Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

met een glimlach naar noorwegen
Piep piep piep piep, waar ligt die gsm, waar heb ik die gelaten? Tara springt haar bed uit, struikelt over joep, haar kat en strompelt zo verder naar de computer kamer. Ja zie je wel daar ligt ie. Hoe laat is het eigenlijk? Met een blik op de pc ziet Tara dat het nog maar half zes is. Hmm zegt ze, wie smst nou zo vroeg terwijl ik avonddienst heb gehad. Eigenlijk kan dat er maar een zijn op dit tijdstip weet ze en dat is Mariska. Mariska is Tara’s beste vriendin die op dit moment niet echt lekker loopt. Even lezen maar: bel me als je wakker bent, Tara schiet in de lach wat is het toch een droppie. Tara klikt haar messenger open en natuurlijk staat Mariska online, die zal ook weer veel geslapen hebben denkt Tara. Eerst even koffie maken en een sigaret. Dan klikt ze zichzelf online en klikt direct Mariska aan. Goeiemorgen meis, Mariska reageert gelijk ojee ik heb je wakker gemaakt en je had nog wel avond dienst, verdorie dat was niet de bedoeling.Tara: maak je niet zo druk, ik moet niet werken vandaag. Maar wat zit je dwars dat je zo vroeg de telefoon al weer in je hand heb. Nee wacht maar ik bel je wel. Ze loopt naar de kamer en zet de tv aan op het journaal, pakt de telefoon en drukt de 5 in. Zodra hij overgaat wordt hij ook opgenomen, zo zegt Tara zit je er mee in je handen? Mariska grinnikt, ja dus. Ik mis je zegt Mariska met zachte stem, Tara glimlacht, ik jou ook meis. We zien elkaar zo weinig. Ja veel te weinig zegt Tara het is ook zo hectisch op het werk en dan van die gezellige collega’s die zich vlak voor tijd afmelden. Het schiet niet op. Maar als je wilt kunnen we vandaag wel wat gaan doen? Lijkt me leuk zegt Mariska, die nauwelijks haar vreugde kan bedwingen. Weet je wat zegt Tara, ik ga douchen en me aankleden en ik kom naar je toe. Is goed zegt Mariska dan zie ik je zo. Als Mariska neerlegt maakt ze een vreugdedansje in de kamer met haar rolstoel. Weet je wat ik maak gewoon ontbijt voor ons want anders eet Tara toch niet en zo gaat Mariska aan de slag. Rond acht uur belt Tara aan bij Mariska, als die de deur open doet valt haar mond open van verbazing. Tara kijkt en zegt: ik weet niet of je het weet maar je mond staat open. Met een klap slaat Mariska haar gebit op elkaar. Ai zegt Tara en ze schieten allebei in de lach. Je ziet er echt goed uit en meer krijgt Mariska op dat moment niet meer uit haar mond. Tara glimlacht valt toch wel mee, gewoon wat gemakkelijks omdat ik nog niet echt een idee heb wat we gaan doen. Net op dat moment gaat de de wekker en zijn de eitjes gaar en de broodjes in de oven ook. Ik wel zegt Mariska we gaan ontbijten als je me even help met alles te dragen dan kunnen we in de kamer zo aanschuiven. Een leuk aangeklede tafel staat op hun te wachten en Tara begint nu toch enigszins te blozen. Jeetje wat heb jij er een werk van gemaakt en zo leuk. Nu is het de beurt van Mariska om een flink rood te worden en er ontsnapt een zucht die niet onopgemerkt voorbij gaat. Wat is er? vraagt Tara, Ik had geen idee hoe je zou reageren en ben blij dat je het leuk vind. Tara schuift de rolstoel van Mariska bij de tafel en gaat zelf tegen over haar zitten. Tijdens het ontbijt kletsen de meiden bij van de afgelopen week en samen ruimen ze de tafel af en de vaatwasser in. Zo zegt Tara en nu, wat wil je doen? Mariska zegt dat ze het eigenlijk helemaal niet weet en dat er zoveel dingen leuk zijn om te doen dus moeten we maar samen beslissen. Ze overlopen een aantal zaken en komen dan tot de conclusie dat er eerst boodschappen gedaan moeten worden, nu Tara toch met de auto is en daarna de stad in om wat te winkelen met als afsluiting terrasje pakken bij hun stamkroeg. Terwijl ze boodschappen doen komen ze verschillende vrienden tegen waar even mee gesproken wordt waardoor het boodschappen langer duurt dan eigenlijk de bedoeling was. Redelijk vermoeid komen ze terug bij Mariska’s flat en Mariska zegt dat ze blij is om weer thuis te zijn. Ben je erg moe, vraagt Tara valt wel mee hoor zegt Mariska maar kan amper de rolstoel uit komen om naar het toilet te gaan. Ja ja denkt Tara het gaat wel, niet dus. Ze zet de boodschappen weg en sommeert Mariska richting slaapkamer. Na wat tegenstand doet Mariska toch wat Tara zegt en als ze dan in bed lig is ze toch wel blij dat ze het gedaan heeft. Ze valt als een blok in slaap en intussen loopt Tara de ramen te lappen en geeft de wc en douche een goede schoonmaakbeurt. Als ze even gaat zitten om een sigaretje te roken zet ze de radio aan. Goh wat een leuk liedje is dat toch en ze zingt: Jij bent de zon, Jij bent de zee, Jij bent de liefste ga met me mee. Ze eet nog een broodje, wat over was van het ontbijt, en rommelt dan nog wat in de keuken. Om vijf uur is Mariska weer present en heeft na een douche zich ook gemakkelijk gekleed om weg te gaan. Nu ze niet zijn gaan winkelen is er besloten om dan maar iets te gaan eten en op stap te gaan. Mariska begint nu wat zenuwachtig te worden want er is iets wat ze Tara wil vertellen. Mariska gebruikt sinds kort namelijk cannabis om haar pijn wat te verlichten en ze heeft geen idee hoe Tara hier over denkt. Terwijl ze naar de stad lopen bedenkt Mariska hoe ze het nu eens kan zeggen. Tara merkt dat ze wat stilletjes is en vraagt voel je je toch niet zo lekker moeten we terug gaan. Nee, zegt Mariska ik wil juist wel weg. Maar je ben zo stil heb je veel pijn. Dit is haar kans denkt Mariska, ja zegt ze dus maar sinds kort heb ik iets nieuws gevonden tegen de pijn. Goh en werkt het goed, moet je dan geen pil in nemen nu? Nee zegt Mariska en stop eens even, Tara stopt en gaat voor Mariska zitten, ze kijkt haar vragend aan. Met stukjes verteld Mariska dan dat ze cannabis of te wel wiet rookt. Tara kijkt haar en aan en zegt en werkt het goed?
