Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Reizende ster, groep 1..

U leest om dit moment het verhaal De Reizende ster, groep 1. gepost door Rivka Venema. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Rivka Venema
Gepost op: 2006-6-14

Verhaal:

De Reizende ster, groep 1.
1: naar school!

Lisa doet haar spulletjes keurig in haar tasje met hartjes erop. Ze gaat vandaag voor het eerst naar school. Ze heeft haar roze t-shirt aan en een nieuw blauw rokje met een witte panty. Haar boterham doosje, haar drinken en een klein knuffeltje. Ze ritst haar tasje dicht.
“Mama, ik ben klaar!’’ roept ze met rode wangen. Mama komt de trap op.
“Je hebt nog heel veel tijd Lisa, ga maar lekker spelen.’’ Lisa kijkt boos.
“Ik wil naar school!’’ roept ze. Nu mag ze naar school, en dan gaat ze niet!
Mama kijkt haar aan. “Kom op Lies, nog even wachten en dan gaan we echt!’’ zegt ze.

Lisa zit achter op het zit stoeltje van mama’s fiets. “Naar school!’’ roept ze. Mama klopt op haar been. “Doe eens wat zachter joh.’’ Maar Lisa heeft geen oog voor mama. Ze kijkt alleen maar naar het grote gebouw waarvoor ze stoppen. “Wil je weten hoe je school heet?’’ vraagt mama. Lisa knikt langzaam. “Jouw school heet de reizende ster.’’
“Oh’’ zegt Lisa. “Kom op van het stoeltje af, dan gaan we naar binnen, hoor maar daar rinkelt de bel.’’ Lisa klimt snel van het stoeltje af en omklemt het tasje dat ze vast heeft. Opeens begint ze te huilen. “Mama, ik wil niet, ik wil met jou naar huis!’’ roept ze.
“Och meisje toch’’ en mama tilt haar op. “Het is een klein ochtendje en dan kom ik je weer halen. Het is zo voorbij’’ zegt mama terwijl ze de school in lopen. Mama zet Lisa neer en de juf komt naar buiten.
“Ah, daar hebben we Lisa. Jij hebt al een eigen haakje kom maar mee’’ zegt de juf terwijl ze met Lisa naar een hoekje. Daar hangt een haakje waar in grote letter: Lisa op staat met een sticker van een roosje erbij. Lisa straalt en hangt haar jas een het haakje. Ze wil naar binnen rennen maar mama houdt haar tegen. “Kus?’’ vraagt ze. Lisa gaat op haar tenen staan en geeft mama een kus op haar wang. Dan holt ze gauw naar binnen. Ze zoekt een stoeltje in de kring die daar staat. De juf houdt haar tegen.
“Op jouw stoeltje staat het zelfde stickertje als bij je haakje’’ zegt ze. Lisa ziet meteen het roosje van de sticker op een stoeltje staan. Ze gaat gauw zitten. Ze kijkt om zich heen. De klas hangt vol met tekeningen en plaatjes. Ze kijkt naar de kinderen. Ze kijken allemaal naar de juf. De juf doet de deur dicht.
“Zo,’’ zegt ze, “Voor de nieuwe kinderen ik ben juf Annabel. Omdat er nieuwe kinderen zijn gaan we een namen ronde doen. Je zegt je naam en dan waarvan je houdt! Oké begin maar.’’ Ze wijst een jongen met donkere krullen aan. “Thomas jij begint.’’ Thomas lacht.
“Nou ik ben Thomas, en ik hou van em.. Pokemon.’’ Degene naast hem begint dan. Het is een meisje met lang blond haar.
“Ik ben Joosje en ik hou van meneer beer, mijn knuffel.’’ Lisa lacht. Joosje lijkt haar best aardig. O jee, zij zit naast Joosje! Zij is aan de beurt.
“Ik ben Lisa en ik hou van mijn mama’’ zegt Lisa rood. En zo gaan ze een tijdje door.

Van juf Annabel mocht Lisa samen met Joosje, Daan,Marieke, Danny en Thomas naar de knutsel tafel. Juf Annabel doet ze een schort om.
“Jullie gaan lekker verven. Je mag zelf kiezen wat! Ik kom straks even kijken, oké?’’
Iedereen knikt. Lisa pakt een groot wit vel van de stapel.
“Ik ga een zon met wolken tekenen’’ zegt ze. Joosje knikt. “Ik een hondje tekenen!’’
Thomas lacht. “Haha, jij kan niet eens een hond tekenen!’’ roept hij. Daan kijkt hem boos aan. “Omdat ze hier pas drie dagen is hoef je haar nog niet te pesten!’’ zegt hij. “Hoelang zit jij hier dan al?’’ vraagt Marieke. “Iedereen is hier pas net!’’ roept Danny. En hij weet het want hij was er het eerste van de zes vrienden. “Zijn we nu dan een soort club?’’ vraagt Lisa met grote ogen. “Ja!’’ roept Joosje. “Dan spreken we af en drinken we limo en eten koekjes en we spelen in de speeltuin hier om het hoekje! Da’s leuk!’’ Thomas knikt nu ook. “Dat is een super idee!’’
Dan komt de juf bij hun kijken. “Zijn jullie nog niet begonnen?’’ vraagt ze. “Nee juf want wij zijn een club met koekjes!’’ zegt Daan. De juf moet lachen. “ Ik heb een naam voor jullie:
L.J.D.D.M.T.! Dat staat voor jullie namen!’’ Meteen juichen de zes.

