Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De geheim onder Zee, Part 2.

U leest om dit moment het verhaal De geheim onder Zee, Part 2 gepost door Chanel. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Chanel
Gepost op: 2011-7-20

Verhaal:

De geheim onder Zee, Part 2
(Vervolgd)

Mayzelle weet nu hoe die oude man heete, Pim de oude heer.
Ze komen terecht bij een heel mooie huis. "Je mag bij mij logeren met mijn 2 dochter's en mijn oude vrouw" zegt Pim de oude heer.
" Als dat geen probleem is" antwoorde Mayzelle met een glimlach.

Mayzelle was een meisje van 10 jaar oud, ze heeft medium lange donker bruine haar met een heel mooie gezicht met een groen grijze oog kleur.
Mayzelle blijfde die hele dag bij Pim en zijn familie. Ze waren erg heel lief.

Mayzelle vind hier wel heel erg leuk en prachtig, maar ze wil terug gaan bij haar echte familie.
" Pim  ik vind hier erg leuk maar ik wil terug gaan" zegt Mayzelle tegen Pim op een nacht.
" Dat mag, als je het wilt, maar heb je de sleutel?!" vraag Pim.
" Welke sleutel?"
" De sleutel van de geheime deur, als je dat niet heb kan je nooit terug gaan!"
Mayzelle schrok!
" Ik weet wel wie het heeft gepakt..maar.."
" Wie dan?"
"Een blauwe snelle vis"
" Oww ik weet wel, we gaan naar de postkantoor daar is wel 100 blauwe post vissen" zegt Pim.
"Goed dan" Antwoorde Mayzelle.
Onder weg naar de post kantoor, verteld Pim het verhaal over de sleutel.

" Er woont hier een gemene heks, zij heeft al verschillende sleutels getoverd..maar geen van die sleutels past bij de deur. Zij wilde gaan naar de echte wereld..zij wil alle mensen toveren om haar ideeën te volgen en zo de hele wereld in haar hand te hebben.
Daarom heeft ze dat sleutel nodig!"

Bij het postkantoor kan Mayzelle de vis niet herkennen, allemaal zijn het zelfde.
Zij dacht een idee maar zegt verder niets.
"Wat gaat we nu doen?!" vraag Pim.
" Laat dat mijn zaak zijn" antwoorde Mayzelle.
Pim begrijp er niks meer van.
Maar jaa...
S'Avonds ging Mayzelle niet slapen.
Langzaam ging ze uit bed en gaat naar de huisdeur..open het..en dan dicht doen.
Het was erg donker en koud. Allemaal waren aan het slapen.
Zij ging naar de post kantoor.
Langzaam kruipt ze om erin te gaan. Nu is zij daar. 
" Hey wat straalt  zo??!!"
Daar was de sleutel!
Naast die sleutel staat er een brief: 'Voor Harlies, de heks! Morgen komt dit voor de deur van haar'
"Ohh..neehh!!" 
Vlug pakte Mayzelle de sleutel en ging weg naar de koraalen deur.
Ze kan de deur niet vinden, ze kan het niet zien! Alleen in licht kan ze de koraalen muur in het midden de deur zien !
Wat gaat ze nu doen?
Dat nacht ging ze slapen naast een grote zeegras.
Een felle zonlicht valt op haar..het was morgen.
Mayzelle word wakker en sta op.
"Waar ben ik?"
Op een grote bord naast zich staat:
W E L C O M E  bij HARLIES de H E K S

"Oww..wat nu?" "Ik wil niet hier zijn!"
Net voordat ze weg wilde gaan..
Een grote bruine lege zak valt op haar.
Ze kon niks zien! Alleen hoorde ze een paar mannen tegen elkaar praten.
" Zal dit iets voor Harlies de heks betekenen?"
" Dat weet ik niet, we doen gewoon onze opdracht"
" Yaa..alles brengen voor de heks"

" Hier mooie majesteit"
" Dit vond we deze morgen voor uw grote kasteel"

Ze open het grote bruine zak en Mayzelle stap buiten.
" Waar ben ik?"
" Welcome mooie meid, wat ben u raar"
"Nu ben je van mij"
"Neehh!!" Schreeuwd Mayzelle.
"Heb je misschien iets voor mij?"

Wat lelijk was de heks met zijn donkere kleurige dood saaie kasteel!
De heks had lange grijze haren, met een simple lange jurk aan met een bloemen t-Shirt met zijn oude oude gezicht, bijna zie je zijn vissenstaart niet!

"Wat lelijk ben je!" schreeuwd Mayzelle zonder angst.
" Zeg niet zo, want van vandaag ben je mijn dochter" antwoorde de heks terug.

Ze pakken Mayzelle zijn arm en duwd haar toen in een lelijke enge donkerkleurige saaie lege kamer.

Mayzelle begin te huilen. Nu dat ze de sleutel had gevonden.. Toch kan ze niet terug gaan!

'11 jaar later in dat zelfde kasteel, deze kan niet zo door gaan! Mayzelle was groot genoeg.'
Al dat de hele kamer op slot is en via een kleine gaatje eten krijgt en alleen een kleine raam was er , ze  moet kijken hoe ze van  deze kasteel gaat!'

"Ha ! De kleine raam"
"Maar laat het S'Avonds worden"
Dacht Mayzelle...

Langzaam breekt ze het raam en stapt eruit. Vlug ging ze rennen, rennen en rennen. Dan valt ze en POEF !! Off!!

Morgen open... Mayzelle word wakker.
Geschokt word ze wakker en kijk rond zich. "Ok ok ik ben niet meer daar!"

Ze blijft nu wandelen..ze komt terecht in de stad. " Ok ok ik ben bijna"
Daar is de deur!, en..ohh ik dacht dat ik het kwijt ben geraakt, hier is de sleutel.

Mayzelle zet de sleutel erin en Chaak! De deur open, ze kijkt nog eens rond en ging weg en sluit de deur.
Ze ziet hoe langzaam de sleutel in zijn hand verdwijnt...

" Mayzelle!, Mayzelle! Wordt waker! Het is vakantie en vandaag is beachDag !" zegt Mayzelle moeder tegen Mayzelle die nog in bed laag.

" Ohh was het gewoon mijn droom?"
Mayzelle zet een grote smile op zijn gezicht ...

...Wat mooi is een droom...  :)

Bedankt voor het lezen, en ik zal zorgen om meer verhaalen voor jullie te schrijven, vergeet niet om je cijfer te geven ! met dat kan ik zien of mijn verhaal leuk was of niet en als ik met een betere moet komen. Maar natuurlijk komt alleen goeden :)







Aantal keer bekeken: 3583
Waardering: 6.60 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 16 bezoekers online