haar smeken mijn hoofd terug te draaien en dat ik haar dan nooit meer lastigvalt.'
Ruby protesteerde.
'Nee, straks vermoord ze ons, Marous, ik wil niet dood.'
'Pech,' zei Maroussia. 'We hebben het erop gewaagd.'

Maroussia deed hetzelfde, maar toen de witte flits kwam, zei ze: 'STOP!'
De flits leek te stoppen, maar uit die flits kwam een gedaante van een vrouw. Ze was helemaal besmeurd met bloed, maar was eigenlijk best knap.
'Mijn waarde,' zei Maroussia.
Ruby glimlachte. Maroussia was altijd al goed geweest in beleefd zijn.
'Ik zou graag willen, ik bedoel, ik zou smeken om mijn hoofd terug te draaien, en ik zweer op mijn eigen dood dat ik u nooit meer lastigval.' zei ze.
De gedaante glimlachte.
'Ik moet er niet aan DENKEN,' zei ze met een holle stem, die van heel er leek te komen. 'Nooit zou ik iets goed doen voor een sterveling die mij lastigvalt.'
Een witte flits slokte Ruby en Maroussia op. Er spatten een paar grote bloedspetters op de spiegel en de badkamer was leeg.



SPOT NIET MET GEESTEN!!


-xx- Mügi ;D


Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online