Eh ja zegt Mariska nog wat onzeker. Nou dan waarom rook je dan niet een beetje, dan heb je tenminste niet zo veel pijn. Nu is het Mariska die vragend kijkt, vind je dat niet gek dan? Welnee zo wereld vreemd ben ik toch niet en ze schieten allebei in de lach. Goed maar als ik dus moet draaien moeten we wel wat halen want ik heb nu niets bij me. Hoe zo niet vraagt Tara, omdat ik niet wist hoe je zou reageren. Gekkerd, zoals ik al zei ik ben niet wereldvreemd hoor. Aangekomen bij de shop gaat Mariska naar binnen en haalt de hoeveelheid die ze per week mag hebben. We kunnen ook hier iets drinken zegt Mariska, oja ook goed en dan gaan we straks wel verder kijken en dan kan jij hier even roken is het antwoord van Tara. Even later zitten ze aan een tafeltje honderuit te kletsen met een cola erbij. Mariska rookt langzaam omdat ze weet dat het anders ook wel eens fout kan gaan en daar heeft ze geen zin in. Wil je ook eens proberen vraagt ze aan Tara, en voor ze het weet is ze haar joint kwijt en begeeft Tara zich in een hoestbui. Drinken zegt Mariska en geeft het flesje, Tara neemt een paar slokken en inderdaad het zakt weg. Nu rustig roken dan zal het wel beter gaan en inderdaad nu ze kleinere trekken neemt gaat het beter. Mariska lacht, ja zegt ze het is geen gewone sigaret hoor waar van je rookt. Nee zegt Tara ik merk het, zo dat was effe benauwd. Na anderhalf uur besluiten ze de stad in te gaan om te zien of er ergens anders nog gezelligheid is en om toch maar eens iets te gaan eten. Ze besluiten te gaan eten bij Maarten, die heeft een gezellig restaurantje waar je ook later op de avond nog terecht kan. Tara bestelt een visschotel en Mariska neemt warme beenham met knoflook als de bestelling is doorgegeven en de cola is gebracht vraagt mariska wat Tara tot nu toe vindt van het uitstapje. Die is inmiddels wat vrolijker geworden door het roken en zegt daarom heel theatraal: Meid ik vind het fantastisch waar door ze allebei weer een verschrikkelijke lachbui krijgen en zelfs Maarten achter de bar lacht mee. Wat zijn het toch schatten die twee en toch allebei alleen. Als het eten wordt geserveerd zijn de dames inmiddels uitgelachen en zitten ze in een diep gesprek over wat hun zoal bezig houdt in de dagelijkse gang van zaken. Goh, zegt Tara na een poosje, Mariska ik heb het gevoel alsof ik je al jaren ken het is niet te geloven dat het nog maar vier maanden geleden is. Nou zegt Mariska dat niet alleen de manier waarop denk je daar nog wel eens aan, natuurlijk zegt tara gelijk als dat geen giller was.
Hun gedachte gaan allebei terug naar die dag nu bijna 4 maanden geleden. Ik ga nog vlug even wat lekkers halen dacht Mariska en reed met de scootmobiel naar de winkel. Onderweg bedacht ze dat ze nu alweer anderhalf jaar alleen was en dat haar dat niet slecht af ging maar helemaal tevreden was ze ook niet. Na een relatie van negen jaar had ze zoiets van er zit iets niet goed maar wat wist ze ook niet. Ze kwam hier sneller achter dan ze zelf had kunnen bedenken want toen ze een keer vroeger thuis kwam lag er een brief op tafel waarin haar vriendin meedeelde dat ze genoeg had van de relatie en dat ze eruit getrokken was en alle spullen die van haar waren meegenomen had.
Het was dan wel geen verrassing maar leuk was toch anders. Ze wist ook wel hoe het kwam, ria haar ex zag het niet meer zitten nu zij steeds minder mobiel werd en meer verzorging nodig had. Na een paar slechte maanden die hierdoor volgde krabbelde ze weer wat op en begon weer plezier te krijgen in de dingen die ze deed, haar werk, haar vrienden zo wel in het echt als via de pc. Maar goed ze was dus op weg naar de winkel en daar aangekomen reed ze gelijk naar het vriesvak. Ja, wat zal ik eens nemen het is allemaal wel lekker. Ze kijkt nog even rond en denkt ik neem kaassouflee, nog een laatste blik en dan staat daar Tara en die vraagt kun je er bij. Mariska lacht: ja hoor zegt ze ik was alleen nog aan het bedenken wat ik nemen zal het is voor vanavond gewoon wat lekkers. Zonder nadenken zegt Tara, neem kaassouflee is altijd lekker. Nu valt Mariska haar mond open van verbazing. Tara kijkt en zegt dan uhh, je mond staat open. Mariska vertelt dan dat ze net zelf bedacht had om kaassouflee te nemen en dat dit toch wel heel toevallig was. Ze lachen nu allebei en stellen zich aan elkaar voor. Samen gaan ze richting de kassa en naar buiten bij de auto blijven ze nog een hele tijd kletsen zolang zelfs dat Tara zegt die kaassouflees zullen nu wel ontdooit zijn. Ze wisselen hun messenger adressen uit en gaan dan weer ieder hun eigen weg. Thuisgekomen gooit Mariska gelijk de frituurpan aan en als de souflees klaar zijn gaat ze tv kijken en geniet ze na van deze wel hele speciale ontmoeting.

