Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

Clarissa.

U leest om dit moment het verhaal Clarissa gepost door Elisa Beij. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: Elisa Beij
Gepost op: 2005-6-25

Verhaal:

Clarissa
Nachtmerrie.

Clarissa slaat met een ruk haar dekens van haar lichaam af. Moe zoekt ze haar bril en zet hem voorzichtig op. Ze gaat rechtop zitten en kijkt op haar wekker. 1.29 A.M.
Clarissa schudt verdrietig haar hoofd en knipt haar nachtlampje aan.
‘kut nachtmerrie,’ zegt ze. Er glijd een traan langs haar wang.

Een hoop kille blikken. Alsof er niks aan de hand is. Iedereen kijkt je dood aan. Niemand maakt zich druk om wat er gebeurt. Alsof zij niet begrijpen wat er aan de hand is. Alleen jij! Jij staat er helemaal alleen voor. Jij moet voor je leven vluchten. Je rent en rent. Je wilt hier weg. Hij zit je weer achterna.
Gebouwen die in storten en lijken die er verlaten bij liggen.
Geluiden die je niet thuis kunt brengen. Zware boze stemmen die in je hoofd galmen.
Krijsende kinderen en gillen meisjes. Roepende jongens en dan weer die boze zware stemmen. Wat moet je doen? Waar kan je heen? Zulke vragen zijn niet meer belangrijk, als je wakker bent geworden.

‘Clarissa, wakker worden,’ zegt moeder. Ze zit naast haar dochter en wrijft over haar bezweet voorhoofd. Clarissa opent bang haar ogen en ziet haar moeder bezorgt voor haar zitten. ‘voel je, je wel goed? Moet ik de dokter bellen’ vraagt moeder en geeft Clarissa een glaasje water.
Clarissa schraapt haar keel. En neemt rustig een slokje van het water. Moeder pakt het glas aan en zet hem zachtjes op tafel. ‘gaat het een beetje?’ vraagt moeder. ‘het gaat wel, dank je. geen dokter.’ Moeder kijkt haar dochter wantrouwend aan. ‘ik geloof er niks van. Ik hoorde je ’s nachts gillen. Heb je last van nachtmerries?’ vraagt moeder bezorgd.
Clarissa schud gelijk haar hoofd. ‘nee, ik heb geen nachtmerries. Ik zag een spin. Meer niet,’ zegt Clarissa als smoes. Moeder knikt nadenkend. ‘als je, je weer niet goed voelt, bel je me direct. ik moet nu gaan maar doe alsjeblieft voorzichtig. Dag lieverd,’ zegt moeder en geeft haar dochter een kus op haar wang en loopt haar kamer uit.
‘dag,’ fluistert Clarissa en trekt verdrietig haar deken over zich heen.

Gillende kinderen. Huilende vrouwen. Mannen met geweren. Regen die met bakken uit de lucht valt. Alles is somber. Huizen die verlaten zijn. Bomen die horizontaal op de grond liggen. Gedonder van bommen en geweren die afgaan. Maar toch zijn de mensen rustig. Ze gillen wel maar toch zijn ze kalm. Vreemd. Je kan jezelf zien rennen. Je kan alleen jezelf zien. Je kunt niks doen. Het lijkt wel een computerspel. Maar dan echt.

Clarissa slikt. ze kijkt moe naar haar toast en neemt een hap. Vreemd, dat alles zo snel gaat. Dan droomt ze van die nachtmerrie en dan zit ze weer beneden op de bank. Dan staat ze weer onder de douche of ze laat haar hond uit. Alles is anders vergeleken bij haar nachtmerrie. In haar nachtmerrie gaan mensen dood terwijl die mensen dat niet eens erg vinden. In die nachtmerrie gillen mensen en huilen ze. Maar hier is het rustig, kan je zelfs een vogel horen fluiten. De bomen staan nog rechtop en je hoort geen gedonder van bommen. Zo vredig.
Clarissa zet haar toast op tafel en loopt rustig naar haar kamer.
Ze gaat op haar bed zitten en kijkt vermoeiend naar het plafond.
‘Vakantie,’ zegt ze zacht. ‘zo stil.’ Clarissa kijkt naar haar posters die aan haar muren hangen. ‘was ik maar zo gelukkig,’ zegt ze en veegt de tranen uit haar gezicht.


Aantal keer bekeken: 6820
Waardering: 5.93 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online