Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Toekomst.

U leest om dit moment het verhaal De Toekomst gepost door Sidra. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Sidra
Gepost op: 2009-5-5

Verhaal:

De Toekomst
Dit is het eerste hoofdstuk van mijn verhaal dat ik heb gecshreven :

De Toekomst

Het is de vijfentwintigste eeuw. Dit verhaal speelt zich af in Holland, in de stad Middelburcht. Het is er oorlog. De oorlog is sinds drie maanden op gang. Het is een oorlog dat zich niet verspreid, maar blijft in Middelburcht. Albert Ismalo heeft de macht. Het verhaal gaat over Sara, een elfjarig meisje, dat leeft in de vijfentwintigste eeuw. Ze maakt het begin de oorlog mee, maar overleeft ze het?

Woordenlijst :

Lieuws-speler: een cd-speler in de toekomst. Het staat voor liedjes plus nieuws. Gaat aan met een scan van de hand van de beheerder.
Lemisoschoenen : schoenen die van het merk Lemiso zijn. Het zijn schoenen met een klittenband die dicht en open gaat bij bevelen van de meester(es).
Flykars : vliegende auto’s. Ze werken op batterijen. Ze kunnen heel snel en zijn erg rond van vorm.
ColaSinas : een drankje. Het is een mengeling van Cola en Sinas.
Frietjespizza : pizza met frietjes er op.
Chrislam : een nieuw geloof dat zich ontwikkeld heeft. Het is een mengeling van het Christendom en de Islam. Veel mensen hebben dat geloof.

1. Oorlog

“Sara,het eten is klaar!”de stem van mama galmde door de hal. Ik zuchtte. Ik was bezig in mijn dagboek te schrijven. Die hield ik sinds mijn achtste bij. Langzaam liep ik de keuken in en keek op mijn horloge. Het was zes uur. Het avondeten stond klaar op de eikenhouten eettafel. Het kleed eronder was donkergroen. Ik ging zitten op een stoel. Cortijn, mam en pap zaten al aan tafel. Mijn tweelingbroer maakte een scan van zijn hand en de Lieuws-speler ging aan. Cortijn en ik leken erg op elkaar. Je kon ons nog net uit elkaar halen. We hadden allebei donkerbruin haar en een pony. Mijn haar was stijl, maar dat van Cortijn krullend. En we hadden alle twee de groen gespikkelde ogen van mijn moeder. Ik keek naar wat er te eten viel, een glas ColaSinas, frietjespizza en maïskoekjes. Er was een moment stilte toen we zaten aan tafel, de lieuws-speler verbrak die echter. “Dit is LiveLife met weer verschrikkelijk nieuws. Er wordt weer geschoten in Middelburcht door de aanhangers van Albert Ismalo. De Noodhulp kan ook niet veel meer doen. Ismalo wordt steeds machtiger. Eigenaardig is dat hij alleen maar de macht wil in Middelburcht. Hij zou de wereld in dwang kunnen houden,” klonk het uit lieuws-speler. Pap deed het uit met een scan van zijn hand. Zuchtend ging hij zitten.
“Ik snap het niet,”zei Cortijn, hoe heeft Ismalo de macht gegrepen?”
“Tja jongen, dat heeft die heel slim gedaan. Er werd een verkiezing gehouden aan het begin van de lente voor wie de machtshebber zou worden van Nederland. Ons Koningshuis was al gebroken en we waren wanhopig. En toen kwam Albert Ismalo. Hij beloofde voedsel en verzorging voor de armen, en meer milieubewustheid. De andere kandidaten deden dat niet. Heel het volk stemde dus op Ismalo. Maar maakte hij zijn beloftes waar? Nee dus! Nu heeft hij de macht gegrepen, al drie maanden lang,” witheet van woede hield papa de krant voor onze neus. Ik kromp in elkaar. Wat haatte ik Albert Ismalo. Snel griste ik de krant weg. Ik keek naar een plaatje van hem die er in stond. Ik zag een triest gezicht. Zijn haren waren zwart en zijn ogen donker. Hij was achtentwintig en zag er normaal uit. En toch…was hij wreed. Na het eten dacht ik na. Samen met Cortijn ging ik naar onze kamer. Altijd als er iets aan de hand was, praatten wij er over. We waren immers tweelingen, en gingen veel met elkaar om. “Wat denk jij?, vroeg Cortijn toen we op ons stapelbed zaten, zal er echt een vreselijke oorlog komen? Het is allemaal pas drie maanden aan de gang,”hij keek me angstig in de ogen. Ik wist niet wat ik moest zeggen. Er was een moment stilte. Plotseling klonk er een hels alarm. Geschrokken keken we op. Ik hoorde mama beneden gillen. Mijn vader duwde onze slaapkamerdeur open en schreeuwde : “Kom mee! We moeten weg. Het alarm gaat af, we worden beschoten!” Ik stond snel op en pakte Cortijns hand. Snel renden we achter papa aan naar de woonkamer. Daar stond mama al te wachten. We hadden een geheim luik ,onder de bank, waar we konden schuilen. Mijn hart bonsde toen papa het luik open deed. Eindelijk! We waren onder het luik. Doodstil luisterden we naar de geluiden buitenshuis. We hoorden mensen op straat kreten slaan en zelfs schoten. De tranen liepen over mijn wangen. Ik hield Cortijns hand nog steeds stevig vast. Waarom was oorlog zo eng?


Aantal keer bekeken: 5135
Waardering: 7.08 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 15 bezoekers online