Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

De gouden boom
Er was een hele hoge berg op een mooi plekje in Nederland. Op die hoge berg stond een mooi maar klein huisje. In dat huisje woont een heel klein kaboutertje. Dat kaboutertje heet Fabio. Van af zijn slaapkamertje heeft hij een heel mooi uitzicht op een mooi groot bos vol bomen. Voor Fabio zijn dat hele grote bomen. Want Fabio is maar elf centimeter klein. Maar eigenlijk zijn die bomen net zo groot als een mens. Op een dag loopt Fabio door het bos. Ineens voelt Fabio dat er iets in zijn klompje zit. Hij doet zijn klompje uit en haalt het steentje eruit. Fabio graait in zijn klomp. Tot zijn grote verbazing ziet Fabio dat het geen steentje is maar een piepklein klompje met goud. Dan pas valt het Fabio op dat er een heel spoor ligt. Hij volgt het spoor. Dagen en nachten heeft Fabio door het bos gelopen, het gouden spoor gevolgd. Eindelijk na twee dagen lopen worden de klompjes goud steeds groter. Toen kwam er een grote straal vanaf de lucht. Met grote ogen kijkt Fabio omhoog. Hij ziet een hele grote gouden boom. Hij kijkt om zich heen of hij andere kabouters ziet. Maar nee, hij ziet niemand. Snel rent Fabio terug naar zijn hutje. Daar pakt hij een grote zak, een bijtel en een hamer. Hij pakt zijn super auto en sjeest terug naar de boom. Eerst raapt Fabio alle klompjes op. Dan pas zet hij de bijtel in de gouden boom. Hij mept met de hamer er op. De stukjes goud vliegen in het rond. Hij ziet dat de boomstam goud is, de bladeren zilver en de besjes zijn ook goud. Hij vind het prachtig. Fabio vult de zak met goud, en rijd weer naar zijn hutje toe. Daar leegt hij de zak en gaat weer terug. Pas nadat hij tien zakken met goud had gevuld, zat er een gat van twee bij twee centimeter in de boom. Zijn hutje was al bijna vol met goud. Hij belt de krant. Die komen meteen. ‘Klop, klop.’ Er word aangeklopt. Fabio doet de deur open. ‘Hallo?’ vraagt de man van de krant. ‘Is daar iemand?’ ‘Hallo, ik ben hier hoor!’ zegt Fabio. De man van de krant kijkt omlaag. ‘Oh,’ zegt hij. ‘Laat ons die gouden boom maar zien dan!’ Fabio loopt zijn hutje uit, en de man van de krant loopt achter hem aan. Als ze bij de gouden boom aangekomen zijn, begint de fotograaf foto’s te maken. De man van de krant begint een heel verhaal te schrijven, en interviewt Fabio. De volgende morgen staat er op de voorpagina: ‘Kabouter vind gouden boom!’ Trots leest Fabio wat erbij staat: ‘Gister middag is er een kabouter ontdekt. En het leukste was dat die kabouter een gouden boom heeft ontdekt. Er zijn veel foto’s en filmpjes gemaakt. De boom is er vannacht persoonlijk door kabouter Fabio en de mensen van de krant uitgehaald en word vanmiddag om drie uur in het Mooie Museum tentoongesteld samen met Fabio. De toegang is negen euro. Er worden tien groepjes van honderd gemaakt. Elke tentoonstelling duurt ongeveer een kwartier. Kom snel van bij de duizend mensen is het vol. Dus op is op!’ Wauw, Fabio hangt de voorpagina op de muur boven zijn bed. Elke nacht voordat hij gaat slapen kijkt hij er naar. En elke dag gaat hij bij het gat kijken waar de boom gestaan heeft. Op een dag had hij een goed idee. Hij pakte een goudklompje uit de kamer vol goud. Midden in de nacht heeft Fabio het goudklompje begraven. Na een paar jaar stond er een nieuw goudboom. Weer kwam Fabio op de voorpagina van de krant. Maar op een dat gebeurde er iets heel ergs. Fabio werd heel erg ziek en belande in het ziekenhuis. Het bleek dat hij de Kabouterklomp ziekte had. Hij heeft daar drie maanden in het ziekenhuis gelegen. De gouden boom kreeg geen water meer en droogde uit. Al het goud werd zilver en al het zilver werd brons. Zo ging het tijden door en werd het een boompje die je voor twee euro bij een supermarkt kan kopen. Toen Fabio eindelijk weer uit het ziekenhuis was bezocht hij de plek van de gouden boom weer. Maar hij zag geen gouden boom. Alleen een bultje met zaagsel. Brons zaagsel. Hij pakte het op en rook eraan. Dit was van zijn boom. Dat herkende hij meteen. Hij probeerde en een boompje van te knutselen maar het viel telkens weer uit elkaar. Huilend ging hij er op zitten. Hij voelde zich heel eenzaam en vond het zijn schuld dat de boom er niet meer was. Er kwam een windvlaag voorbij. Fabio was weg. De volgende dag stond er in de krant: ‘Kabouter Fabio verdwenen, gouden boom gevonden!’ En niemand heeft ooit nog iets van Fabio gehoord...

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 8 bezoekers online