Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Anders bezoek ik wel eens een sauna....

U leest om dit moment het verhaal Anders bezoek ik wel eens een sauna... gepost door Kees Koosma. Dit verhaal is gepost in de categorie erotische verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar erotische verhalen?
Categorie: erotische verhalen
Gepost door: Kees Koosma
Gepost op: 2008-4-8

Verhaal:

Anders bezoek ik wel eens een sauna...
Ik moet ongeveer 32 zijn geweest. Gelukkig gehuwd, dat wel. Twee schatten van kinderen die mijn vrijetijdsbesteding voor 80% invulden. Ik las de pannen van het dak. Schrijven deed ik ook bijzonder graag, maar ik was die oude schrijfmachine eventjes beu.

Soms heeft een mens dan eens behoefte aan iets 'anders' van ontspanning. Iets waar iemand zich eens helemaal kan laten gaan. Weg van de stress op het werk, van de joelende kinderen of van die tuin die schreeuwt naar aandacht.

Doreen, een collegaatje van op het werk, had op een middagpauze zitten tateren met Anouk. Ze was met Koos naar de sauna geweest tijdens haar vakantie in Sunparks De Haan. "Mens, wat hebben wij genoten," zei ze toen ze haar laatste stukje appel in de mond stak. Ze knabbelde zeer langzaam, want enkel zo kon alles goed verteren en kwam ze niet zo vlug aan. Zo dacht ze het toch te hebben gelezen in Flair.

Haar beschrijving van de sauna-inrichting kon me wel bekoren. Mocht ik mijn schat zover kunnen krijgen eens met me mee te gaan, dat zou toch eens iets anders zijn dan pampers verversen, hagen snoeien en ander huishoudelijk werk. Het enige dat me tegenviel was het feit dat Doreen vertelde dat de sauna een soort van naaktrecreatie was, waar mensen die het aandurfden in badpak binnen te komen op de vingers werden getikt.

"Neen," zei mijn schat toen ik thuiskwam. "Denk maar niet dat ik zomaar bij wildvreemde mensen naakt in een cabine ga zitten!" De combinatie sauna en naakt werd voor velen nog steeds geassocieerd met seks en gore feestjes. Bij mijn vrouwtje was het niet anders. "Maar lieve schat, we hebben zo'n vakantiepark op 10 kilometer. Je weet toch dat het een familiepark is, daar gebeuren heus geen orgieën, hoor!" Ze viel niet te overtuigen. "Maar, als jij zelf wilt gaan, voor mij niet gelaten, hoor! Ga ik wel een middagje shoppen met de buurvrouw, jij haat dat toch zo verschrikkelijk!"

Ik borg mijn idee dan maar in de koelkast, tot onze kleinste weer eens op een zaterdag diarree had, en ik de ganse dag stront mocht vegen bij wijze van spreken. Daarenboven was de kraan defect in de badkamer, moesten bij twee fietsen een lekke band worden gelapt en had mijn moeder dringend hulp nodig om een kleerkast te verslepen. "Volgend weekend wil ik toch eens naar die sauna!" had ik mijn schat gezegd. "Jouw idee!" antwoordde ze, "je verdient het wel!"

In de loop van de volgende week belde ik het vakantiepark. En ja, het was mogelijk als niet-verblijver om een saunabeurt te boeken. "Drie uur, acht gulden," had ze me meegegeven aan de telefoon. "Je kunt je handdoeken meebrengen, maar je kunt er ook een setje huren," ging ze verder, "maar het is wel reglement dat de sauna in het weekend verplicht naakt is!" Lap, dacht ik, moest dat laatste er nu weer bij? Ik heb geen fantastisch lichaam, maar ook niet verschrikkelijk lelijk. Als ik op het strand rondloop vind ik niet dat ik in negatieve zin in de kijker loop. Maar naakt in het openbaar verschijnen, dat ben ik absoluut niet gewoon. Mijn schat ligt al jaren in monokini. Of toch, als je zo'n klein stringetje een monokini mag noemen. Maar ikzelf hou het toch liever deftig, in een -volgens mijn vrouw, veel te ruime- zwembroek.

