Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De geheime wereld!.

U leest om dit moment het verhaal De geheime wereld! gepost door Annoniempje. Dit verhaal is gepost in de categorie sprookjes. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar sprookjes?
Categorie: sprookjes
Gepost door: Annoniempje
Gepost op: 2009-3-18

Verhaal:

De geheime wereld!
Er was eens een groepje tieners. Ze heetten: Robby, Alex, Tessa en Evelien. Ze zaten in de 4e klas en ze hadden dit jaar examens. Maar daar waren ze niet zo zeer mee bezig, ze waren meer bezig met het feit of er nog een andere wereld was dan waar zijzelf in leefden. Evelien had ooit eens gedroomd dat ze op een wolk over een wereld zweefde die heel mooi was. Toen was Robby in de bibliotheek bij hun in de buurt een boek gaan zoeken van wat die droom zou kunnen betekenen. Het antwoord dat hij gevonden had was dat het best mogelijk zou zijn dat er een andere wereld bestond, alleen om daar achter te komen hadden ze 4 grote spiegels nodig, heel fel licht en een kleine ontploffing. Iedereen had wel een grote spiegel thuis en fel licht was ook geen probleem, alleen hoe kwamen ze nou aan een kleine ontploffing. Ze kwamen terecht bij een vreemde man die zei dat hij er wel voor kon zorgen dat op het moment dat ze ermee bezig waren hij wel voor een kleine ontploffing kon zorgen. Ze hadden niet veel vertrouwen in de man, maar ze hadden niet veel keus als ze erachter wouden komen. Zo brak de dag aan dat ze het gingen proberen. Het was avond, want overdag zou het teveel opvallen. Ze zaten midden in het bos met de 4 grote spiegels, achter ieder van hun 1. Ze hadden heel fel licht meegenomen, een grote tl buis. De rare man was er ook en ze telden tot 3 en BOEM! daar was de ontploffing. Het voelde alsof ze vlogen. Toen ze hun ogen opendeden bleek dat ze niet meer in hun eigen wereld waren, maar waar ze nu waren beland was lang niet zo mooi als ze zich hadden voorgesteld. Ze waren in een bos beland met allemaal rotsen en vieze modder.Vanuit de lucht viel een briefje in de handen van Tessa. Op het briefje stond: Hier blijf je niet lang in leven, zoek het paradijs of je leven is voorbij. Tessa schrok hier zo van dat ze helemaal overstuur werd. Alex probeerde haar te kalmeren maar dat lukte niet. Toen duwde hij haar maar in de modder en eindelijk werd ze wat rustiger. Ze gingen overleggen wat ze nou moesten doen. Ze besloten om het paradijs maar te gaan zoeken, een andere optie hadden ze niet. Toen viel er nog een briefje uit de lucht, er stond op: Volg je gevoel, is je gevoel negatief, loop dan niet die kant op want dan kan het gevaarlijk zijn! Ze gingen op weg. Na een tijd gelopen te hebben kwamen ze aan bij een beekje en ze besloten om hier maar te overnachten. De volgende morgen regende het. Ze besloten om weer terug het bos in te gaan om daar te schuilen. Toen het eindelijk stopte met regenen gingen ze verder op pad. Na een paar uur gelopen te hebben werd de omgeving eindelijk mooier, alleen ze konden nergens voedsel vinden en dat hadden ze juist zo hard nodig. Na nog een uur gelopen te hebben vonden ze eindelijk wat bessen die eetbaar waren. Na veel bessen te hebben gegeten gingen ze weer op pad. Aan het einde van de dag waren ze eindelijk in het paradijs aangekomen, en of het een paradijs was. Zo'n mooie plek hadden ze nog nooit gezien. De zon scheen, er groeiden allemaal mooie planten en het gras was zo mooi groen. Ook was er een waterval en eenhoorns. Toen viel er weer een briefje uit de lucht waarop stond: De eenhoorns zijn van jullie, maar wil je ze houden moet je hier blijven, anders brengen ze jullie naar de plek waar je terug kan keren naar huis. Ze twijfelden, want het was hier zo mooi. Maar ze besloten om toch maar terug te gaan naar huis, misschien dat ze ooit nog een keertje terug konden gaan. En hun ouders zouden ook wel vreselijk ongerust zijn. Ze zijn tenslotte al 2 dagen weg. Ze gingen op de rus van de prachtige eenhoorns zitten en die gingen meteen in volle galop. Ze hadden het gevoel alsof ze vlogen, zo'n heerlijk gevoel was het. Na 2 uurtjes gereden te hebben kwamen ze bij een rots aan met een tunnel erin. Opeens begon een eenhoorn te praten en zei: Volg deze tunnel en je zult veilig thuiskomen. Ik vond het heel gezellig dat jullie er waren en vind het jammer dat jullie nu alweer weggaan. Tessa en Evelien vonden het ook jammer. Zelfs Bobby en Alex vonden het jammer. Ze gaven de eenhoorns een knuffel en beloofde nog eens terug te komen. Ze kregen nog een zaklamp mee en ze liepen richting de tunnel. Ze zwaaiden naar de eenhoorns. In de tunnel was het heel donker dus die zaklamp kwam goed van pas. Na een tijdje te hebben gelopen zagen ze eindelijk licht. Toen ze uit de tunnel stapten bleek dat ze weer terug waren in hun eigen bos waar dit hele avontuur was begonnen. Zullen ze dit ooit aan iemand vertellen of houden ze het gewoon voor hunzelf? Wie weet...

Ik hoop dat jullie het een leuk verhaal vinden. Het is mijn eerste verhaal en ik vond het heel leuk om het te schrijven. Ik heb hem geschreven omdat ik ineens inspiratie kreeg. Xje

Aantal keer bekeken: 3990
Waardering: 6.89 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online