Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De detective heeft ook maar een gewoon leven.

U leest om dit moment het verhaal De detective heeft ook maar een gewoon leven gepost door annicia_lumbala@msn.com. Dit verhaal is gepost in de categorie spannende verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar spannende verhalen?
Categorie: spannende verhalen
Gepost door: annicia_lumbala@msn.com
Gepost op: 2009-1-14

Verhaal:

De detective heeft ook maar een gewoon leven
Een stralende zon hing hoog in de lucht in het klein stadje Beika.Het was een gewone maandag,een dag dat elke kind wel haat.En dag waarin school na het weekend weer begint.
Het stadje liep vol met kinderen tot tieners in alle kleuren van hun schooluniformen.En tussen die kinderen en tieners liept een trotse jongen tussen.En met hem hebben we al kennisgemaakt.Jimmy Kudo,een zwartharige jongen,5de jaar in het middelbare school Teitan,16 jaar en een populaire jongen in Beika.Hij las de krant van vandaag waarin in groot opstond “Middelbare student lost weer een zaak op” naast de titel kon hij zichzelf bewonderen met de inspecteur naast hem en een paar andere politieagenten.Zelfs wanneer hij langs de elektronicawinkel voorbijkomt,is de morgendnieuws op TV al over hem bezig.”De held van de Japanse politie departement”.
De kleine leerlingen uit de basisschool,die rond het snoepshop hingen :’Heb je het gehoord?’De detective-student heeft het weer geflikt’.Jimmy kon het zich niet meer laten en stoote een overwinningskreet waardoor een paar voorbijgangers schrok.Tot dat hij een harde pijn voelde tegen zijn hoofd.Hij draaide zich om en daar stond ze.Het meisje dat hij al van sinds klein kent en tot nu nog steeds vrienden zijn.Rachel Moore,een bruinharige meisje die natuurlijk even oud is als Jimmy,sterk in karate maar ook sterk in huilen.

De pijn dat hij voelde kwam van Rachel’s tas die er gevaarlijk zwaar uitzag.’Kijk naar jou,lachend als een idioot’...Jimmy wreef over zijn hoofd en zei:’En waar ben jij boos over’?Rachel schudde haar lange haren uit:’Oh niks,ik ben helemaal niet boos, niet boos dat door jouw schuld mijn vader zijn werk niet kan doen’.Ze trok haar tong uit en Jimmy glimlachte.’Wat!?Is die vader van jou nog detective!?Jimmy liep verder en dacht aan de ouwe van Rachel en moest lachen.’Maar het is toch niet mijn schuld dat je vader geen werk vindt,hij suckt daar gewoon heel erg in’.Rachel lachte sarcastisch.

Samen liepen ze onderweg naar school,zoals ze vroeger deden,maar dat was voor dat Rachel bevriend werd met het irritante meisje Serena Sebastian,waar Jimmy een uiterst hekel aan heeft.
‘Trouwens waar is Sebastian vandaag’?Vroeg Jimmy ongeïnteresseerd.’Ze heeft de griep te pakken,’zei Rachel nochalant en streek haar plooien van haar uniformrok goed.Maar Jimmy wist beter Serena deed er alles voor om op een maandag niet op te komen.Een paar kinderen speelde voetbal aan het pleintje,de bal kwam naar Jimmy en Rachel toegesneld en voor je het weet,vloog de bal weer terug naar de overkant ,naar het pleintje.De kinderen bedankten Jimmy.’Weet je Jimmy,als je niet gestopt was met het voetballen,zou je nu een nationale held zijn...’Rachel herhaalde die zin vaak en Jimmy antwoordde steeds op het zelfde:’Ik speel alleen om mijn reflexen te devloperen,die zijn nodig om een goede detective te zijn.’Weet je dat Holmes schermde’.Rachel sloeg haar ogen ten hemel.’Maar dat is een boek’!Maar iedereen weet wie hij is!Jimmy dacht aan zijn grote held.’Hij is zo geweldig,altijd cool en zelfverzekerd.Badend in intelligentie en observatietalent en hij was ook goed genoeg om een profesionele violist te worden.’De wereldgrootste detective’!Gecreërd door Conan Doyle.
Rachel zuchtte,als Jimmy eenmaal begonnen was over’hoe groot Holmes wel was’ kon hij niet stoppen.’Ik heb al de mysterieboeken uit de hele wereld thuis ,niet alleen van Conan Doyle’s!’Interesse?Vroeg hij aan Rachel.’Nee,danku,ik heb geen zin om in een freak te veranderen,’zei ze , maar Jimmy wist dat ze maar grapte.’Maar kijk naar mijn fanbrieven’,Jimmy haalde een paar brieven uit zijn boekentas,de meeste van de brieven hadden een roze omslag.’Iedereen houdt van mij’!Oh, echt waar...Jimmy werd weer stil en samen liepen ze verder.Rachel wist dat ze zo niet moest doen,maar had ze een keus,kon zij er iets aan doen dat ze...’Het kan me niet schelen dat je helemaal WOW wordt van die meisjes,maar wil je je niet liever concentreren op één’.Jimmy keek haar vragend aan:Op één?
Ach,laat ook maar,’ze gaf de brieven weer terug aan Jimmy.Om Jimmy niet op te laten merken dat ze boos was zei ze:’Op een dag wanneer je hoofd weer tussen een zaak zit ,zul je op het eind echt wel in de problemen komen’.Jimmy haalde zijn schouders op:Misschien!
‘En trouwens waarom wil je eigenlijk detective worden?Als je toch zoveel van die verhaaltjes houd,dan moet je schrijver ...’.Maar ik wil niet schrijven over detectives...Ik wil er één worden!’De Sherlock van deze eeuw!’Hoe meer zaken,hoe meer opgewonden dat ik wordt’.Dat moment dat ik klaar ben om de crimineel aan te wijzen!Zo geweldig!
Het schoolgebouw kwam op hun zicht,ze snelde zich een beetje naar de speelplaats toe.Toen Jimmy een paar van zijn vrienden zag en van plan was om naartoe te lopen riep Rachel ‘Halt’!
‘Je bent je beloofte toch niet vergeten voor morgen,hé?Jimmy slikte.’Belofte...?

