Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De beertjes Pompidom en Pukkie op het ijs.

U leest om dit moment het verhaal De beertjes Pompidom en Pukkie op het ijs gepost door Paul van der Heijden. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Paul van der Heijden
Gepost op: 2008-11-20

Verhaal:

De beertjes Pompidom en Pukkie op het ijs
Pompidom word wakker, hij rekt zich uit en stapt daarna uit zijn bedje.
Brrr, wat is het koud zeg. Pompidom trekt snel zijn kleren aan.
Hij loopt naar het raam en kijkt naar buiten, ooohh wat mooi, het heeft heel hard gevroren en gesneeuwd en de grote vijver ligt al helemaal dicht.
Pompidom rent naar beneden en roept, mama, mama mag ik naar buiten in de sneeuw en op het ijs spelen?
Mag ik schaatsen?
De moeder van Pompidom staat in de keuken broodjes klaar te maken en zegt tegen Pompidom, je mag nog niet op het ijs, want dat is nu nog veel te gevaarlijk.
Het ijs is nog te dun, je moet nog een paar daagjes wachten.
Pompidom loopt daarna verdrietig en een beetje boos naar buiten.
Hij gaat naar zijn vriendje Pukkie, als hij daar aankomt belt hij aan.
De moeder van Pukkie doet de deur open.
Ze ziet Pompidom en zegt, kom maar even binnen.
Pukkie is bijna klaar met eten.
Pompidom vertelt alles wat hij vanmorgen gezien heeft tegen Pukkie.
En Pukkie vraagt daarna gelijk aan zijn moeder of hij op het ijs mag?
Maar dat mag hij ook niet, het is nog veel te gevaarlijk.
Inmiddels is Pukkie klaar met eten en gaat hij met Pompidom naar buiten.
Ze wandelen door de sneeuw en lopen in de richting van de vijver.
En als ze daar aangekomen zijn kunnen ze niet nalaten om het toch even te proberen of het ijs sterk genoeg is.
Voetje voor voetje lopen ze voorzichtig op het ijs. Het ijs kraakt wel hoor!
O, dat het ijs kraakt is niet erg zegt Pukkie, want krakend ijs is gezond.
Zullen we stiekem onze schaatsen halen, vraagt Pompidom?
Ja, dat is goed zegt Pukkie en zo gaan ze allebei afzonderlijk op weg om hun schaatsen thuis op te halen.
Maar dan wel zonder dat hun moeders er iets van merken.
Pompidom is als eerste terug en wacht een poosje totdat Pukkie er ook weer is.
En dan gaan ze samen schaatsen op het ijs.
Eerst schaatsen ze kleine rondjes en daarna worden de rondjes steeds groter.
Totdat ze in het midden van de vijver zijn, het ijs kraakt!
En dan opeens krak, en ja hoor ze zakken allebei door het ijs.
Plons in het koude water.
Pompidom en Pukkie waren gelijk steenkoud en ze schreeuwden het uit. Help! Help!
Polleke, de houthakkers beer hoorde het geschreeuw en keek naar de vijver, en hij zag de twee kleine beren die door het ijs waren gezakt.
Gelukkig voor Pompidom en Pukkie woonde Polleke naast de vijver en was hij buiten aan het werk geweest, anders had waarschijnlijk niemand Pompidom en Pukkie horen schreeuwen.
Polleke reageerde direct en pakte een lang touw, bond het touw aan de ene kant vast aan een boom en het andere eind aan zijn middel en sprong op het ijs.
Het ijs ging natuurlijk meteen stuk, want Polleke beer is een hele grote beer.
En met grote slagen sloeg hij het ijs aan stukken en zwom hij naar de beertjes toe.
Hij greep ze allebei vast in hun kraag en bracht ze doornat en steenkoud, maar wel veilig weer aan de kant.
Pompidom en Pukkie waren helemaal verkleumd van de kou, en de dag daarna waren ze heel erg ziek.
Ze moesten de hele week binnen blijven, ten eerste omdat ze grieperig waren, en ten tweede hadden ze straf, omdat ze niet op het ijs mochten.
Maar het bleef vriezen, en toen alle dieren van het bos lekker buiten speelden op het ijs moesten Pompidom en Pukkie voor straf binnen blijven.
Dus de volgende keer zullen Pompidom en Pukkie toch maar luisteren als hun moeder zegt dat ze nog niet op het ijs mogen.

Aantal keer bekeken: 4633
Waardering: 5.05 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 30 bezoekers online