Nu vier maanden later zijn ze dus de beste vriendinnen en zitten zo gezellig met elkaar te tafelen dat ze niet in de gaten hebben dan Maarten de keuken is in gegaan. Als hij terug komt met twee ijscoupes met sterretjes erin en zien dat hij naar hun tafel komt zegt Mariska heb jij dat besteld, nou zegt Tara ik wilde hetzelfde net aan jou vragen. Maarten hoort dit en geeft dan snel antwoordt nee hoor dames dat is van mij voor jullie een Coupe d’Amour omdat jullie mijn liefste vriendinnen zijn. Maarten wordt nu uitbundig door de meiden gezoend dat hij er vlug van tussen gaat en er een kus van Mariska bij Tara terecht. Geschrokken gaan ze allebei zitten en eten hun ijs op allebei opvallend stil. Maarten die dit zag staat te gniffelen achter de bar en denkt, zo dames ik heb de aanzet gegeven jullie moeten de rest zelf doen. Om de stilte te verbreken vraagt Tara aan Mariska waar ze nog wat wil gaan drinken. Maakt mij niet zoveel uit, oke zegt Tara dan gaan we een rondje maken. Na wat cafe’s te zijn afgelopen zucht Tara nou zeg het is nergens gezellig. Mariska kijk haar aan en zegt dan maar waar we eerst zaten daar was het toch gezellig. Je bedoelt bij smileys? Ja zegt Mariska, dan gaan we daar gewoon terug naar toe en de rest van de avond blijven ze daar hangen en hebben het erg naar hun zin. Rond half 3 wandelen ze naar huis en bij Mariska’s huis aangekomen vraagt deze ga je nog mee voor een afzakkertje? Waarbij Tara opmerkt dat het wel een date lijkt tussen hun twee. Mariska draait de sleutel om en ze gaan naar binnen. Ga jij maar al naar de kamer ik zet wel even een bak thee zegt Tara tegen Mariska die er nu toch wel een beetje doorheen zit van alle indrukken die ze heeft gehad vandaag.
Ze zit nog in gedachte als Tara de kamer inkomt en de thee voor haar zet. Waar denk je aan? Aan de leuke dag die we samen hebben gehad het is lang geleden dat ik me zo goed gevoelt heb. Daar ben ik bij om zegt Tara je had het ook echt eens nodig om eruit te gaan. Wil je misschien vertellen wat je dwarszit. Ach wuift Mariska dat zijn van die momenten dat ik gewoon iemand naast me mis en dat neemt dan wel eens de overhand. Ja zegt Tara ik ken het al ben ik al wat langer alleen het went niet echt. Mariska knikt bevestigend. Opnieuw raken ze in gesprek en na 2 kannen thee gaat Mariska vanuit de rolstoel in de bank zitten. Zo dat zit wat beter. Als ze allebei weer stil vallen is Tara die vraagt of Mariska wel eens aan een nieuwe relatie heeft gedacht. Ja wel gedacht maar doen nee dat nog niet, het moet goed zijn deze keer is haar commentaar. En jij kaatst ze de vraag nu terug, Tara bloost en zegt dan vlug net het zelfde als jij wel gedacht maar het moet goed zijn. Ze nemen afscheid na nog een half uur gekletst te hebben en rond vijf uur liggen ze ieder in hun eigen bed met gedachtes aan deze dag. Zo zegt Tara tegen Joep het was me het dag je wel ben 24 uur wakker en valt dan in een diepe slaap. Het is al laat in de middag wanneer Tara wakker wordt. Lekker nog een dag vrij en dan nog een ochtenddienst en dan vakantie. Terwijl ze onder de douche staat bedenkt ze wat ze is zal doen als ze straks vier weken thuis is. Na een broodje te hebben gepakt kruipt ze achter de computer. He, zegt ze tegen Joep die lekker komt zagen voor een stukje worst, Mariska slaapt vast nog. En inderdaad als Mariska wakker wordt is het inmiddels avond. Na een douche neemt ze koffie en brood mee naar de kamer en zet de tv aan. Zo eens even geen computer, wat ze niet weet is dat Tara als verschillende malen gekeken heeft of ze online is. Als dat om tien nog steeds niet zo is besluit ze zelf ook de computer maar uit te zetten en naar bed te gaan ze moet er tenslotte ook om zes uur uit om te gaan werken. Nadat Mariska nog een film had gekeken besloot ze om ook maar terug naar bed te gaan.

