Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Aha ! Koning Burger !.

U leest om dit moment het verhaal Aha ! Koning Burger ! gepost door Célina . Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Célina
Gepost op: 2007-10-6

Verhaal:

Aha ! Koning Burger !



In Kaka, een land heeeeeeeeeeeel ver van hier, leefde eens een koning. Koning burger.
Hij heette zo omdat hij ontzettend veel van hamburgers hielt. Zijn lakei, Markje en zijn andere lakei Ukki, gingen altijd even kijken of de koning geen stukje hamburger had laten liggen.
Maar de koning wist dondersgoed dat Markje en Ukki wel trek hadden. En daarom at hij altijd alles voor de grap op.

Vandaag was het een belangrijke dag. Koning Burger moest naar Prinses Lola in Opperdopperland. Want, er was een groot feest in Opperdopperland. Alle koningen, koninginnen, graven, gravinnen en noem maar op kwamen naar het feest. Maar, er was eén hele speciale reden waarom er zoveel gasten naar het feest kwamen, Prinses Lola ging trouwen ! Ze ging trouwen met Prins Ham. En weet je wat zo speciaal was ?
Prins ham was de neef van Koning Burger ! Ja ! de neef ja ! Ham,- Burger. Grappig hé?
En daarom was Prins Ham het lieverlings neefje van Koning Burger !

Op het feest aangekomen ging Koning Burger opzoek naar zijn neef. Prins Ham.
Prins Ham stond bij de keukenmeisjes, die hem holpen hem er mooi uit te laten zien voor de bruiloft. Koning Burger gaf Prins Ham een hand. ‘Hallo die beste neef ! Alles goed !?’ ‘Ja ! Met jou ?’ ‘Goed, goed, goed’ ‘Nou ik zie je zo !’ en Koning Burger verliet de kamer. Net om het hoekje van de muur stonden lakei Ukkie en lakei Markje.

‘Markje ? Geef dit kado aan prinses Lola en zeg haar dat ik er zo aan kom.’
Koning Burger haastte zich snel naar de ober die tussen al de langsliep met hamburgers.’ Koning Burger pakte een hamburger stopte er een in zijn mond, een in zijn mouw en een in zijn andere mouw en liep weg. De ober keek bezorgt naar het bord, schudde zijn hoofd en liep snel de keuken in. De koning haastte zich naar de keukendeur. Daar kwam de ober alweer aan. De koning pakte nog een hamburger en pakte er toen nog een voor ‘de zekerheid’. Bezorgt liep de ober verder. De koning glimlachte. En wilde de andere hamburger ook in zijn mond stoppen totdat er een sirene afging en hij de hamburger liet vallen. Alle mensen rende gillend de deur uit. De koning dacht er niet aan en bukte zich om de hamburger te kunnen redden. Maar daar kreeg hij de kans niet voor. Honderden mensen renden eroverheen en er was niets meer van over. Toen besloot de koning ook maar gillend weg te rennen. Als enige, liep hij daar dan. Gillend de deur uit.

Na een lange tocht was de koning weer thuis, in zijn eigen paleis, bij zijn eigen troon, met zijn eigen lakeien. En zijn eigen stomme dingen. Door hem was er namelijk brand in het paleis gekomen. Hij had de ober zo van streek gemaakt die eigenlijk ook een kok was. Dom, dom, dom ! De koning slaat tegen zijn voorhoofd. Prins ham moest een weten…



Aantal keer bekeken: 3192
Waardering: 5.67 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 21 bezoekers online