"Een sauna is superontspannend, je voelt je herboren en de stress valt zo van je af," had Doreen verteld die middag. Ergens moest ik dit naaktzijn van me af zetten, maar toch bleef ik de hele week twijfelen van doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet.

Mijn lieve schat had een sportzak voor me klaargezet. Daarin twee grote badhanddoeken, shampoo, douchezeep, deodorant en een kammetje. "Schat, ga ervoor en vertel me je wedervaren. Misschien nemen we de volgende keer een babysit, en ga ik met je mee!" knipoogde ze. Ze nam me eens stevig beet zoals ze dit tien keer per dag doet. Een echte lieverd, mijn Ria!

Het was bijzonder druk in het vakantiepark. Totaal in contrast met de 'rust en ontspanning' die men van zo'n plaats zou verwachten. Ik moest wachten aan een kassa, waar zeker vijftig mensen voor me stonden. De meesten boekten een ticket voor het tropisch zwemparadijs. Joelende kinderen liepen overal door, het leek wel een schooluitstap van het derde leerjaar.

"Voor mij een saunaticketje, graag!" "En had u handdoeken gewenst, mijnheer? Een kamerjas, misschien, of een paar slippers?" "Neen, dank je wel, ik heb mijn gerief bij!"

Blijkbaar werd een kleedkamer gedeeld door de mensen die een sauna nemen en de mensen die in de zaal ernaast tennisten. Ik had me nog nooit naakt vertoond aan iemand anders dan mijn schat en één of andere dokter bij een medische test. "Het is de bedoeling dat u eerst een douche neemt, en dan begint aan de saunagangen!" had de lieve dame me verteld, nadat ze had gecheckt of ik hier vroeger nog was geweest. Aan de zijkant van de kleedkamer was inderdaad een douche. Ik nam mijn douchezeep mee, en deed wat van me werd verlangd.

De andere gebruikers van de kleedkamer waren viezeriken, vond ik toen. Die gingen gewoon binnen langs de deur 'sauna' zonder te hebben gedoucht.

Ik wist dat er een handdoek nodig was om in de saunacabine te zitten, en wou die van mij niet meteen nat maken. Na het douchen nam ik mijn handdoeken mee, en belde aan om binnen te gaan in het saunacenter zelf. Mijn hart klopte in mijn keel, want ik vond het maar eng daar te staan. Poedelnaakt, mijn haar nog wat druipend, met twee handdoeken in de hand.

Een jongedame deed open, en zag me daar staan. "O, mijnheer! Maar het was helemaal niet de bedoeling dat u in de kleedkamer reeds douchte, hoor. De douches daar zijn voorbehouden voor tennissers."

Een mannelijk lid is iets waarvan de grootte kan variëren, dat is algmeeen bekend. Is een man zenuwachtig, of heeft hij het koud, dan kan zijn lid serieus gaan krimpen. Het was duidelijk dat ik zeer zenuwachtig was, en deze jongedame zal het hebben gemerkt.

Ik keek rond me, en zag dat het niet bijzonder druk was in de sauna. Alles was nieuw voor me. Een tiental mensen liep rond, waarvan misschien twee mensen een handdoek om hadden. Enkele mensen lagen te lezen op een bank aan de rand van een tamelijk ruim zwembad. Twee dames zwommen traagjes hun baantjes. Ongecomplexeerd naakt. Ik kreeg een rondleiding waar de douches werden getoond, de saunacabines, de ontspanningsruimte, het Turkse Stoombad, de whirlpools. Ondertussen had ik toch een handdoek romd me gedraaid, want ik voelde me absoluut niet op het gemak.

"Mag ik je een heerlijk verblijf toewensen," zei de jongedame, en ging opnieuw naar de ingang. Er waren twee dames toegekomen, naar mijn mening moeder en dochter. Ze waren in badpak, en ik zag aan de gebaren van de jongedame dat ze hen vriendelijk vroeg hun badpak uit te doen. Ze deden dit liever niet, en dropen af.

