Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De Vlam Die Nooit Is Verdoofd.

U leest om dit moment het verhaal De Vlam Die Nooit Is Verdoofd gepost door Laura Groot. Dit verhaal is gepost in de categorie liefdes verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar liefdes verhalen?
Categorie: liefdes verhalen
Gepost door: Laura Groot
Gepost op: 2006-10-4

Verhaal:

De Vlam Die Nooit Is Verdoofd
Het is een mistige herfstavond. Laurie en Joost zaten op hun favoriete bankje in het park. Het is het bankje waar ze samen alles met elkaar delen, problemen thuis, problemen op school, leuke momenten thuis, leuke momenten op school. Alles werd op dat bankje besproken. Samen zaten ze daar. Laurie wou er afspreken, omdat ze iets moet vertellen aan Joost. ‘Joost, ik moet afscheid van je nemen’ zegt Laurie. Joost kijkt verschrikt op. ‘Waarom? Wat is er gebeurt? Heb je een ander?’ vraagt Joost. ‘Nee dat is het niet’ Laurie aarzeld, en begint dan te praten. ‘Ik ga met me ouders emigreren naar Italië, ze willen er een restaurant beginnen. En hoe graag ik hier ook wil blijven. Ik moet mee!’ Laurie begon te huilen. Ook Joost krijgt tranen in zijn ogen. ‘Ik vind het echt heel erg Joost, maar het kan gewoon niet anders. We moeten wel afscheid nemen’ zegt Laurie nog steeds huilend. Ze stonden op, gaven elkaar een knuffel. En Joost zag Laurie in de mist verdwijnen. Hij ging weer op het bankje zitten en keek naar de rugleuning en zag daar staan L J 4-ever dat hadden ze er samen ingekerfd toen ze1 jaar verkering hadden. ‘Ik had haar toen nog die ketting gegeven met dat zilveren hartje’ dacht Joost. ‘Ik zal haar nooit meer zien. Nooit meer……….. ’ Hij keek weer naar hun symbool. En zette er met zijn sleutel een dikke vette kruis doorheen.

Laurie zit met haar ouders in het vliegtuig naar Italië, en kijkt uit het raam. Ze is er kapot van dat ze Joost nooit meer zal zien. Ze denkt aan de leuke 2 jaar samen. En denkt aan hoe ze elkaar ontmoet hadden. Het was op het basketbal veldje achter Laurie’s huis. Ze was er met een paar vriendinnen. Joost was er met een paar vrienden aan het basketballen. Laurie had altijd al een oogje op Joost. Maar die dag maakte echt alles duidelijk. Het was een zomerse dag. Hij zag er zo stoer uit, met zijn halflange losse haar, vette spijkerbroek aan, leuke gympen en geen shirt aan. Toen was ze echt voor een blok voor hem gevallen. Haar vriendinnen zagen dat, liepen naar hem toe, en stonden wat te smoezen. Joost kwam naar haar toe. En vroeg ‘Is dat waar? Heb je een oogje op me?’ Laurie werd toen heel erg verlegen, en kon niets meer zeggen. ‘Wees niet verlegen. Ik ben ook al een tijdje verliefd op jou.’ Laurie werd uit haar gedachte gehaald door haar moeder. ‘Lieverd we zijn er. Was je weer ver in gedachte?’ Laurie zwijgde. Ze liepen naar hun taxi, zetten hun koffers in de achterbak, stapte in, en reden haar hun nieuwe huis.
‘En hoe vind je het huis Laurie?’ vraagt haar vader. ‘Wel mooi pap’ antwoord Laurie met weinig interessen. ‘Laurie ik weet dat je hier niet op zat te wachten! Maar dit was een mooie kans voor ons! Dus toon een beetje begrip voor ons! Ga de stad in, en maak vrienden!’ begon haar vader tegen haar te schreeuwen. ‘Natuurlijk zat ik hier niet op te wachten! Ik laat alles achter ons in Nederland ! Me vrienden, Joost, school. Alles! Daar hebben jullie geen rekening mee gehouden! En ik wil niet naar de stad, en ik hoef geen vriendinnen! Ik heb vriendinnen in Nederland! Daar heb ik mijn toekomst en niet hier!! Denk maar niet dat ik hier voor altijd blijf!’ schreeuwt Laurie tegen haar vader. Boos stond ze van tafel af en liep naar haar kamer toe. Ze ging haar kamer leuk inrichten, om zichzelf nog een beetje thuis te voelen hier. Ze pakte een doos, en kwam bij de foto’s. Ze had een foto van Joost in haar hand. ‘Wat mis ik hem toch. Waarom moet dit mij nou weer overkomen’ zegt Laurie tegen haar zelf. ‘Ik mis hem zo!’

