Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Een nacht om nooit te vergeten
‘Welterusten, Mayke.’ roept de vader van Mayke vanaf onderaan de trap. ‘Welterusten, pap!’ roept Mayke terug. ‘Doei, May,’ zegt de moeder van Mayke. ‘Droom maar lekker,’ De moeder van Mayke doet het licht uit en de deur zachtjes dicht. ‘Welterusten Bert beer en Harry haas.’ fluistert Mayke zacht. En ze doet haar ogen dicht, na vijf minuten valt ze rustig in slaap. Toen begon haar droom: Mayke doet haar ogen open. Alles is donker, de bloemen hangen slap en alle vogels slapen. ‘Hallo?’vraagt Mayke. Er gebeurt niks. Rustig loopt Mayke verder, ze stapt op een tak. ‘Krak!’ Mayke schrikt. Maar... Ineens wordt alles licht, de bloemen staan weer recht op en bloeien mooi, de vogels fluiten en Mayke kijkt haar ogen uit. Er lopen allemaal kleine wezentjes. Het lijken net vliegende paardjes, alleen vliegen ze niet. Mayke vind het prachtig. De kleine vliegende paardjes lopen heen en weer met kruiwagens vol met goud. De paardjes lopen in een hele lange rij, vol met allemaal de zelfde paardjes, ze lopen rood, oranje, geel, groen, blauw, paars. Op de goede volgorde van de regenboog. Mayke loopt achter de paardjes aan. En ze zie ook een regenboog. Als ze voor de regenboog staat zegt Mayke: ‘Een pot met goud, ze zeggen altijd dat er een pot met goud staat aan het eind van de regenboog. En al die paardjes vullen de pot natuurlijk vol met goud.’ Mayke tilt haar voet voorzichtig op en zet het op de regenboog, haar voet blijft staan. Ze zet haar andere voet er ook op. Zo loopt ze heel voorzichtig naar de top van de regenboog. Ineens hooit Mayke wat stemmetjes. ‘Wat is dat?’ vraagt het stemmetje. Mayke kijkt omhoog, ze ziet niks. ‘Dat is een tweevoeter.’ hoort Mayke een ander stemmetje zeggen. Weer kijkt Mayke omhoog. Daar ziet ze twee piepkleine vliegende paardjes die ze ook beneden de regen boog had gezien met de kruiwagens vol met goud. ‘Hallo.’ zegt Mayke. De paardjes schrikken. ‘Jullie hoeven niet bang te zijn hoor, ik doe jullie niks, mijn lievelings dier is een paardje.’ zegt Mayke. ‘Wat voor een soort dier ben jij dan?’ vraagt een paardje. ‘Ik ben geen dier, ik ben een mens!’ zegt Mayke terug. ‘Een mens!’ gilt het andere paardje. En ja hoor, zoef alle twee de paardjes zijn weg. Na een tijdje komen de paardjes voorzichtig weer terug. De ene komt op de linker schouder van Mayke zitten. En de ander om de andere schouder van Mayke. ‘Woon jij hier?’ vraagt het paardje die op de linker schouder van Mayke zit. ‘Nee, ik kom hier pas net. Ik denk dat ik door mijn bed ben gekrakt en toen hier terecht ben gekomen.’ zegt Mayke terug. ‘Maar Mayke, dit is dromenland, dit is allemaal een droom het is niet echt waar je droomt en wij zijn geen paardjes maar kakkerlakken.’ De paardjes veranderen in vieze kakkerlakken. De regenboog veranderd in een oude lelijke brug. Mayke schrikt zich te pleures, daardoor glijd ze uit. Ze kan zich nog net vastgrijpen aan een plank van de brug. Mayke kijkt omlaag daar ziet ze allemaal krokodillen en piranha’s. De plank van de brug krakt. Hij breekt door. Dus... Mayke valt naar beneden. ‘Bonk!’ Mayke schrikt wakker. Ze ziet dat ze uit bed is gevallen, maar ze weet: Dit is een nacht om nooit te vergeten!

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online