Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Verhaaltje mailen naar iemand.

Spreek een verhaal u aan, vind je een verhaal om te lachen? En wilt u het verhaaltje laten lezen door één van uw vrienden? Dan kan je via dit formulier het verhaaltje verzenden naar u vriend(in).

Naam ontvanger:
E-mail ontvanger:
 
Naam afzender:
E-mail afzender:
   
Verhaal:

Liegen en bedriegen
Het is vandaag de eerste schooldag op de nieuwe school van Sterre. Ze kent er niemand, maar ze moet er naar toe omdat ze vanaf Amsterdam naar Sambeek zijn verhuisd. Ze stapt op haar fiets, en gaat opzoek naar haar nieuwe school. Ze vraagt aan een man waar de school is, en het blijkt dat ze al te ver is gereden. Op haar nieuwe school leert ze een meisje kennen, ze worden beste vriendinnen. Het meisje heet Jane en is elf jaar, ze zit in groep acht en woont ook in Sambeek. Sterre is zelf twaalf jaar en zit ook in groep acht. Sterre en Jane kunnen het heel goed met elkaar vinden. Op een mooie lente dat word Sterre wakker. Ze stapt uit bed en kleed zich aan. Ze gaat naar beneden, eet wat, pakt haar tas in en gaat naar school. Als ze op school komt is er nog niemand. Het is ook pas kwart over acht. En de school begint pas om half negen. Maar Sterre had al met haar vriendin Jane afgesproken. Jane komt aangefietst. Snel rennen Jane en Sterre naar binnen. Ze hadden met de klas afgesproken dat ze de klok vijf minuten vooruit zouden zetten. Als ze klaar zijn zegt Jane: ‘Kom ren achter me aan meester Siem komt eraan.’ Snel rennen Jane en Sterre naar de WC toe. Dan komen er eindelijk kinderen op school, dus kunnen ook de klas in. Tussen de middag zijn ze al om vijf voor twaalf uit. Jane en Sterre blijven over. Ze hebben een uur lang zitten kletsen. Ze zitten op één uur in de klas. Eigenlijk moesten ze al om vijf voor één in de klas zitten, maar de meester had pleinwacht dus keek op zijn horloge. De dagen gaan voorbij, en Jane en Sterre zijn dikken vrienden. Tot nu toe... ’s Morgens wordt Sterre al vroeg wakker van een SMS dat binnen komt: ‘Bliep, een SMS je wat leuk!’ Met een zucht kijkt Sterre op haar mobiel. Het SMS je is van Jane, Jane is de beste vriendin van Sterre. Ze opent het berichtje. ‘Sterre, ik dacht dat ik je kom vertrouwen, je hebt me verraden!’ staat er. Met een open mond zit ze naar het berichtje te staren. ‘Wat is dit?’ vraagt Sterre aan haarzelf. Even weet ze niet wat ze moet doen. Uiteindelijk heeft ze het besloten, ze stuurt een SMS je terug: ‘Beste Jane, wat heeft dit te betekenen? Zit je nou te liegen of te bedriegen, want ik weet echt niet waar je het over hebt! GRTZ Sterre.’ Sterre heeft slappe benen van het gevoel van iets wat niet echt is! Boos stapt Sterre uit bed, en loopt naar beneden, ze zet de computer aan en gaat op MSN. Ze ziet dat Jane online is. Meteen zegt Jane iets: ‘Je weet best wel waar ik het over heb! Als je het nu niet gewoon toegeeft, ben je mijn vriendin niet meer!’ De tranen schieten in de ogen van Sterre. Huilend stuurt ze terug: ‘Fijn, ik hoef geen vrienden die tegen mij liegen!’ Boos gaat ze offline, en verwijderd Jane van haar MSN. Ze belt Ashley op. Een goede vriendin van Sterre. Helaas, het Antwoordapparaat. Zo gaat het bij allen vrienden en vriendinnen van Sterre. ‘Zijn ze allemaal boos op mij?’ zegt Sterre in haarzelf. Langzaamaan voelt Sterre zich een beetje eenzaam. Wil niemand met haar praten? Ze zet de computer uit, en loopt weer naar boven. Daar ziet ze dat haar ouders al uit bed zijn. Het licht in de badkamer staat aan. Sterre loopt naar haar kamer, en ze ploft in bed. ‘Wat is dit?’ mompelt ze, terwijl ze haar gezicht in het kussen drukt. Haar telefoon gaat. Het is Jane. Sterre neemt op. ‘Met Sterre.’ zegt ze. ‘Hoi met Jane. Ehhh... ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Maar sorry Ster, het was allemaal een misverstand, ik voelde mezelf gewoon zo stom. Ik zal nooit meer liegen en bedriegen. vrienden?’ zegt Jane. ‘Oké, vrienden!’ zegt Sterre. En zo zijn Sterre en Jane nog lang vrienden. En niemand komt er tussen!

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online