Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Koning van Franje.

U leest om dit moment het verhaal De Koning van Franje gepost door Sidra Janjua. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Sidra Janjua
Gepost op: 2009-9-9

Verhaal:

De Koning van Franje
De koning van Franje

Er was eens een man genaamd Sluw. Hij was als zijn naam een oplichter. Hij stond in zijn tuin bloemetjes water te geven toen er een deftige madam aan kwam. “Ik ben Lady Elizabeth Lea Beatrice Lila Amalia Vera Noascha Estebina Geronina Veronica Laura Tamara Von Horst,” zei ze. “Aangenaam kennis te maken,”Sluw maakte een licht buiginkje. Er kwam een man voorbij die zaklampen verkocht. De verkoper liet een zaklamp vallen op Sluws hoofd. “Auw!” riep die. Maar plotseling kreeg hij een idee. Een heel sluw idee.
“Uhm..Lady Von Horst, wist u dat de koning van Franje naar dit dorp is gekomen?”zei Sluw. “O, is het heus? En waar verblijft die dan?””vroeg zij. “In het Zwarte huis, het huis van onze burgemeester,”was het antwoord. De Lady waggelde weg op haar hoge hakken. Ze ging naar het huis van de burgemeester. Het plan van Sluw was namelijk dat hij
een paar personen zou wijsmaken dat de koning van Franje hier verbleef. Die personen zouden het dan doorvertellen, tot het hele dorp het wist! Iedereen zal zich haasten naar het Zwarte huis. Maar raad eens, de koning is er niet! Wat een geniaal plan! Sluw grinnikte. Franje bestond niet eens! Het gerucht ging als een lopend vuurtje door het hele dorp. Na een uurtje wist iedereen het! Ook Sluw ging naar het Zwarte huis. Daar aangekomen was het een drukte van jewelste! Sluw lachte en vermaakte zich wel even door dit leugentje. Plotseling hoorde hij roepen : “Kijk, daar is ie! De koning van Franje!”
Verbaasd keek hij op. Dat kan toch niet, dacht hij. Maar daar verscheen toch echt de koning van Franje op het balkon van het Zwarte huis!

Sidra 12 jaar


Aantal keer bekeken: 3521
Waardering: 7.28 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 24 bezoekers online