Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De 2 zusjes.

U leest om dit moment het verhaal De 2 zusjes gepost door Margot de Sloover en Rayna Van Herreweghe.. Dit verhaal is gepost in de categorie dieren verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar dieren verhalen?
Categorie: dieren verhalen
Gepost door: Margot de Sloover en Rayna Van Herreweghe.
Gepost op: 2011-1-6

Verhaal:

De 2 zusjes
Er waren eens 2 zusjes die heel gelukkig leefden. Maar dat veranderdde wel snel... We beginnen met het verhaal 'De 2 zusjes'

'Rayna, ga jij het paard Chanel op stal zetten?' zei ik nogal zuchtend na al het werk op de manege. 'Graag!' antwoordde Rayna met een brede glimlach. Rayna en ik zijn 2 zusjes. We leven alleen zonder moeder en vader. Maar dat is niet erg, want wij hebben de paarden nog! Elke dag hebben we 8 bezoekers die willen paardrijden. Voor 1 dag paard te rijden moet je 9 euro betalen. Daarmee verdienen wij onze boterham. Onze moeder is verongelukt in een verkeersongeluk. En onze vader was daar de chauffeur van! We hebben gelukkig nog tante Saskia die af en toe op bezoek komt. Vandaag is het een belangrijke dag voor ons. Rayna en ik gaan een wedstrijd spelen met onze beste paarden: Spirit en Beauty. Het zijn geweldige paardjes!! 'Ik heb honger, Margot. Wat gaan we vandaag eens klaarmaken??' vroeg Rayna met een diepe zucht. 'Ik zou het niet weten... Miscchien spaghetti?' antwoordde ik maar flauw. 'Weeral!! We eten bijna elke dag spaghetti met ketchup...' zei Rayna verdrietig. 'Laten we naar tante Saskia gaan, die zal nog wel wat liggen hebben.' Margot en Rayna, de 2 zusjes gaan zo gezegt zo gedaan naar tante Saskia. Maar onderweg komen ze een oude, rare man tegen. Hij kijkt maar vies naar de 2 zusjes. Rayna was maar bang, en ging verder met Margot. Ineens voelt Margot een grote steek in haar rug. Ze kijkt achter haar, en ziet de oude man. 'Margot!!! Gaat het?' bries Rayna. 'Ha ha ha ha, nu zul jij niet meer kunnen meedoen aan de wedstijd, Margot... Oh dat is jammer. Nu zal ik winnen! Eindelijk!' zei de man al lachend. 'Jij gemene schurk! Je hebt haar gewoon gestoken om te winnen. Hoe kun je... mr.Janssens!', zei Rayna héél boos. 'Rayna, we zijn nu toch dicht bij tante Saskia, ga haar halen! Terwijl ik deze schurk vastneem.' En een paar minuten later komt tante Saskia aangelopen als een wilde zot. 'Wat is er gebeurd liefje? Heb je je pijn gedaan? Mr.Janssens, wat doet u hier? Moet u niet uw paard gaan mooi maken voor de wedstrijd?' 'Neen, ik ben in orde. Ik heb alleen maar een schaafwond. Meneer Janssens heeft me gestoken, omdat hij de wedstrijd zou kunnen winnen! Tante... Jij bent jury, wil jij hem schorsen?' zei ik nogal gehaast. 'Meneer Janssens... Hoe kunt u mijn nichtje dit aandoen? Ja liefje, ik schors hem meteen! Mr. Janssens, u mag ergens anders een paardenwedstrjd gaan uitvoeren.' 'Saskia, schat, alsjeblieft laat mij erin!! Ik wou gewoon zo graag meedoen...' '... En daarom steek jij Margootje met een mes? Neen, sorry, je bent niet meer welkom! Kom meisjes, wij gaan lekkere boterhammetjes eten met verse soep. En daarna gaan we Spirit en Beauty klaarmaken voor de wedstrijd!' 2 uur later gingen de zusjes naar de wedstrijd. Rayna heeft gewonnen, en wint een prachtige beker. 'Moest Margot geen schaafwonde hebben, dan zou zij zeker winnen!', zei Rayna héél fier. 'Hier... zus! Deze is voor jou.' Rayna gaf de beker aan haar zus, Margot. 'Maar Rayna, dat moet jij niet doen! Jij won eerlijk. Weet je wat? We nemen hem voor ons beiden. Goed?' 'Goed!' zei Rayna héél fier. DIT IS HET EINDE VAN ONS VERHAAL HOPELIJK VOND JE HET MOOI!!!!!

Aantal keer bekeken: 5871
Waardering: 4.62 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 14 bezoekers online