Joost zit op zijn kamer, huiswerk te maken. Alleen hij kan zich niet concentreren. Laurie blijft maar in zijn hoofd dwalen. Thuis wisten ze het ook, dat Laurie ging emigreren. Zijn ouder vonden het echt heel erg voor hem, maar zijn oudere broer leek het allemaal wel niets te schelen. ‘Ow, jammer voor je.’ Dat was het enige wat zijn broer Derek zei. Derek kon elk meisje maar krijgen wat hij wil. Joost keek vaak tegen hem op. Hij is slim, knap, super gespierd, erg sociaal hij heeft echt heel erg vrienden/vriendinnen. Vast eens op z’n tijd heeft hij wel een meisje, maar dat duurde nooit lang. Maar ja, hoeveel meisjes Joost wel niet kan krijgen. Hij wilt er maar 1 en dat is Laurie. ‘Zal ik haar ooit nog terug zien?’ dacht Joost. ‘Het zal wel niet. Italië is een mooi land, en met veel Italiaanse Boys. Zij heeft zo weer een andere jongen.’ Er werd op de deur geklopt. ‘Binnen!’ riep Joost. Het was Derek zijn broer. ‘Ik moest even bij je komen. Hoe gaat het? Je bent zo afwezig de laatste tijd?’ vraagt hij. ‘Wat denk je zelf Derek! Mijn vriendin is gemigreerd naar het buitenland! Daar wordt ik natuurlijk niet zo vrolijk van!’ valt Joost tegen zijn broer uit. ‘Oke ik begrijp het! Maar Joost hoe moeilijk het ook is, je moet verder met je leven. Hoelang is ze daar nu al 2 weken? Die heeft allang een lekkere Italiaanse jongen aan de haak geslagen’ zegt zijn broer lachend. Hij liep naar de deur. ‘En bedankt voor je medeleven! Je vrolijkt me echt heel erg op zo!’ zegt Joost tegen zijn broer. ‘Asjeblieft hè broertje!’ Derek liep zijn kamer weer uit. ‘Zak!’ schreeuwde Joost hem nog achterna.

