Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Klik.

U leest om dit moment het verhaal De Klik gepost door Jean-Louis Theunissen.. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Jean-Louis Theunissen.
Gepost op: 2009-3-12

Verhaal:

De Klik
De Klik.

De Klik. Wat is toch die klik. Ik vind het een raar woord. Hoe dat woord in het liefdes leven terecht gekomen is is mij een raadsel. Het geeft alleen maar spanning. Het heeft totaal niets met de liefde te maken, erger nog, als je het meervouwd van dit woord bekijkt kom je op klikken uit, en daar zegt meneer van Dale over dat het liegen betekend. En dat hebben we nu juist niet nodig in een relatie. Ik begrijp het wel, maar het woord klik is een zeer opdringerig woord. Klikt het, of niet. Een direct woord, waar niet bij nagedacht wordt. Het is vanzelfsprekend. Vanaf de eerste seconde, is het ja of is het nee. Niet meer en niet minder. Waar zijn de zinnen zoals "Er bloeide iets moois tussen hen" en "we ontdekten dat we gevoelens voor elkaar hebben". En waar is die warme “vonk” gebleven. En die vlinders. Dat is toch veel romantischer dan die dwingende, koude klik, want dan moet je, of je wilt of niet. En is er geen klik dan ben je elkaar zo weer vergeten, terwijl ook zonder klik je mensen kunt ontdekken en van hun schoonheid en vriendschap genieten. En dat is soms nog mooier dan de verplichting die we aan gaan met een klik. Dus voor mij mag die klik in de prullenbak. Het is maar een visie, een gedachte, maar het is wel mijn gedachte. Dubbel “klik” met je rechter muis knop, moet ik nog meer zeggen. En een overschot is een klik, en wat doe je met een overschot, juist ja, die gooi je weg. Lekker romantisch zo’n klik.

Jean-Louis Teunissen.


Aantal keer bekeken: 2524
Waardering: 2.60 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 12 bezoekers online