Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Carlos Tyrrafanny de vloek van herriondor 1.

U leest om dit moment het verhaal Carlos Tyrrafanny de vloek van herriondor 1 gepost door merlijn pieterse. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: merlijn pieterse
Gepost op: 2008-10-24

Verhaal:

Carlos Tyrrafanny de vloek van herriondor 1
Carlos kloof een stuk houtduif af, het was een groot feest in kasteel Carcasonne ter ere van de herfst.
Frankrijk had net een zware veldslag tegen Spanje achter de rug, over de hele wereld komen er mensen om voor Frankrijk te vechten.
Te midden van de feesttafel stond een grote schaal met champions .
Christopher Francourt nam een slok van zijn bokbier.
Koning Arvin Ernest zat aan het hoofd van de tafel.
Twee pages van rond de acht jaar speelde soldaatje in een hoek van de kamer.
Minstrelen zongen over daden van helden.
Opeens hoorde ze Jack Johnson uit Londen de trap af rennen: “de Spanjaarden zijn in aantocht!”
Meteen sprongen er aan alle kanten mensen op.
Sommige trokken hun zwaard, andere stonden stokstijf van schrik, vrouwen begonnen te gillen, en een paar sterke mannen droegen een ketel pek met veren de trap op.
De pages rende naar de schilden toe en sprongen naar de ridders.
Carlos pakte pijlkoker en zijn boog en klom naar boven.
Daar stonden al meer boogschutters klaar.
Carlos keek naar de stoet die het kasteel naderde.
Carlos schoot een pijl af.
“raak”!
Franse ridders klommen met touwen naar beneden, want de poort zouden ze beter niet kunnen openen.
Een Franse ridder kreeg een pijl door zijn borstpantser., met een oerkreet trok hij hem uit zijn pak.
Er werd nu een brandende ketel neergezet, nu konden ze vuurpijlen afschieten.
Vrouwen gooide kokende olie naar beneden.
Koppen werden afgehakt, harten werden doorboort, met vrouwen en kinderen die verdwaalt waren in het strijdperk werd geen rekening gehouden.
Carlos had nu een brandende hooiberg veroorzaakt.
Carlos zag hoe zijn broer Burgehart een man in zijn oog stak.
Opeens werd er een brandende pijl in de poort geschoten, en nog geen tien tellen later stond het ding in lichterlaaie.
“Zakken!” riep Ernest.
En de poort werd neergelaten, twee mannen die er onder stonden werden geplet.
Carlos trok zijn zwaard en rende naar beneden.
Hij rende naar de poort en riep: “voor Ernest!!!!!!”, en hij dook door de vlammenzee…




Afgedwaald.
Carlos rende en rende hij voelde hoe alles brande.
“ik moet dit overleven!” dacht hij, hij dacht aan zijn moeder in Engeland die nu ongerust thuis zat en zich zorgen maakte over haar jongste zestienjarige zoon.
Carlos merkte dat de hitte ophield: “eindelijk verlost!” dacht hij.
Hij rende naar de stal en pakte zijn ros: Tach, Tach was een cadeau van zijn moeder, hij kreeg hem toen het nog maar een veulentje was, hij keek naar het beest en besefte dat het dier hem nooit in de steek liet, hij kon de traan die hij voelde komen niet meer tegenhouden en hij biggelde over zijn wang.
Hij klopte het dier op zijn hals en het begon te rijden., hij voelde de verbaasde ridder ogen in zijn rug priemen, hij reed sneller dan de wind, niemand kon hem bijhouden.
Met nog een:“voor Ernest!!!” reed hij door de menigte.
Hij zwaaide woest met zijn zwaard en sloeg de ene na de andere ridder van het paard.
Hij zag hoe de verwaande Jacqeus hem nijdig aankeek.
Opeens voelde hij een steek in zijn zwaardarm en nog geen tel later lag hij bewusteloos op de grond.

Toen Carlos bijkwam zag hij soldaten in gele uniformen.
Hij vroeg zich af waar hij was.
Ergens verderop zag hij Tach staan.
Opeens herkende hij de uniformen, “Spanjaarden!”
Carlos kroop richting Tach, maar hij werd gezien!
Pats! Een zweepslag deed striemen op zijn rug verschijnen.
Carlos keek de Spanjaard vuil aan.
En hoppa! Een stok tegen zijn hoofd.
Carlos zag hoe de lomperiken lachten.
Carlos kon er niet tegen en maaide het been van de nu heel geschrokken man omver, met als gevolg: van alle kanten trappen en zwepen.
Carlos riep om zijn moeder en de Spanjaarden leken nu nog meer plezier te hebben.
De Spaanse lummel die nu was bijgekomen van de schrik bond Carlos vast, zette hem op Tach en deed vervolgens een dennenappel onder het zadel.

Tach hinnikte en stoof vooruit.
Zo stoven ze kilometers lang vooruit.
Tach was nu al heel was van het Spaanse kamp afgedraafd toen ze een snelstromende beek naderde.
Carlos moest iets doen anders zou hij met paard en al verdrinken!
Tach kwam steeds dichterbij de beek, en Carlos kon niks doen. Was dit dan het einde van Carlos Tyrrafanny?
Carlos sloot zijn ogen, en voelde op het zelfde moment hoe hij zweefde, zou hij dan nu in de hemel zijn?

Aantal keer bekeken: 1707
Er is nog niet gestemd op dit gedicht.
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online