Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Draak In De Grot (Verhaal 2).

U leest om dit moment het verhaal De Draak In De Grot (Verhaal 2) gepost door De Draak In De Grot (Verhaal 2). Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: De Draak In De Grot (Verhaal 2)
Gepost op: 2007-4-16

Verhaal:

De Draak In De Grot (Verhaal 2)
Hallo, dit is het vervolg van De Draak In De Grot (Verhaal 1), van Tim Gosewehr, en dat ben ik. En hop met de geit, Verhaal 2 begint!


DE DRAAK IN DE GROT (VERHAAL 2)

Geloz zat in zijn toren, op zijn kasteel, en was nog steeds verbijsterd door wat hij had gezien: een grote, lelijke, vliegende, dorpplatbrandende draak, en in zijn klauwen had de draak een grote schatkist. Gelukkig was dat mijne niet, dacht hij. Hij repareerde zich en ging naar de grot waar zijn schat veilig verborgen zat. Wat hij niet wist, was dat de schat daar niet was...

'Hallo, schatje, hier ben ik weer!' riep Geloz vrolijk de grot inrende waar zijn schat lag. Hij zag geen enkel klein stukje goud blinken. Aleen een paar rare figuren. 'Pardon?' zeiden deze, stomverbaast. 'Pardon?' herhaalde Geloz verontwaardigt. 'WAAR IS MIJN SCHAT?!?'

Iederen keek doodsbenauwt naar Geloz. Toen kwam en bruin wezen met een slurf. Deze heette Snuffel. Hij was verhalenverteller die in een reus genaamd Djin geloofde. Hij begon te vertellen.

Na het verhaal* barstte Geloz in tranen uit. 'Hoe kan ik m'n schatje ooit nog terugzien?' snikte hij verdriettig. Ploseling begonnen Snuffel's hersens een idee te krijgen. 'Ik zal die draak verslaan!' zei hij luid, zodat zijn stem door de grot galmde. 'Maarrrrr... dan moet u, meneer Geloz, voor mij een blauwe reus Djin genaamd vinden. Djin is een reus en ik geloof dat hij in deze grot woond,' (ieder wezentje snoof achterdochtig) 'en als hij werkelijk niet bestaat, geef ik het op.'

'Dat is een prima idee!' zei Geloz. 'Ik zal m'n best doen om hem te vinden.' 'JOEPIE!' juichte Snuffel en zei meteen: 'Ga meteen aan de slag!' Geloz liep zoekend als een speurhond de grot in...

Maar na een uur was geen enkel singaal gezien. Plotseling hoorde hij een luid gegrom. Geloz keek op. Daar stond een grote, blauwe reus! 'KOM MAAR!' riep hij vrolijk. Een hele muite van wezentjes kwam op hem afrennen. Snuffel was het snelst.

Iedereen snakte naar adem toen ze Djin zagen. 'IK ZEI HET TOCH!!!' zei Snuffel luid. 'HIJ BESTAAT, HIJ BESTAAT, HIJ BESTAAAAAT!!!!!' Iedereen keek lachent naar Snuffel, die zich tot Geloz wenkte. Snuffel haalde diep adem en zei toen: 'Ik ga je schat halen. Ik vertrek morgen.'


*: Lees De Draak In De Grot (Verhaal 1).

Als je wilt weten of Snuffel dit levend haalt, moet je De Draak In De Grot (Verhaal 3) lezen.

Aantal keer bekeken: 5187
Waardering: 6.91 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 23 bezoekers online