Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

DE VERHALEN VAN HET MAGISCHE LAND.

U leest om dit moment het verhaal DE VERHALEN VAN HET MAGISCHE LAND gepost door DEEL 1. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: DEEL 1
Gepost op: 2007-11-5

Verhaal:

DE VERHALEN VAN HET MAGISCHE LAND
Sprookjes zijn niet waar, ik weet het. Maar zelf ben ik, Tim Gosewehr dol op fantasie verhalen. En toen ik vandaag op deze site was, wilde ik zelfs een hele spannende serie... De Verhalen Van Het Magische Land.

Dit is het eerste deel:


DE AVONTUREN VAN HET MAGISCHE LAND
DEEL 1: DE DROOM

Tim woonde samen met zijn moeder alleen, op een heuvel, midden in het weiland. Tim was een vroilijke, fantasievolle jongen. Hij had alleen zijn moeder, en daar hield hij erg veel van. Op de heuvel waar zij woonden, stond een klein huisje. Ook hadden zij een lieve grijze kat, die 5 jonkies had. De kat heette minoes. Een katje was bruin, eentje zwart met een oranje gezicht, een zwatwitte kat en twee oranje katten. Dit waren Bruny, Snuitje, Zwartwit, Rood en Vuurtje.
Ook hadden zij een lieve hond Dayo. Tim ging veel met Dayo wandelen en Dayo en de katjes hadden geen probleem met elkaar. Ook woonde er een zielege, blinde en dove bedelaar bij hun. Hij heette Bardes. Tim was van school op weg naar huis, fiedsend, en het regende keihard. Hij had Bardes gezien. Hij kwam uit een spiegelwinkel. Hij rilde en had het naar Tims vermoedens erg koud. Tim had voorgesteld dat Bardes bij hen zou kunnen wonen. En zo had Bardes bij hun ingetrokken. Maar Tim had het altijd vreemd gevonden wat Bardes in vredensnaam in een spiegelwinkel had gedaan.

Moeder kwam, en zei:
"Welterusten."
Tim zei ook:
"Welterusten."
Toen ging hij slapen. Hij belandde in een gekke droom. Hij stond midden in een prachtige stad. "Wow!" zei hij. Daar stond een enorm, wit gebouw. Voor de deur stond een knap gekleedde man. Hij leek wel een prins. Naast hem stond een man met een lange, witte baard en een blauw gewaad. De prins zag er verdrietig uit.
"Moet dit nou-" zei hij, maar de man met de baard sprak hem tegen.
"Ja dit moet," sprak hij. "Kom."
De prins en de man met de baard gingen naar binnen, in het witte gebouw. Tim was zo nieuwsgierig, dat hij stieken meeliep.
Maar perongeluk botste hij tegen een fier gekleedde man.
"Oh, sorry meneer - het spijt me," zei Tim, maar de man bleek hem niet te horen.
"Hallo! Meneer!" zei Tim. Maar de man hoorde hem weer niet. "MENEER!!!! MENEEEEER!!!!" Maar hoe hard hij ook zou schreeuwen, niemand hoorde hem. Hij liep de twee mannen weer achterna.
Ze hielden halt.
"Meneer- Corges zal mij vermoorden," zei de prins.
De man met de baard zuchtte en zei: "Ik weet dat Corges erg is, maar zo erg nou ook weer niet."
Een oude, knappe dame, die zacht huilde en dappen probeerde te glimlachen. Een andere man, lang dun en met zwart haar, stond er erg chagerijnig bij.
De man liep naar voren.
"Mensen," begon hij. "Zoals u weet, is er vanacht iemand in het koningklukkelijk paleis gegaan. En zoals u ook ongetwijvelt ook weet..."
Hij nam even pauze en slikte. Hij gebaarde naar de fier geklede man, waartegen Tim had gebotst. De man pakte een glazen kist. Hij bracht hem naar het podium waar de man met de baard zijn toespraak hield.
De oude man sprak verder: "En zoals u ongetwijveld weet... Heeft degene die het paleis binnen getreed, de koning vermoord."
Tim schok. Prins Wilhem Alexander! Dood. De oude man deed de kist open.
Maar dat was Wilhem Alexander helemaal niet. Dat was heel iemand anders!!!
"Zijn plaats word ingenomen door Prins Bardes."
De prins stapte naar voren.
Tim keek verbaast. Wat gebeurde hier allemaal? Bardes... Een prins?????
"NEE!!!!" zei de chagarijnig kijkende man.
"Corges, luis-"
"Niks luister, jij luister!!!! Hij word de koning niet, dat word mijn Heer!"
"Corges! Jouw heer is vanaf nu Bardes."
"Nee," zei Corges en lachte duister. "Dat word Aragis."
Het werd donker in de zaal. Iedereen gilde. Een bliksemschicht en een in zwarte gehulde man verscheen.
"De macht behoord mij, niet jouw, Barges." Hij pakte een staf. Dit was zeker een toverstaf.
Hij cirkelde om Prins Barges heen, vuurde stralen op Barges af. De prins zakte half in elkaar. De man met de baard hielp Barges, pakte ook een toverstaf, maar Aragis wierp hem achteruit.
"NIEMAND ZAL VAN MIJ WINNEN!!!" lachte hij. "Zelfs jij niet, Maracom!" fluisterde hij tegen de andere tovenaar. Hij wierp een enorme straal op de kroon, en zelf had hij koningskleren aan.
Tim, helemaal bang, keek naar Barges. Hij wilde gillen, maar er kwam geen geluid uit. In de plaats van een knappe, fiere man die daar net had gestaan, had een oud fot aan, een lange grijze baard en heel veel rimpels en leunde op een stok.
"Werp hem in de spiegel!" beval Aragis tegen Corges. Corges pakte een knuppel, en sloeg zo dat Barges in de spiegel viel. Tim gilde.

"Tim wat is er?" zei een stem. Tim deed zijn ogen open.
"Oh niks, een droom," zei Tim, maar kalm was hij niet.

Hij ging naar beneden. Hij pakte snel even zijn tas in, at snel wat, en ging naar de schuur om zijn fiets te pakken. Dat was Barges' kamer. Hij durfte niet naar hem te kijken, wand zelfs als hij aan hem dacht, dacht hij aan die vreselijke nachtmerrie.

Tim fietste naar huis. Hij wilde snel zijn. Hij wilde aan zijn bste vrienden, Iwan en Raisa, over de droom vertellen.
Hij zat de hele tijd op zijn stoeltje, wachtend op de pauze. Hij staarde wat uit het raam en keek soms naar de klok.
Toen had de juf hem door.
"TIM!!! Wat had ik zojuist gezegd?"
"Ehm... Dat babys luiers moeten dragen?"
De klas lachte. Maar de juf vond het blijkbaar niet grappig.
Toen ging de bel. De juf liep weg, samen met de kinderen. Iwan en Raisa bleven achter.
"Jongens!" zei Tim en vertelde over zijn droom.
"Ik denk dat je het aan Barges vragen moet. Dan kijken wij wel of we wat meer over dat verhaal kan vinden," zei Iwan. Raisa, zijn zus, was er blijkbaar mee eens.


Einde DE VERHALEN VAN DE MAGISCHE WERELD DEEL 1
Verheug je op Deel 2!!!!

Aantal keer bekeken: 3830
Waardering: 6.09 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 17 bezoekers online