De volgende morgen als Mariska opstaat is het deze keer niet eerst naar de badkamer. Nee ze heeft besloten om het eens rustig aan te doen. Ze maakt wat thee en brood klaar en rijdt naar de kamer en pakt de afstandbediening van de tv en gaat wat zappend langs de kanalen. Overal even het nieuws bekijken en eens bedenken wat ze zal gaan doen vandaag. Allereerst die zooi op mijn buro eens opruimen want het is echt wel een puinbende zo dan nog wat stoffen en stofzuigen en vanmiddag de stad in. Zodra haar brood op is gaat ze naar de slaapkamer om haar trainingsbroek aan te doen zodat ze makkelijk kan bewegen. Na een uur geeft het buro een volledig andere aanblik en staat de stofzuiger al in de kamer. Gelukkig dat ik dat nog zelf kan denkt Mariska, want omdat nu al uit handen te geven zou ik niet willen. Tegen de middag blinkt het huisje weer helemaal en gaat Mariska een tosti bakken voor zichzelf en nadat ze die heeft opgegeten gaat ze rusten. Rond half drie is ze weer wakker en neemt ze een douche. Na een inspectie van de kledingkast trekt ze een spijkerbroek met t-shirt aan en gaat achter de computer zitten. Als ze haar mailbox opent ziet ze een berichtje van Tara en klikt het meteen aan. He slaapkopje, Mariska glimlacht. Ze leest verder:”Gisteren was ik nog even online maar helaas was je er niet. Ik heb nu vakantie heb je zin om wat te gaan doen. Laat maar even weten of kom maar online als je uit je bedje komt”Groetjes Tara. Mariska opent messenger en spreekt Tara aan: “ben wakker hoor je kunt langskomen”. He, roept Tara ben je daar. Ik ben al onderweg. Mariska gaat naar de keuken om thee te zetten en iets lekkers te pakken. Ze zet alles op een dienblad en hoeft straks alleen maar de waterkoker aan te klikken.

Als ze terug de kamer in komt knippert haar pc. Ze rijdt er heen en klikt het scherm open. Heel verbaasd staart ze naar het scherm als ze ziet dat haar ex haar aanspreekt. Verdorie zie je wel dat ik een ander email adres had moeten nemen hier heb ik dus eigenlijk helemaal geen zin in. Uit goed fatsoen zegt ze dan toch maar hallo terug maar voor ze het weet heeft ze verschrikkelijke spijt dat ze heeft geantwoord, een scheldkoor is het antwoordt dat ze krijgt en de beschuldigingen zijn niet van de lucht. Mariska laat haar eerst maar tieren maar als ze merkt dat het niet ophoudt besluit ze Ria antwoord te geven. Ze zegt: “als je niets anders te melden heb heb ik liever dat je geen contact opneemt want dit hoef ik niet te pikken. Ria trekt zich niets aan van het commentaar en gaat gewoon door. Mariska raakt hier behoorlijk van overstuur en besluit nu om haar te blokkeren in de lijst. Als ze messenger afsluit gaat de bel en staat Tara voor de deur. Terwijl ze binnenkomt kijkt ze verschrikt naar Mariska en vraagt waarom ze huilt. Mariska gebaart dat ze mee moet komen en laat het bericht zien wat Ria even daar voor gespuit had. Tara rijdt de rolstoel naar de bank en tilt Mariska eruit en gaat naast haar zitten en neemt haar vast. Meissie, zegt ze wat is dit naar voor je. Voor dat ze er erg in heeft vertelt Mariska het hele verhaal aan Tara en huilt daar herhaaldelijk bij. Na het verhaal heeft ook Tara het niet echt makkelijk en loopt naar de keuken. Ze glimlacht als ze ziet dat alles al klaar staat en ze maar net water hoeft te koken. Terwijl ze daar op wacht schieten haar gedachten alle kanten op. Wat kan ze nu toch doen, denkt ze. Hoe zal ze reageren als ik zeg wat ik voor haar voel. Misschien is ze er helemaal wel niet aan toe of nog erger voelt zij niets voor mij. Twijfelend loopt Tara terug naar de kamer waar Mariska inmiddels weer is ingedut vanwege de emoties. Zachtjes maakt Tara haar wakker en geeft haar thee. Ze glimlacht en zegt, alles stond alweer klaar. Nu lacht Mariska ook, ja zegt ze, is een beetje gewoonte van me en wel zo gezellig alleen liep het nu wat anders. Ach geeft toch niet zegt Tara dit was belangrijk en nu drinken we thee. Maar goed ik had dus gevraagd of je zin had om iets te gaan doen of wil je liever thuisblijven? Ik heb wel zin om er even tussenuit te gaan, oke zegt Tara dan gaan we richting de stad. Ze pakken hun tas en sleutels en nadat de rolstoel is ingeladen vertrekken ze richting de stad. Waar wil je heen vraagt Tara, nou zegt Mariska ik wil nog wat korte broeken en topjes kopen dus op naar de kleding winkel. Na heel wat pas werk komen ze allebei buiten met een aanvulling op de kledingkast. Mariska heeft zelfs nog een badpak gekocht en Tara een bikini. Als ze even later op een terrasje zitten achter een fris pilsje vraagt Mariska of Tara misschien nog op vakantie gaat of dat ze alleen maar thuis blijft. Het ligt wel in de bedoeling om nog weg te gaan zegt ze maar ik weet nog niet naar waar en of ik wel weg ga. En jij ketst ze de vraag nu terug, nee zegt Mariska das te lastig om alleen weg te gaan en je moet ook nog zo goed kijken hoe je accommodatie is. Mij een te grote klus voor een paar dagen weg. Nu ziet Tara een kansje en zegt: mag ik je wat vragen? Mariska schiet in de lach ja waarom niet, doe niet zo gek. Zou je het leuk vinden om samen een paar dagen weg te gaan. Mariska’s hart gaat als een gek te keer nu en weet niet wat ze zeggen moet en bloost zo erg dat Tara vraagt of de tomaten echt zo duur zijn. Dat zorgt er voor dat Mariska in de lach schiet en gelijk zegt van ja dat zou ik leuk vinden maar vind je het niet lastig dan met die rolstoel. Welnee zegt Tara die hoort gewoon bij jou en dat zijn jou benen. Tara schiet nu gelijk in actie en drinkt haar biertje leeg en loopt naar Mariska en haalt de rolstoel van de rem. He zegt Mariska waar gaat dat heen? Naar het reisburo is het antwoord van Tara. Nou jij laat er geen gras over groeien. Even later zitten ze te snuffelen in reis boeken en komen er niet uit waar ze heen zullen gaan. Dan besluiten ze te kijkennaar wie wat leuk vindt om zo tot een bestemming te komen.
