Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De fiets van Jake van Vliet.

U leest om dit moment het verhaal De fiets van Jake van Vliet gepost door Sasja Koning. Dit verhaal is gepost in de categorie griezel verhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar griezel verhalen?
Categorie: griezel verhalen
Gepost door: Sasja Koning
Gepost op: 2011-6-25

Verhaal:

De fiets van Jake van Vliet
Er is een fiets, een Gazelle. de fiets is gemaakt op een bizondere manier. maar de manies mag ik niet zeggen... dat is te gevaarlijk... die fiets was gemaakt voor Jake van Vliet. het was een gewone jongen van 18. sinds hij de fiets had, deed hij vaak anders, hij dronk bijvoorbeeld meer sterke dranken. en begon met roken. uiteindelijk bogon hij aan druks en nogmeer drank, hij ging vaak feesten om zijn gedachten te laten verdwijnen.
hij ging ook altijd met zijn fiets naar de feesten, hoe ver het ook was of wat voor weer dan ook, hij ging op zijn fiets. totdat het een keer goed fout ging... hij was op een onbekende rede gestorven... een half jaar later ging zijn fiets naar de fietsmaker. de fietsmaker zijn huis was tegen de winkel aan gebouwd. in de eerste weer waren er al rare dingen... fietsmaker:''De eerste nacht dat de fiets van Jake van Vliet daar stond was er eigenlijk weinig aan de hand. ik hoorde alleen soms een kraakje heel zacht in de winkel. maar in de andere 6 dagen werd het steeds meer gekraak en harder gekraak. in de 2de 3de 4de en 5de week hoorde ik vooral gepiet en gekraak, maar iets zachter. het viel me wel op dat er soms een fiets was omgevallen of iets verzet was. de laatste week, de 6de week, viel het wel mee, maar de nacht voor dat hij verkocht werd, hoorde ik een hele harde dreun vanuit de winkel. ik ging met een knuppel en een zaklantaarn naar de winkel want ik dacht dat er een inbreker was. uiteindelijk was er niets anders. alleen de fiets van Jake van Vliet, het voorlampje van de fiets stond aan. dus ik dee hem uit. en net toen ik de winkel uit wou lopen, ging het lichtje weer aan... ik dee hem weer uit en schrik nog even van een raare schaduw... daarna ging ik naar bed en had nergens meer last van. en de fiets werd verkocht.'' De fiets van Jake van Vliet ging naar een 15 jarige meid genaamd Laura bos. ze vond de fiets erg lekker fietsen en ging er ook vaak mee naar schaatsles. maar een keer na schaatsles bleef ze in het donker nog even met vrienden klooien op de buitenbaan. Laura Bos ging toen voor de lol met haar fiets het ijs op. maar ze kwam niet terug... haar vrienden dachten dat ze al weg was, dus die gingen ook naar huis. de volgende dag vonden ze alleen haar fiets... haar fiets ging in een schuur en werd nooit gebruikt... maar het schijnt te zijn dat er in veel meer fietsen zo iets kan zitten... dus als je een gazelle heb... doe hem weg bij stemmings veranderingen of slip partijen... want Jake van Vliet bezit je fiets dan... neem geen risico!

Einde... Hopelijk... stem! :)

Aantal keer bekeken: 3174
Waardering: 6.81 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 18 bezoekers online