Na die 2 weken in Italië kan Laurie nog steeds niet wennen aan het mooie land. Een Nederlands vriendinnetje heeft ze wel ontmoet. Ze zaten nu samen op Laurie’s kamer. ‘Wat heb je toch veel foto’s van die lover van je! Zo kom je natuurlijk nooit over hem heen!’ zegt Rooz. ‘Maar ik wil ook helemaal niet over Joost heen komen. Ik wil hem zo graag weer zien! Als ik ouder ben ga ik weer terug naar Nederland, en ga ik hem opzoeken’ zegt Laurie. ‘Misschien heb je tegen die tijd hier allang weer een nieuwe vriend. Je bent hartstikke knap! Of misschien heeft Joost zelf wel een nieuwe vriendin over 10 jaar’ zegt Rooz. ‘Rooz hoe vaak moet ik je het nog zeggen. Ik wil geen andere jongen! Ik wil Joost, alleen Joost!’ schreeuwt Laurie uit. ‘Ik snap het. Kom laten we naar de stad gaan. Even je gedachten op iets anders zetten’ zegt Rooz. Ze pakte hun fiets, en fietste naar de stad. ‘Hoeveel vriendjes heb jij gehad Rooz?’ vraagt Laurie. ‘Ik weet niet precies. Maar ik heb er wel een paar gehad. En jij Laurie?’ vraagt Rooz ook aan Laurie. ‘Ik heb alleen met Joost verkering gehad’ antwoord Laurie. Ze kwamen bij een stoplicht. ‘Heey!’ begroette Rooz een jongen die wou oversteken. ‘Dat meen je niet Laurie! Alleen met Joost?’ Het stoplicht sprong op groen, ze fietste weer verder. ‘Ik kan er ook niets aan doen, als het klikt met een jongen gaat het gewoon goed. En blijf je lang bij elkaar’ zegt Laurie. ‘Het wordt hoogtijd dat jij weer een beetje begint te genieten van het leven!’ zegt Rooz. Ze waren aangekomen in de stad, en parkeerde hun fietsen in een fietsenstalling. ‘Waarom ga je zaterdagavond niet mee naar de disco?’ vraagt Rooz. Laurie keek haar aan. ‘Hmm, dat weet ik nog niet hoor’ antwoord Laurie. ‘Maar je moet toch een beetje tot leven komen hier?’ zegt Rooz. ‘Dat is waar. Oke ik ga wel mee! Maar op 1 voorwaarden, we gaan dan nu wel samen shoppen voor nieuwe kleren voor die avond!’ roept Laurie uit. ‘Dat is goed Laurie! Let’s Go!’

Die zaterdagavond trok Laurie haar nieuwe outfit aan. Het was een spijkerrokje, met leuke laarzen eronder, en een hemdje, met een lage v-hals. Ze liep naar beneden want Rooz stond al te wachten. ‘Je ziet er mooi uit Laurie!’ zegt haar moeder. Laurie keek in de grote spiegel in de gang. Ze bekijkt zichzelf nog eens goed. ‘Kan ik er echt zo mee door?’ vraagt Laurie aan Rooz. ‘Je ziet er prachtig uit!’ antwoord Rooz.
In de disco klonk harde muziek. Maar wel leuke muziek. ‘Wil je iets te drinken Laurie?’ schreeuwt Rooz vragend in haar oor. ‘Ja lekker! Doe maar wat!’ schreeuwt Laurie terug. Laurie kijkt om zich heen. Ze ziet veel meisjes en jongens dansen. Ook ziet ze allemaal stelletjes samen. De 1 ziet ze samen zoenen, de ander ziet ze samen dansen. Wat mist ze Joost toch. Rooz kwam terug met 2 drankjes, en gaf er 1 aan haar vriendin. ‘Hmmm, lekker is dit zeg!’ zegt Laurie. ‘Zullen we gaan dansen?’ vraagt Rooz. Ze zette hun glas neer en gingen naar de dansvloer. Samen danste ze de hele avond door. Maar nog altijd zit Joost in Laurie’s gedachten.

Het is nu 5 jaar later. Joost heeft een goede baan gevonden. En Joost heeft een eigen huisje gekocht. Hij heeft een foto van Laurie in zijn handen, en zet de foto op het tafeltje in de hoek van de woonkamer. ‘Hoe zou het met haar zijn?’ vraagt Joost zich af. ‘Na al die jaar ben ik nog steeds gek op haar! Ik mis haar nog steeds. Zou ze dan toch de ware voor mij zijn?’ Joost start zijn computer op, en meld zich aan op een dating site in de hoop zijn jeugdliefde weer terug te vinden. Het is de bekendste dating site. Maar tevergeefs, niets wat hij kan vinden, geen spoor van zijn jeugdliefde Laurie. Joost ging een eindje wandelen. Toen hij bij het park kwam moest hij even slikken. Maar toch liep hij erin, regelrecht naar het bankje. Het symbool van hun samen staat er nog steeds met de kruis erdoorheen. Hij ging op het bankje zitten keek voor zich uit en dacht na. ‘Misschien is het toch wel voor altijd? Laurie en ik? Hoe kan ik na al die jaren alleen nog maar aan Laurie denken? In die 5 jaar heb ik geen ander meisje gehad. Misschien denkt Laurie ook nog steeds aan mij? Ik voel wel dat ze me niet vergeten is.’ Hij kijkt weer naar het symbool, slaakt een diepe zucht, staat op, en loopt met gebogen hoofd verder.