Het wordt Noorwegen een last minute dus dat scheelt ook nog in de kosten. Het betekent wel dat ze maandag al vliegen dus moet er nog het een en ander geregeld worden. Als ze buiten staan wil Tara nog even de stad terug in om een goeie rugzak aan te schaffen en Mariska besluit een goeie koffer met kleine rugzak te kopen die dan aan de rolstoel kan hangen. Na nog wat ondergoed en tandpasta te hebben gekocht gaan ze richting boekwinkel op zoek naar boeken over noorwegen en wat ze er zoal kunnen doen. Als ze ook daar geslaagd zijn geeft Mariska Tara een dikke zoen. Nu is het Tara die rood wordt en natuurlijk haar opmerking over die tomaat terug krijgt. Ze kopen nog gauw mousaka bij de griek en gaan dan naar huis. Terug bij Mariska thuis wacht hun een onaangename verrassing, Ria staat voor de deur. Die lacht hoonend als ze Tara de rolstoel uit de auto ziet halen en Mariska helpt met uitstappen. Goh roept ze, al een nieuwe verpleegster gevonden om je rond te rijden. Mariska en Tara negeren de opmerking en lopen langs haar heen richting de voordeur. Dan als ze bijna binnen zijn zegt Ria ik kom mijn duizend euro halen waarop Mariska verbaasd zich omdraait. Duizend euro vraagt ze? Ja, zegt Ria die je anderhalve maand geleden van me rekening hebt gehaald. Oja zegt ze en wanneer dan wel precies en waar. Ze ziet dat Ria zenuwachtig wordt, vraagt Mariska nogmaals wanneer en waar. Nou hier bij de bank op een woensdagmorgen. Goed zegt Mariska, wil je voordat je iemand beschuldigt eens nagaan of die persoon ook aanwezig is want ik was op dat moment nog aan het revalideren en helemaal niet thuis dus hoe je er bij komt dat ik dat geld heb weet ik niet maar maak alsjeblieft dat je wegkomt. Kom tara naar binnen ik heb geen zin om hier nog verder naar te luisteren. Tara opent de deur en samen gaan ze naar binnen en laten Ria nu met een rood hoofd achter. Ze druipt dan ook zonder resultaat af. Als de mousaka in de oven staat dekt Mariska de tafel, wil je een wijntje of nog een biertje vraagt ze aan Tara. Doe maar een wit wijntje dat smaakt wel bij mousaka. Ze pakt gelijk de glazen uit de kast en Mariska opent de fles en schenkt in. Nou zegt Mariska op een geslaagde vakantie zeker weten zegt Tara en dat we nog veel samen mogen zijn. Mariska voelt de spanning oplopen maar wordt geredt door het belletje van de oven. Tara staat op en gaat de ovenschaal halen en zet hem op tafel. De sfeer is echt rustig en Mariska zet de radio aan op een zender met rustige muziek. Tijdens het eten bespreken ze wat ze zoal nog moeten doen voor ze vertrekken. Als ze een uur aan tafel hebben gezeten ruimen ze af en gaan samen op de bank zitten en automatisch kruipt Mariska tegen Tara aan. Tara die vind het alleen maar prettig dat Mariska zich op haar gemak voelt zo kan zij ook wat onspannen. Samen luisteren ze naar de radio en de liedjes hebben allemaal wel een verhaal en zo af en toe verteld een van hun twee wat dat liedje voor haar betekent. Voorzichtig streelt Tara door Mariska haar die dat als zeer prettig ervaart en sluit haar ogen. Goh denkt ze wat een dag van uitersten is dit. Eigenlijk zou ze altijd wel zo bij Tara willen liggen en een glimlach speelt om haar mond. Waar denk je aan vraagt Tara bij wie de glimlach niet ontgaan is. Nou zegt Mariska nu eerlijk misschien vindt je dit wel raar maar even stopt ze en vervolgt dan met ik weet niet goed hoe ik het zeggen moet. Gelukkig is er dan weer die rake kant van Tara die zegt gewoon zeggen zoals je het denkt. Ja jij heb makkelijk praten maar ik moet het zeggen. Meid als ik wist wat je ging zeggen dan deed ik het voor je. Mariska kijkt nu op en zegt dan ineens dan zou ik wel weten of jij net zoveel voor mij voelt als ik voor jou. Ze zijn allebei stil om de woorden die zojuist gesproken zijn goed op te nemen. Tara zegt maar dat is omgekeerd net zo en weer is het stil.


