Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

A fairytale.

U leest om dit moment het verhaal A fairytale gepost door Sill.. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Sill.
Gepost op: 2007-8-8

Verhaal:

A fairytale
She's never gonna be like the one before. Het was alsof de wind het liedje meezong. De violen drongen niet tot haar door. Haar lippen vormden verschillende woorden die niemand ooit kon onderscheiden. Het leek verdacht goed op liefde, op voor altijd en het minst op gedaan. Het meisje liep rond de boom, met haar handen voor haar gezicht. Langzaam vielen regendruppels naar beneden. Haar kapsel trok op niks meer, ze verloor alle glans. Haar benen wilden wegrennen, maar haar voeten bleven op de grond. Haar gedachten waren bij haar liefde, haar andere helft, haar held. Hij was voor haar een prins, die op het witte paard haar voorbij stak. Terwijl het meisje op de grond viel en hij haar liefdevol knuffelde. Het meisje dacht dat het allemaal nooit zo ver zou komen en het allemaal maar een droom was. Ze fantaseerde hoe het zou zijn als hij haar tedervol zou zoenen.

Ze besefte dat er niet eeuwig op dezelfde plek kon blijven. Het liedje was teneinde gelopen, de violen waren verdwenen en de stemmen in haar hoofd waren even niet te horen. Ze veegde een regendruppel weg, die langs haar gezicht naar beneden gleed. Ze schudde met haar natte haren en in de verte hoorde ze een hond blaffen.
Ze nam haar tas die op de grond lag en vloekte. Bladeren papier lagen over de grond verspreid. Ze gooide haar balpennen in het meer en verzamelde haar songteksten. Ze gingen allemaal maar over één persoon. Haar beste vriendin zeurde vaak dat ze te langdradig werden, maar zij vond het perfect. Het leventje dat ze leidde. Elke dag was anders, elke dag verschillend. Soms kon ze de hele wereld aan maar vaak was ze een verlegen meisje.

And it really doesn't matter if we don't sleep. Het meisje wiegde haar zusje zachtjes in haar armen. De stem van haar strenge vader galmde in haar oren.
'Verwen dat kind niet te veel', had hij gezegd. Met bange oogjes had haar zusje vader aangekeken en gesmeekt of ze bij haar grote zus mocht slapen. Uiteindelijk - na lang overleg - had hij toegegeven. Al was het maar om ruzie met moeder te voorkomen, had hij gezegd. Het meisje en haar zusje geloofden alles, zolang het maar wat op de echte waarheid leek. Haar vader kon nooit wat goeds zeggen als het over kinderen ging. In zijn ogen waren alle kinderen verwende wezens, die alleen maar geinteresseerd waren in hun ouders pesten. Het meisje had vaak gesmeekt om een mildere opvoeding, maar het werkte omgekeerd.


She's believing in a dream. De jongen uit haar dromen aait liefdevol haar wang. Het meisje zucht diep en gaat een eindje verder staan. De jongen, waarvan de naam volkomen onbekend was, loopt naar zijn prinsesje toe. Hij fluistert lieve woordjes in haar oor. Het meisje giechelt ondeugend en denkt aan haar vriendinnen. Niemand was blij, ondanks dat hun liefde zo sterk was. Iedereen had commentaar geleverd toen ze vertelde dat ze verliefd was. Verliefd op haar superheld. Haar zusje Emma wilde dat het meisje verhalen voorlas voor het slapengaan. Hun ouders - en vooral hun vader - vond het flauwekul. Hoewel hun moeder altijd lief voor hen was, vonden ze hun moeder niet leuk. Voor haar telde alleen haar man. Hun vader.
Het meisje dacht aan haar moeder. Zouden zij en haar prins later ook zo leven? Afstandelijk, ieder voor zich maar toch samen? Hun kinderen op de achtergrond houdend en alleen maar leven voor elkaar? Het meisje zucht nog eens en ziet hoe de jongen wegloopt. Ze wil nee schreeuwen maar er komt geen geluid uit haar mond.


Aantal keer bekeken: 4392
Waardering: 6.53 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online