Laurie zit met haar ouders aan tafel. ‘Pap, mam, het is nu 10 jaar geleden dat we hier naar toe zijn geëmigreerd. En in de 10 jaar denk ik nog steeds alleen aan Joost. Ik denk echt dat het ware liefde is. Ik moet terug naar Nederland’ zegt Laurie. ‘Ik begrijp het Laurie, ik wist wel dat je nog steeds aan Joost denkt. En ik weet zeker dat hij ook nog steeds aan jou denkt’ zegt haar vader. ‘Wat jullie hebben is zo bijzonder. Jullie waren altijd al heel bijzonder met zijn tweeën. Jullie komen altijd weer bij elkaar terecht. En dus nu ook! Wat jullie samen hebben mag je niet verprutsen. Je moet wel terug gaan om achter je ware liefde te komen. Dan hebben jullie beide antwoorden’ zegt haar moeder. ‘Ik breng je van het weekend naar het vliegveld’ zegt haar vader. ‘Hoe erg we het ook vinden Laurie, jij bent onze dochter, en we willen dat je gelukkig bent! Hier kan jij het niet worden! Maar in Nederland wel!’ Laurie gaf haar moeder een knuffel, en ook haar vader. ‘Zal ik tante Greet bellen? Om te vragen of ik bij haar mag logeren voor een tijdje?’ vraagt Laurie aan haar moeder. ‘Dat is een goed idee, ik zal het nummer opzoeken’ zegt haar moeder.
Laurie zit in het vliegtuig samen met Rooz. Ze heeft besloten om ook mee te gaan, om meer dingen van de wereld te zien. Het was Rooz’ droom altijd om de wereld te zien. En nu was haar kans om eerst Nederland te verkennen. Ze blijft er dan een jaar, en dan gaat ze weer verder naar een ander land. Laurie is blij dat ze mee gaat, dan hoeft ze niet alleen te reizen. Ze pakt het kettinkje die ze om heeft vast, al die tijd heeft dat kettinkje gedragen. ‘Ik kom naar je toe Joost. We komen weer bij elkaar!’ denkt Laurie. Ze keek naar haar vriendin, die lag te slapen. Toen sloot ook Laurie haar ogen. Ze droomt. De droom gaat over Joost. Laurie staat bij het bankje in het park. Het symbool van hun samen is helemaal weg gekrast. Ze ziet de broer van Joost. Die vertelt haar dat Joost nooit op haar gewacht heeft, en blij was dat ze vertrok. En dat hij in die 10 jaar wel 10 meisjes heeft gehad. Laurie geloofde het niet, en ging naar Joost toe. Ze ging naar het huis waar hij vroeger woonde, en hij woonde er nog steeds. Laurie liep het huis binnen, en liep naar zijn kamer. Ze stond bij de deur, en hoorde een meisje giechelen. Ze opende de deur. En daar zag ze Joost met een ander meisje op zijn bed liggen. ‘Laurie.. Laurie!’ Rooz maakte haar vriendin wakker. ‘We zijn er!’ zegt Rooz. Laurie werd langzaam wakker. Stond met een verschrikt hoofd op. En liep het vliegtuig uit. ‘Wat is er? Waarom ben je zo gespannen Laurie?’ vraagt Rooz bezorgt. ‘Ik had een hele nare droom net in het vliegtuig. Over dat Joost met een ander meisje had, en dat hij me helemaal was vergeten was. Nu ben ik bang dat dat in het echt ook zo is!’ zegt Laurie bang. ‘Ach meisje toch. Natuurlijk is dat in het echt niet zo! Hij houdt van jou, dat weet ik zeker!’ zegt Rooz.
De dames kwamen aan bij de tante van Laurie. Ze werden met een warm onthaal ontvangen. ‘Hoi meiden! Goh Laurie wat zie jij er goed uit zeg!’ zegt haar tante. ‘Dank je’ bloost Laurie. ‘Dit is me vriendin Rooz’ Laurie stelde Rooz aan haar tante voor. Een paar uur later zaten Laurie en haar vriendin in de logeer kamer. Rooz was een boek aan het lezen, en Laurie zat achter de computer. ‘Hmm, nu moet ik alleen nog Joost zien te vinden’ zegt Laurie na een tijdje. ‘Ja, maar hoe ga je dat aanpakken?’ vraagt Rooz aan Laurie. ‘Ik weet niet, misschien moet ik maar naar zijn huis gaan, kijken of hij daar nog woont, of misschien woont z’n familie er nog’ antwoord Laurie. ‘Ik weet misschien een idee. Ik weet een hele bekende dating site, en misschien vind je Joost daar wel. Misschien heeft Joost zich daar ook wel toevallig op aangemeld’ zegt Rooz. Laurie zocht de site op, maar kon niet meer dan haar naam op haar profiel te zetten. Want ze moesten gaan eten. ‘Dan maak ik het wel af na het eten’ dacht Laurie.