Op het moment dat Celine Dion op radio begint met het nummer because I love you gaan Tara en Mariska helemaal in elkaar op en liefkozend zegt Tara tegen Mariska jij bent mijn kleine prinses waarop Mariska zich nog dichter tegen Tara aanlegt en die weer door haar haar woelt en liefdevol haar gezicht streelt. Na een tijdje gaat mariska recht zitten en kruipt in de rolstoel en gaat naar de wc. Bij terugkomst in de kamer ziet ze dat Tara kaarsjes heeft aangestoken en de wijnglazen nog eens heeft volgeschonken en wat blokjes kaas gesneden van de feta die nog over was. Samen roken ze een sigaret en kletsen honderduit over deze dag. Als het dan half een is besluiten ze om afscheid te nemen en naar bed te gaan. Morgen om tien uur ontbijt bij mij zegt Tara aan de deur en ze geeft nog een laatste zoen. Ik zal er zijn zegt mariska en gaat als Tara is weggereden terug naar binnen. Ze ruimt nog wat op en gaat dan ook naar bed en valt vrijwel direct in slaap. Tis acht uur als de wekker begint te rinkelen. Hup eruit zegt Tara zowel tegen joep als tegen zichzelf. Kom op jongen we krijgen bezoek dus we moeten even door het huis razen. Met een miauw lijkt joep te begrijpen waar zijn vrouwtje het overheeft en loopt driftig rond haar benen als ze de keuken in gaat. Het ochtend ritueel zal Tara echt niet overslaan en als eerste vult ze de bak van joep met brokjes en krijgt hij een beetje verse brokjes en vers water, zeker met dit warme weer. Na een rondje door het huis te hebben gemaakt is Tara tevreden over het resultaat en gaat ze douchen en aan kleden. Nu heeft ze nog even tijd voor een sigaretje en dan gaat ze het ontbijt gereedmaken zodat als Mariska komt ze direct kunnen eten. Nog een bakje koffie en dan gaat ze weer richting de keuken. De eieren die ze gisteren gekookt had komen nu goed van pas en ze maakt hier eiersalade van. Ze warmt de oven voor en zet zowel koffie als thee klaar. Ondertussen maakt Mariska zich op om naar Tara toe te gaan. Ze heeft een van haar nieuwe setjes aangetrokken toen ze vanmorgen opstond en nu is ze alle spulletjes uit haar oude tas in haar nieuwe rugzak aan het steken. Even later zit hij aan haar rolstoel en ze gaat richting de deur. Dan op het moment dat ze open doet wordt er ook gebelt. He denkt ze wie nu? Ze trekt de deur op en ziet Ria staan een geirriteerde opmerking van Mariska’s kant doet Ria in een krimpen maar vraagt dan toch of ze kunnen praten. Nee hoor zegt Mariska ik heb jou niets meer te vertellen dan had je hier anderhalf jaar terug maar moeten zijn toen kon er nog gepraat worden. Ria zegt dat ze gelijk heeft maar dat ze graag het een en ander wil uitleggen. Kijk Ria zegt Mariska, jij bent er hier uitgetrokken want je wilde een ander leven. Ik heb je nooit iets in de weggelegd dus laat mij nu ook mijn weg gaan. Het is over ik wil en hoef geen uitleg meer van je het is over tussen ons en het is beter dat dat zo blijft. Ik wil ook geen contact meer met je dus haal me uit je messengerlijst en kom niet meer aan de deur. Ria zegt dat ze vindt dat Mariska hard is geworden. Mariska wil nog een opmerking plaatsen maar bedenkt zich. Ze rijdt haar rolstoel behendig naar buiten en sluit de deur en draait deze op slot. Ria probeert nog met kan ik je ergens afzetten misschien maar Mariska zegt vaarwel ria en rijdt weg richting Tara. Wat denkt ze wel eerst het zo aftrappen en dan lieve broodjes bakken niet dus he die tijd is geweest, ze moet het zelf maar oplossen als ze ergens mee zit. Ondertussen is ze bij Tara aan gekomen en belt aan, als Tara open doet glimlachen ze en begroeten elkaar met een zoen. Tara helpt Mariska binnen want echt rolstoel vriendelijk is het huis van Tara niet. Mariska neemt haar krukken en Tara vouwt de rolstoel in en laat deze in de gang staan. Ga maar zitten ik heb al gedekt en samen lopen ze de kamer in en terwijl Mariska gaat zitten haalt Tara de spullen uit de keuken en gaan ze ontbijten. Op de stoel naast Mariska is nog iemand gaan zitten, jawel joep, Mariska haalt hem aan en kroelt met hem. Ook zij is helemaal weg van joep en hij klimt ook altijd op haar schoot als ze in de bank zit.
Tijdens het ontbijt vertelt Mariska wat er is voorgevallen bij haar aan de deur, Tara schut haar hoofd, die heeft wel lef zeg ach zegt Mariska ze zal waarschijnlijk weer alleen zijn en ja dan ga je toch gewoon terug naar je ex. Als het zo makkelijk was zegt Tara, ja voor haar dus wel , ze vergeet alleen dat ik ook anderhalf jaar verder ben. Zij vind me hard geworden ik kom alleen maar voor mezelf op maar goed ik hoop dat ze nu wegblijft zoniet zal ik het haar nogmaals duidelijk maken dat ik er niet van gedient ben dat ze steeds op de stoep staat en dat als ze dat blijft doen ik de politie inschakel. Goed zo meis en dan gaan we het nu eens over onze vakantie hebben. We schrijven op wat we nog moeten doen en als je wilt help ik je ook wel met inpakken. Niet vergeten een taxi te bestellen voor maandag anders komen we niet bij de trein en dat zou toch wel slordig zijn. Tara schiet in de lach en zegt weet je wat je doe, hier is de telefoon en bel, hoelaat moeten we eigenlijk weg? Tara loopt van tafel om de reispapieren te pakken, als we de trein van zeven uur hebben zijn we op tijd. Oke zegt Mariska maar dan moet ik het even anders regelen want mijn taxi rijdt officieël niet voor zeven uur. Ze pakt nu haar mobiel en stuurt een berichtje naar Sarah of die maandagmorgen hun naar de trein wil brengen. Even later gaat haar telefoon en het is Sarah, komt goed uit want ze heeft een late dienst en haar vriend is toch vroeg weg. Ze spreken af om half zes bij Mariska en na nog wat geklets hangen ze op. Dat is dan geregeld, wat doe jij met joep die tien dagen dat we weg zijn? Die blijft lekker hier en mijn ma zorgt voor hem. Das waar ook mijn moeder moet ik bellen peinst Mariska hardop, heb je dat nog niet gedaan dan vraagt Tara nu. Nee zegt ze nog niet aan gedacht omdat ik ineens weer met ria werd geconfronteerd. Pak mijn telefoon maar even en bel daar mee. Mariska loopt naar de stoel en pakt de telefoon en belt haar moeder, ze verteld over wat