Jimmy’s belofte was om met Rachel naar het nieuwe Pretpark te gaan ‘Tropical Land’.Dat had Jimmy beloofd als Rachel de stadstoernooi karate zou winnen.Wel dat won ze.

Volk dat er was in het pretpark ‘Tropical Land’.Het was natuurlijk de eerste openingsdag,maar je zou toch denken dat mensen wat beters te doen hadden.Jimmy en Rachel stonden in de lijn te wachten om een ritje te nemen op de ‘Mysterie Coaster’.Eén van de gaafste actracties,volgens de affiches die helemaal rond hingen in de stad.Jimmy heeste zich wat hoger op en zag dat ze bijna aan de beurt waren.Jimmy keek naar Rachel en zag dat ze nogal afwezig rond de menigte keek.’Ben je nog van plan om wat pret te maken?’vroeg hij.Rachel knikte onzekerd.’Dus zie je, één van de geweldige dingen over Holmes...’Rachel zuchtte,bedoelde hij daarmee,pret maken?Hij stopt ook nooit.’De eerste keer dat Holmes zijn partner professor Watson ontmoette,kon hij al zeggen dat hij uit het leger kwam van Afghanistan,dat raade hij zomaar toen ze elkaar de hand gaven’.Jimmy keek achter zich,er stond een blond meisje te praten met een wat molliger.Zonder te vragen nam Jimmy haar hand en schudde die.’Zo deed die dat dus’.Hij keerde zich terug naar het meisje en zei:’U doet turnen,ben ik juist?Het blonde meisje keek verbaast en geschrokken.’Ken jij dat kind?Vroeg het andere meisje.Haar vriendin knikte nee.’U heeft ruwe handen,de enige vrouwen met ruwe handen als dat,moet er een zijn die werkt met ijzeren balken’. Rachel trok hard aan Jimmy’s arm Laat haar nu maar los ,ja,’zei ze sissend.’
Jimmy grijnsde:’Nou eigenlijk de echte reden hoe ik het wist....Ik kwam het te weten toen je rok omhoog waaide door de wind’.Rachel kon haar oren niet geloven,was Jimmy dan toch even pervers als haar vader...’Jimmy!Ze kneep hem hard in zijn arm’Auw Rachel,laat het me even uitleggen,er is een unieke plek op de hoogte van je been,dat heb je alleen bij het oefenen op een verticale evenwischtsbalk.’De 3 meiden lieten een hoge ‘ah’ zuchten.’Ja,dames dat noemen we constante observatie,dat is de sleutel om een detective te worden’.Rachel kuchtte.’Je vindt jezelf zo groot...Je wist het voor dat je haar hand schudde,valspeler’!Een paar mensen voor hem lieten een opgewonde geroezemoes uit.Jimmy werd hard voorovergeduwd door iemand,maar kan zich nog net vasthouden.’Eh,kijk toch ...Een woeste man keek Jimmy met bliksemde ogen aan en Jimmy hield zijn mond.’Ah daar zijn jullie’!Het is een zwartharige meisje die voorgetrokken werd door de woeste man.’We zochten jullie overal....Jimmy!Het is ons beurt kom!Rachel trok Jimmy mee naar een karretje en hij concentreerde zich weer met wat hij bezig was; ‘ik zei dus dat Holmes...
Jimmy en Rachel zette zich plaats voor de 2 meisjes van daarnet.Achter hen ging het koppeltje zitten.In het laatste zitje ging er een jongetje zitten,maar die werd bruut eruitgetrokken door een geheimzinnige zwartgeklede man die naast zijn partner ging zitten die ook helemaal in zwart gekleed was.’Ga je nog zwijgen over Holmes’!Riep Rachel uit.Jimmy schrok en mompelde sorry.’Ik zag er echt naar uit om hier met jou te komen ,Jimmy!Rachel zuchtte hoorbaar en keek voor zich.Jimmy schaamde zich dood en kleurde helemaal rood.’Het spijt me ,echt waar het was mijn ...Hij keek naar Rachel en zag dat ze grijnsde:’Je kunt jezelf toch geen detective noemen,als je voor zoiets valt’!Ze wreef over Jimmy’haar,terwijl Jimmy zelf heel chagrijnig keek.En toen vertrokken ze,ze deden allemaal loopings,inversie,divingloop,allemaal dingen die je wel kan doen in een achtbaan.Maar dan komen ze in een donkere tunnel in, waar Jimmy iets warms voelt dat ploseling achter zijn hoofd pletst,iets kleffigs en dat nog zouterig smaakt,gegil eenmaal de tunnel uit.Jimmy en Rachel doen een verschrikkelijke ontdekking wanneer ze achter hun kijken.Het meisje met zwart haar van daarnet in de rij huilt en naast haar zit haar vriendje “de woeste man”,compleet onthoofd.

Stuur me een bericht op deze e-mailadres annicia_lumbala@msn.com en vertel me wat je er van vond.



Aantal keer bekeken: 2667
Waardering: 5.80 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 20 bezoekers online