Joost starten zijn computer op en speurde weer naar de dating site. “Nieuwe Profielen� stond er recht boven in de site. Hij klikte erop, en ging de namen langs. ‘Laurie? Nee dat kan niet’ denkt Joost. Hij klikte op de naam, en zag niets meer dan alleen haar naam. Joost dacht na. ‘Wat als het haar echt is. Ik stuur haar gewoon een berichtje. Je weet maar nooit’ “Hey Laurie. Ik zou je graag willen ontmoeten. Kom vrijdagavond naar Planetenlaan 30. Groetjes van Joost� ‘Ik hoop echt dat het haar is! Nu ga ik maar even lekker eten.’
2 tellen later kreeg Joost een berichtje terug. Hij opende het. Het was van die Laurie. “Oke ik zal er zijn!� Dat was het enige wat in het berichtje stond. ‘Zou het haar dan toch zijn?’

‘Rooz! Ik heb Joost gevonden. En hij mij ook, want hij stuurde me een berichtje dat ik vrijdagavond naar hem toe kan komen. Alleen weet hij nog niet zeker dat ik het ben! Ik ben zo blij Rooz!!’ Laurie sprong een gat in de lucht. En knuffelde haar vriendin. ‘Ik ben blij voor je!’ Rooz gaf zo’n harde dikke zoen op Laurie’s wang dat ze met zijn tweeën op bed vielen. De meiden keken elkaar aan, en begonnen te lachen. ‘Ik moet je iets laten zien Rooz!’ zegt Laurie na een tijdje. Ze liepen samen naar het park. ‘Hier op dit bankje hadden Joost en ik afscheid genomen’ Laurie kreeg bijna tranen in haar ogen. Rooz deed een arm om haar heen. ‘Zie je dat symbool? Er staat een kruis doorheen. We hadden dat er in gekerfd toen we 1 jaar samen waren. Maar er staat een kruis doorheen. Zal dat iets beteken?’ ‘Lieve schat! Als hij niets van jou had gemoeten had hij jou wel niet dat berichtje gestuurd. Waarschijnlijk was heeft hij dat gedaan toen je uit had gemaakt. En dacht hij dat hij je nooit meer zou zien!’ stelt Rooz Laurie gerust. ‘Misschien heb je wel gelijk! Ik moet nu gewoon op vrijdagavond uit kijken, en alles positief bekijken!’ zegt Laurie. ‘Tha’s the spirit!’ roept Rooz uit.
‘Zullen we gaan shoppen Rooz? Dan ga ik mooie kleding kopen voor overmorgen!’ zegt Laurie enthousiast.’Ja dat lijkt me een goed idee!’ zegt ook Rooz enthousiast. Ze liepen naar huis, en pakte de auto van de tante van Laurie, en reden naar de stad. In de stad was de eerste winkel meteen al raak. Ze stapte Lady Sting in, en meteen zagen ze allemaal mooie kleren. ‘Wat vind je van deze spijkerbroek, Rooz?’ vraagt Laurie. ‘Echt leuk! Je moet dit shirtje erbij doen!’ Rooz hield een zwart shirtje in haar handen met korte mouwtjes, met een kanten randje. ‘Die is ook leuk! Ik ga het even passen’ zegt Laurie terwijl ze naar de paskamers liep. Ook Rooz had leuke kleding gevonden en ging het passen. ‘Ik vind het erg leuk staan Laurie’ zegt Rooz. ‘Dank je! Jou kleren zijn ook heel erg leuk’ zegt Laurie tegen Rooz. ‘Moet je zien Rooz. Wat een leuk jasje!’ roept Laurie. Ze pakte het jasje er trok het aan. Het stond erg leuk bij haar nieuwe outfit. ‘Ik neem het allemaal!’ Laurie liep weer terug naar haar paskamer en kleedde zich weer om. Rooz bekeek zichzelf nog eens in de spiegel. En dacht: ‘Hmm, het staat wel erg leuk! Ik neem het gewoon.’ Ook zij liep weer terug naar haar paskamer. Nadat ze hadden afgerekend liepen ze de winkel uit. ‘Ik wil nog nieuwe schoenen kopen’ zegt Rooz. ‘Is goed hoor, dan gaan we nog even naar Van Haaren, misschien zie ik ook nog wel leuke schoenen’ lacht Laurie. Laurie zag gelijk leuke lage punt schoentjes, met een hakje. Paste ze en kooptte ze gelijk. Ze waren ook maar 24.50,-! Rooz die was nog iets langer aan het zoeken. Ze wou graag leuke lange laarzen. Omdat ze net een kniebroek had gekocht. ‘Wat vind je van deze laarzen?’ Laurie wees naar zwarte lange laarzen, met een lage hak. ‘Ja,die zijn best wel leuk’ antwoorden Rooz. En ook Rooz rekende af. Het zonnetje scheen lekker, dus de meiden gingen ergens op een terrasje iets drinken. Ze hadden allebei een Rosé bestelt. ‘Je bent zeker best wel zenuwachtig voor vrijdagavond?’ vraagt Rooz. ‘Een beetje wel ja, maar op die avond zal het nog wel 10 keer zo erg zijn!’ zegt Laurie lachend. ‘Ik vind het wel heel erg leuk voor je Laurie! Ik hoop echt dat er nog steeds een toekomst voor jullie is!’ zegt Rooz. ‘Dat hoop ik ook!’ antwoord Laurie.

Joost zat op de bank tv te kijken. Over 2 dagen was het zover. Dan zou hij waarschijnlijk de Laurie weer zien waar hij zo erg op hoopt. Hij was al erg zenuwachtig voor vrijdagavond. Hij stond op, en liep naar zijn kledingkast. ‘Wat moet ik in godsnaam aantrekken overmorgen’ denkt Joost. Hij pakte zijn poloshirtje met een gewone spijkerbroek. ‘Ik denk dat dit wel erg leuk is’ denkt Joost. Joost liep weer naar de woonkamer en keek naar de foto van Laurie en hij dacht: ‘Oh, Laurie, ik hoop echt dat jij het bent. Want ik mis je zo! Overmorgen kunnen we eindelijk weer bij elkaar zijn, en voor altijd samen leven! Al ben je het meisje maar waar ik naar opzoek ben’ De telefoon ging. Triing triing triing. ‘Met Joost’ zegt Joost. Aan de andere kant klonk de stem van zijn broer. ‘Hey broertje! Ik hoorde van mam, dat je Laurie misschien weer gaan ontmoeten!’ zegt zijn broer. ‘Ja dat klopt, tenminste ik hoop dat het haar is!’ zegt Joost. ‘Ik vind het erg tof voor je broertje! Maar ik moet nu weer hangen. Laters!’ ‘Dank je wel! Daag!’ Joost legde de telefoon weer neer. ‘Leuk dat hij even belde, en gelukkig is hij nu wat enthousiaster als vroeger toen reageerde hij er zo droog over!’ denkt Joost. ‘Ik ga maar eens een lekker hapje eten.’