ze de laatste dagen zoal heeft meegemaakt en zegt dat ze op vakantie gaat. Haar moeder is wel bezorgt maar hoopt dat alles goed geregeld is, jawel zegt Mariska het is daarom dat we naar het reisburo zijn gegaan om er zo zeker van te zijn dat het een goed appartement is. Het is wel allemaal snel want maandag morgen vetrekken we al maar als je het goed vindt komen we morgen nog bij je op visite. Zie maar of je tijd hebt maar ik zou het wel leuk vinden. Je ziet ons morgen rond en uur of half 3 zegt Mariska en besluit hier mee het telefoongesprek. Zullen we vandaag dan maar langs mijn moeder gaan vraagt Tara. Vind het best zegt Mariska en zo is het eerste plan weer al geboren voor deze dag. Na dat ze de ontbijtboel hebben afgeruimd en afgewassen wordt de rugzak van Tara geinspecteerd. Mooi ding hoor zegt Mariska heb er vroeger ook een gehad toen ik nog bij de scouting zat. Goh wat leuk zegt Tara heb ik ook nog een aantal jaar gedaan in me vorige woonplaats en ze kletsen nu volop over wat ze zoal deden en waar ze geweest waren. Als dan blijkt dat ze beiden op het scoutingkamp in Wiltz hebben gezeten pak Tara een stapel met foto’s van het jaar dat ze daar was. Welk jaar is dit vraagt Mariska, even denken ik geloof dat 1997 is, laat mij die foto’s is zien. Mariska kijkt aandachtig naar de foto’s van het internationale kampvuur. En ja hoor op de derde foto is het raak, kijk, zegt ze tegen Tara, hier zit ik. Tara pakt de foto aan en is verbaasd en herkent wel iets in het gezicht maar verder niet. Vragend kijkt ze naar Mariska die in de lach schiet. Oke zegt ze dan ik snap dat je verbaasd bent maar daar ben ik dus nog heel wat kilo’s zwaarder als nu want ik heb een maagverkleining waardoor ik zoveel ben afgevallen. Als ze de foto samen bekijken komen ze er achter dat er maar 2 meisjes tussen hun zitten allebei van hun eigen groep een. De verhalen komen nu echt los over wat ze zoal deden daar op hun kamp en dan blijkt zelfs dat ze op dezelfde avond naar de disco zijn geweest maar dat ze elkaar totaal niet gezien hebben. Na de foto’s wordt dan toch de tas van Tara gevuld en als ze het lijstje van Tara na lopen zien ze dat alles is gedaan. Het is inmiddels twee uur en ze besluiten vlug een broodje te eten en richting de moeder van Tara te gaan. Als ze daar om half drie aankomen staat die al te wachten met koffie en iets lekkers. Tara had Mariska hier al voor gewaarschuwd. Onderweg naar haar moeder vroeg Tara aan Mariska hoe ze haar zou voorstellen. Doe maar zoals jij het wil. Nou zegt Tara dan dan is het gewoon dat je mijn nieuwe partner bent. Een glimlach verschijnt op het gezicht van Mariska en ze zegt: je kunt me niet blijer maken door dat te zeggen en wordt Mariska dus ook zo voorgesteld en ze wordt erg hartelijk ontvangen. Als er na de koffie wijn op tafel komt zit de sfeer er al goed in. Ze vertellen honderuit over hun vakantie en wat ze allemaal willen gaan doen in Noorwegen. Tara’s moeder glimlacht en luisterd naar haar dochter die vol overgave zit te vertellen. Ze hebben zelfs niet in de gaten dat Mariska haar ogen zijn dicht gevallen. Tara vind het dan ook opeens verdacht stil en kijkt naast zich, als ze ziet dat Mariska in slaap gevallen is, tilt ze haar voorzichtig op en legt haar neer op het ligbed. Mariska kijkt even rond maar als ze neer ligt is ze al weer vertrokken. Tara kust haar voorhoofd en loopt terug naar de stoel tegenover haar moeder. Zo zegt ze lachend, die horen we voorlopig niet. Haar moeder kijkt naar Mariska en zegt dan zacht, wat een geweldig lief meisje heb je nu gevonden, ik hoop dat jullie gelukkig zullen zijn. Tara voelt zich verlegen worden en haar wangen krijgen kleur en zegt dan zoals het nu is zal dat wel goed komen, hoe de toekomst verloopt weet niemand. Nee zegt haar moeder dat is waar. Na een goeie anderhalf uur wordt Mariska wakker en schrikt wel een beetje als ze merkt dat ze niet meer in de rolstoel zit maar op het ligbed. Ze doet haar ogen open en kijkt recht in het gezicht van Tara die haar een zoen op haar mond geeft. Dag liefje, lekker geslapen? Ja dat wel zegt Mariska, maar wat moet je moeder wel niet denken? Nou dat je het nodig hebt om te gaan liggen, ze is nu met het eten bezig dus wordt maar op je gemak wakker. Als ze een half uurtje later aan tafel gaan is Mariska er weer helemaal bij en kletst ze weer volop mee. Tegen negenen gaan ze terug naar Tara’s huis waar ze samen op de bank kruipen en een dvd opzetten die ze onderweg hebben meegenomen. Na de tweede film is Mariska helemaal op en valt in slaap. Opnieuw verlegt Tara haar maar dan in haar bed en zelf kruipt ze op de bank en valt ook onmiddellijk in slaap. De volgende morgen wordt ze gewekt door een sprong van Joep op haar rug. Even denkt ze he op de bank maar weet dan gelijk weer waarom. In haar slaapkamer is het nog vredig stil en Tara besluit daarom maar zachtjes te doen bij het opstaan. Ze haalt brood uit de vriezer om te ontdooien en dekt de tafel. Nu loopt ze de slaapkamer in om Mariska te wekken maar tot haar verbazing is deze al wakker en ligt er iemand bij haar die daar eigenlijk niet mag zijn, Joep dus, wat ben jij een slimme kat zegt Tara, als ik me maar stil hou dan ziet het vrouwtje me niet. Hup uit dat bed hier en Joep maakt dat hij weg komt. Goeiemorgen schat, zegt mariska nu, ook goeiemorgen, lekker geslapen? Ja zeg Mariska heerlijk en jij? O ik ook wel hoor werd alleen gewekt door Joep die op me rug sprong. Hoezo vraagt mariska. Nou als ik s’avonds een tukkie op de bank doe dan komt Joep me ook vaak op die manier wekken dus vanmorgen ook. Heb jij op de bank geslapen vraagt Mariska nu verbaasd, durfde je niet naast me te liggen ofzo? Ja, tuurlijk wel zegt Tara nu verlegen maar ik wist niet of je het zou willen. Zeg het is wel jou bed hoor en nu schieten ze allebei in de lach. Tara helpt Mariska in de rolstoel en samen gaan ze ontbijten. Mariska zegt ik heb een voorstel, we ruimen hier alles op, nemen jou rugzak mee als we richting mijn moeder gaan en vandaar gaan we naar mijn huis en blijf je bij mij slapen zodat je morgenvroeg niet alles nog moet doen.