Ik ging naar de douches, en hing de handdoek aan een kapstok. "Gebeurt het dan niet dat bij een man zijn.. euh.. dinges opeens een erectie krijgt in een sauna?" had ik Doreen gevraagd tijdens die middagbabbel. "Goh, ik weet niet, ik heb toch geen mannen met erectie gezien," antwoordde Doreen. Terwijl ik me stond in te zepen dacht ik nog even aan haar antwoord. Ik moet niet normaal zijn, want opeens begon mijn ridder wakker te komen, en ging fiks rechtop staan. Mens, wat schaamde ik mij. Ik draaide me in een zodanige richting dat ik probeerde te vermijden dat iemand mij zo zag. Neem van mij aan, dat is zeer moeilijk in een doucheruimte waar in een boog van 180 graden wel 10 douches stonden. Pech, want een dame recht van mij moet er een glimp van hebben opgevangen, want even keek ze naar beneden in mijn richting. Ze deed alsof er niks aan de hand was.

Ik probeerde mij op iets totaal anders te concentreren. Mijn banksaldo bijvoorbeeld die zich momenteel in een alarmfase bevond. Het lukte, en even later kon ik mij, gehuld in handdoek opnieuw, naar de eerste saunacabine begeven. Er zaten acht mensen, en ik was de enige die mij handdoek om hield. Een vreemd, gluurderig gevoel. Het duurde dan maar eventjes vooraleer ook bij mij de handdoek uit ging, en ik erop ging zitten.

Mijn eerste gedachte was of niemand mij zat te begluren. Dit bleek absoluut het geval niet te zijn. Ik zweette. Ik zweette me te pletter. Het zweet liep langs mijn rug naar beneden. Moest ik dan toch niet bovenaan zitten, in die sauna? Er was plaats genoeg, ik legde me neer. Eventjes bang voor het feit dat iedereen me nu volledig naakt zou zien. Mijn soldaatje ging even wat meer rechtop staan, maar dat was heel vlug voorbij. Ik denk, ja ik denk dat ik toen zelfs even de slaap heb gevat.

Ik stapte buiten de cabine, want het werd me toch té heet. En ik verbaasde mezelf dat ik dat deed met mijn handdoek in de hand. In mijn geboortekostuum stapte ik naar buiten, waar ik een luchtdouche nam. De jongedame had het mij zo aangeraden, en gelijk had ze! Mens, was me dat een heerlijk gevoel. En dan die buitendouche met ijskoud water.

Nog even ontspannen op een bank, en dan -hup- de tweede saunabeurt. Het hele gedoe werd een viertal keer opnieuw gedaan. Ook het stoombad moest eraan geloven. En telkens rusten tussenin, of een baantje zwemmen, helemaal naakt in dat zwembad.

Ik ben naar huis gereden, en voelde een kalmte over me zoals ik die jààren niet had ondervonden. Doreen had overschot van gelijk gehad. Die eerste ervaring met de sauna was schitterend geweest.

Veel leuker moest het echter zijn om dit niet alleen te moeten doen, maar in gezelschap van mijn lieve schat. Mijn enige opdracht was het hele gebeuren zodanig aantrekkelijk te verkopen, dat ze de volgende keer wel moest meegaan. En ik slaagde in dit opzet. Ik heb haar ervan kunnen overtuigen dat saunabeleving helemaal niet de erotische bedoening is die het soms wordt toegedicht. Er zijn allicht gelegenheden waar dit wél het geval is (gay-sauna's, parenclubs en dergelijke), maar die zijn aan ons niet besteed. Ze is de volgende keer meegekomen, en ook zij had het in het begin wat moeilijk met het naaktzijn. Maar ook voor haar kwam het na een kwartiertje in orde.

Sedertdien zijn we zeer regelmatige bezoekers van publieke sauna's. We houden het natuurlijk steeds bij de 'deftige'. Jammer dat vandaag de dag nog steeds zeer weinig informatie op het Internet terug te vinden is die 'mensen zonder bijbedoelingen' ertoe aanzet de sauna eens te proberen.
Jammer...


Aantal keer bekeken: 6539
Waardering: 7.50 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Sex chatten met:

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 13 bezoekers online