2 dagen later was het dan zover. Laurie stond voor de spiegel zich op te maken. ‘Je ziet er echt heel mooi uit Laurie. Hij moet wel weer voor een blok voor je vallen zoals vroeger!’ zegt Rooz. Laurie lachte. ‘Dank je wel Rooz. Ik hoop dat je gelijk hebt. Zou je misschien dat zilveren kettinkje om willen doen bij me?’ vraagt Laurie aan Rooz. ‘Natuurlijk wil ik dat doen!’ Rooz pakte het kettinkje en deed em om haar hals. Nog een lipgloss op doen en ze was helemaal klaar voor de avond. Laurie’s tante kwam naar boven en zag Laurie staan. ‘Wat zie jij er mooi uit!’ roept haar tante uit. ‘Echt prachtig!’ ‘Dank je wel!’ Laurie bloosde. Haar mobiel ging af, het was haar moeder. ‘Hoi mam! Hoe gaat het?’ begroet ze haar moeder. ‘Hoi lieverd, met ons gaat het heel erg goed! Met jou ook?’ vraagt haar moeder. ‘Met mij gaat het uitstekend, ik ga vanavond Joost weer zien! Ik ben echt zo blij!’ zegt Laurie vrolijk. ‘Wat leuk voor je lieverd! Weet hij al dat jij het bent?’ vraagt haar moeder. ‘Ik weet het niet. Want ik had me aangemeld op een site, en kon niets meer dan alleen me naam op me profiel zetten, want we moesten gaan eten. Ik dacht, dan maak ik het daarna wel af. Toen ik terug kwam had ik al een berichtje van Joost. Of ik naar hem toe wou komen. Dus misschien heeft hij wel een idee dat ik het kan zijn’ zegt Laurie. ‘Wat leuk zeg! Ik vind het echt heel erg fijn voor je!’ zegt haar moeder blij. ‘Dank je wel mama! Maar ik moet nu gaan, want moet zo weg’ zegt Laurie. ‘Is goed lieverd. Echt heel erg veel plezier vanavond! Het komt vast allemaal goed. Bel je me hoe het is gegaan?’ vraagt haar moeder. ‘Dat zal ik doen mam. Doe je papa de groetjes?’ ‘Ja is goed. Doei Lieverd, en tot snel!’ eindigde haar moeder het gesprek. ‘Doei mama’ en Laurie hing op. Ze deed haar schoenen nog even aan. Gaf haar vriendin een dikke knuffel. ‘Veel sterkte!’ wenste Rooz haar vriendin geluk. ‘Dank je wel! Eindelijk ga ik me ware liefde weer zien!’

Joost keek in de spiegel. ‘Zie ik er echt wel goed uit’ denkt Joost. ‘Ik hoop het,want ik wil dat ze net weer voor me valt zo als vroeger. Alleen me haar is wel een stuk korter’ lacht Joost. Hij liep nog even naar zijn kamer en spoot nog even zijn favoriete luchtje op. Weer keek hij in de spiegel. ‘Oke Joost! Nu niet meer onzeker, je ziet er hartstikke lekker uit!’ zegt Joost tegen zichzelf. Ding Dong. Dat was de bel van de deur. Hij loopte gespannen de trap af naar de voordeur. Hij opende de deur. En daar stond een meisje, die hij recht in haar mooie bruine ogen aankeek, waar hij vroeger voor was gevallen. Hij dacht: ‘Nee dit kan niet. Dit kan niet waar zijn. Dit is een droom die uitkomt.’ Hij liet haar binnen. Het meisje keek in de hoek van de woonkamer, en zag daar haar foto op een tafeltje. ‘Kon je me niet vergeten?’ Ze knoopte haar jasje een stukje open. Joost zag het zilveren hartje aan haar hals hangen. Die gaf hij haar toen ze een jaar samen waren. ‘Ik jou ook niet!’ zegt Laurie met een brede glimlach.

Zo hadden ze toch nog allebei hun ware liefde gevonden. En zo zie je maar dat de vlam tussen deze twee nooit is gedoofd.


Aantal keer bekeken: 5693
Waardering: 8.20 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online