Enne, zegt Mariska met een big smile, we slapen wel allebei in dat bed he. Ook Tara moet nu lachen en zegt ja eigenlijk wel dom he dat ik dat deed, ja nogal is het antwoordt van Mariska en opnieuw klinkt er een luid gelach. Na een klein uurtje is het huis van Tara helemaal schoon en heeft Joep een schone bak en vers eten en drinken. Tara loopt alles nog eens na en als ze er van overtuigd is dat alles in orde is gaan ze weg. Als ze de deur dicht trekt zegt ze tot over tien dagen. Samen gaan ze nu op weg naar de moeder van Mariska. Ook hier is het welkom heel erg hartelijk en open en ook hier vertellen de dames volop wat ze van plan zijn tijdens hun vakantie. Omdat ze vroeger zijn dan geplant vraagt Mariska’s moeder of ze een hapje mee eten en de meiden doen dit natuurlijk maar al te graag. Het is weer om te lekker wat er op tafel komt en Tara kijkt haar ogen uit hoe soepel Mariska door de keuken rijdt en werken kan. Na het eten helpt Tara mee afruimen en de vaatwasser in ruimen. Na nog een bakje koffie besluiten Tara en Mariska dat ze richting huis gaan want ook de koffer van Mariska moet nog worden gepakt. Ze nemen afscheid en beloven te bellen zodra ze zijn aangekomen. Op weg naar huis brengen ze ook de dvd’s nog terug anders wordt het wel heel erg duur als ze die na de vakantie pas inleveren. Thuisgekomen wordt gelijk de koffer van Mariska ingepakt en ook hier wordt opgeruimd en schoonmaak gehouden. Wanneer Mariska op de klok kijkt ziet ze dat het inmiddels al half 8 is ze stelt voor om een frietje te halen en die bij de tv op te eten. Tara stelt voor dat zij er even op de fiets zal omgaan, Mariska pakt ondertussen borden en bestek en zet dit op de salontafel. Ze zet de tv aan en zapt wat. Als er niet veel is zet ze de pc aan. Ze leest haar post en beantwoordt wat mailtjes kort en bondig. Ze stelt haar outlook zo in dat mensen een antwoordt mailtje krijgen dat ze met vakantie is. Ze klikt messenger ook nog open en ziet dat Yara online is en klikt haar aan en begint een gesprek. Yara is blij haar te horen en wenst haar een hele fijne vakantie en dat ze maar snel moeten afspreken als ze weer terug is, dat is goed zegt Mariska. Ze sluit af als ze Tara terug hoort komen en zapt nog wat op tv. Tara zet de friet op tafel en ze eten er samen van. Omdat het niets is op tv besluiten ze wat films te kijken die Mariska heeft staan. Om half elf gaan ze naar bed zodat ze er morgen niet al te moe uit komen. Het slapen duurt nog wel even want ook nu komen er weer verhalen los. Moegepraat vallen ze dan uiteindelijk toch in slaap. Om half 5 loopt de wekker af en zijn ze allebei gelijk klaar wakker. Tara sprint naar de douche en is er ook zo weer van onder, wat een energie heb je merkt Mariska op. Ja he, zegt Tara maar het is ook een leuke dag vandaag want we gaan op vakantie. Ze danst en springt nu door de kamer. Ja, ja, zegt Mariska maar het is nog zo vroeg joh, welnee zegt Tara we hebben gewoon een lange dag. Nu schiet Mariska in de lach en gaat dan maar richting badkamer waar ook zij niet echt lang werk heeft. Als ze aangekleed de kamer binnen komt staat de tafel al weer gedekt en kan ze zo aanschuiven. Om kwart over vijf gaat de bel en daar is Sarah, die zelfs nog een goed nieuwtje heeft want ze mag hun naar het vliegveld brengen met de taxi gratis. De meiden zijn nu door het dolle heen en besluiten Sarah toch wat te geven dan doe je er maar wat mee voor jezelf. Nadat de koffer en rugzak in de auto liggen en de rolstoel is ingeladen vertrekken ze richting vliegveld. Daar aangekomen zien ze dat het best druk is en besluiten ze dat Tara de rolstoel gewoon in elkaar zet en er achter zal lopen om zo niet onder de voet te worden gelopen. Na het inchecken gaan ze richting vliegtuig en als ze aan boord gaan glinsteren hun ogen en je ziet ze genieten. Als het vliegtuig de lucht in gaat hebben ze elkaar zo goed vast dat mariska zachtjes fluisterd: “Ik laat je nooit meer los”, dacht je ik wel is het antwoord van Tara, echt niet en nu klinkt zacht hun lach maar een vol met liefde.

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 12 bezoekers online