2: zon en wolken, regen en wind.


“Ik ben klaar!’’ roept Lisa. Ze loopt naar de juf toe. Haar zon is enorm en er omheen zijn er wolken van lichtblauw geschilderd.
“Heel mooi leg hem maar op tafel om hem te laten drogen’’ zegt de juf.
Lisa holt naar de tafel. Daar ligt de tekening van Joosje. De hond is heel mooi geworden.
Eigenlijk een leuker idee dan zon en wolken. Maar ja, nu heeft ze het al gemaakt.
Ze legt haar tekening naast die van Joosje. Als je klaar was mocht je eten. Ze pakt snel haar tasje van de haak en haalt haar trommeltje eruit. Er staat een ballerina op.
Ze opent het en gaat op haar stoeltje zitten. Ze kijkt wat er in zit. Appel en peperkoek.
Ze begint met het stukje appel en daarna de peperkoek. Dan stopt ze alles terug, ze drinkt nog wat en daarna hangt ze haar tasje aan het haakje. Dan roept de juf dat ze op een stoeltje moeten zitten. De ochtend is afgelopen en ze gaan een liedje zingen. DE juf doet het voor.
“Dag juf, dag klas tot straks of tot morgen, Dag juf , dag klas, dag school tot morgen of tot straks!’’ zingt ze. Dan doet heel de klas het in koor. “Dag juf, dag klas, tot straks of tot morgen, Dag juf dag klas dag school tot morgen of tot straks!’’ Dan mag iedereen zijn jas aan doen en gaan ze met de juf de school uit. Als Lisa mama ziet rent ze naar haar toe.
“Mama het was zo leuk! Ik heb vijf nieuwe vriendje en we hebben een club: L.J.D.D.M.T.!’’
Opeens voelt ze een spetter op haar hoofd. “O nee mama het gaat regenen!’’ roept Lisa.
Dan komt Joosje aan lopen. “Kunnen wij morgen afspreken?’’ vraagt ze.
Lisa kijkt Mama aan. Mama schudt van ja. Lisa knikt. “Bij mij oké? Dan ga je met mij mee na school. Ik woon hier om de hoek op nummer 5.’’ zegt ze. Mama knikt. “Is goed, maar wij gaan nu snel naar huis voordat het gaat gieten. Gelukkig ben ik met de auto.’’

Joosje is snel naar binnen gehold. Ze heeft haar bal buiten gelaten want die was vies van de modder. De grote regen druppels kletsen tegen de ramen. Haar oudere broer van tien ( ze is zelf 4) komt de kamer binnen. “Heei klein monster wil je wat melk?’’ vraagt hij. Joosje knikt.
Bart steekt heel ver boven haar uit. Hij zit net in groep zes. En zij net in groep één.
Bart komt terug met twee glazen melk. Hij zet ze op tafel. Dan gaat hij terug naar de keuken.
“Krijg ik geen glas?’’ vraagt Joosje. “Nee, daar ben je te klein voor’’ zegt Bart vanuit de keuken. Dan komt hij terug met een beker en geeft die aan Joosje. “Voor wie is dat andere glas dan?’’ vraagt Joosje. “Voor Anno. Hij komt straks bij ons op bezoek. Hij blijft eten’’ zegt Bart. “Oh, leuk’’ zegt Joosje maar. Bart tilt Joosje op de bank en zet de t.v. aan. Joosje neemt een slok uit haar glas. “Morgen komt Lisa bij mij spelen. Zij is een nieuw meisje in de klas. We hebben al met een ander meisje en drie andere jongens een club gemaakt. Hij heet: L.J.D.D.M.T.’’ zegt Joosje. Bat knikt. “Zo hé! Da’s leuk!’’ zegt hij terwijl hij de t.v. op net 5 zet. Dan komt Mama binnen. “Bart doe hem op en andere zender. Net 5 is nog niet goed voor Joosje’’ zegt mama als ze Joosje en Bart voor de t.v. ziet zitten, kijkend naar Net 5.
Bart zucht. “Ze vind het leuk, dan mag het toch wel?’’ Maar mama’s besluit staat vast. T.v. uit.

De volgende dag is Daan als eerste op het schoolplein. Hij holt naar de schommels en gooit zijn tas op de grond. Dan zit hij Marieke aan komen. Hij vind haar best leuk. De anderen meiden zijn niet zoals zij. Zij is zich zelf. Marieke ziet dat de schommel naast Daan vrij is en holt er ook naar toe. “Hoi’’ zegt ze als ze op de schommel is gewipt. “Hoi’’ zegt hij. Dan langzaam loopt het plein vol. Kinderen uit groep zes en vijf staan bij de schommels te tellen. 20 tellen en dan moet je eraf. Daan en Marieke wippen van de zitjes af als een groot kind klaar is met tellen. Ze rennen naar Thomas, Lisa en Joosje die net aankomen.
“Hebben jullie Danny gezien?’’ vraagt Thomas. “Nee’’ zeggen Marieke en Daan in koor.
Lisa moet er om lachen. “Ja, ja lach maar! Hij is me nog een stuk kauwgom schuldig’’ zegt Thomas. “Hij is jouw een stuk kauwgom watte?’’ vraagt Joosje. “Watte? Kat schiet op de matte! Nee hij is me wat schuldig! Dat hij me nog iets moet geven’’ zegt Thomas. “Oh’’ zegt Joosje.


Aantal keer bekeken: 5960
Waardering: 2.76 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 19 bezoekers online