Verhalenlezen.nl - Voor al uw verhalen en sprookjes. Ook hebben we liefdes verhalen en erotische verhalen.

De heks met het verkeerde brouwsel.

U leest om dit moment het verhaal De heks met het verkeerde brouwsel gepost door Veraa Anoniem. Dit verhaal is gepost in de categorie kinderverhalen. Wilt u een zelf geschreven, of een mooi verhaaltje posten? Klik daarvoor hier.

Wilt u terug naar kinderverhalen?
Categorie: kinderverhalen
Gepost door: Veraa Anoniem
Gepost op: 2010-7-14

Verhaal:

De heks met het verkeerde brouwsel
Op een dag was heks Brouwselina een wandeling aan het maken. ‘Hihihi... Wat voor een brouwsel zou ik gaan maken? Hihihi...’ zei Brouwselina. Ze liep naar haar hutje toe, Brouwselina pakte haar toverboek. ‘Even kijken!’ zei Brouwselina terwijl ze door haar toverboek bladerde. ‘Kikkeroog, Slangenslijm... Nee, Bizonhart misschien?’ Ineens zag Brouwselina wat ze ging maken. ‘Een Kakkerlakken Pastei Broodje!’ schreeuwde ze. Ze pakte haar spulletjes. ‘Even kijken, wat moet er allemaal in? Een vleugeltje van een kakkerlak, twee broodjes, een slangenkwijltje.’ zei Brouwselina. En zo ging het nog wel even door. ‘Kra, kra!’ riep de kraai van Brouwselina. ‘Wat is er, kleine mammoet achtige kraai van me?’ zei Brouwselina. ‘Kra, het stinkt hier! Ik wil geen Kakkerlakken Pastei Broodje in mijn hutje!’ ‘Dat is dan mooi pech voor jou wat ik wil dit maken!’ zegt Brouwselina terug. ‘Kra, dat is gemeen!’ Zegt de kraai. Hij draait zich met de rug naar Brouwselina toe. Brouwselina grinnikt. Hij eet ook wel eens dingen die ik niet lekker vind in mijn huisje. Denkt Brouwselina. ‘Inspecteur, inspecteur!’ riep Brouwselina’s kraai terug. ‘Inspecteur? Alle heksenbrouwsels nog aan toe! Dat was ik helemaal vergeten! Stik!’ roept Brouwselina. Met een wanhopig gezicht kijkt Brouwselina haar hutje in. Het is een enorme bende. Ze loopt naar de kast waar de bezem staat. Snel begint ze het hele huisje schoon te poetsen. Het schiet niet echt op. ‘Over hoelang is de inspecteur en?’ vraagt Brouwselina haar hutje aan het vegen is. ‘Over ongeveer één minuutje!’ zegt Brouwselina’s kraai terug. Brouwselina is een beetje hyper geworden en sjeest met de bezem door het hutje. Maar helaas. Ze komt met haar bezem tegen een kast aan, uit de kast vallen potjes met ogen, slangen, hersenen, dode vogeltjes en nog veel meer vieze prut. ‘Dit heeft echt geen zin hoor!’ roept Brouwselina. Snel bladert Brouwselina in haar toverboek, pakt haar stafje en zegt: ‘Heksenbrouwsel en een slang, ach wat zijn die kindjes bang. Heksen die zijn heel gewoon, en ik wens mijn hutje schoon. Ja, een heksje dat ben ik, bij mijn kraai wens ik een grote strik.’ En ‘POEF!’ Alles wat Brouwselina gewenst had was er. ‘Kra, wat is dit?’ roept de kraai van Brouwselina geschrokken uit omdat hij een hele grote knal roze strik om zijn nekje heeft. Brouwselina barst in lachen uit en zegt: ‘Joepie, mijn wens is gelukt!’ Opgelucht kijkt Brouwselina uit het raam. Ze ziet dat de inspecteur met Vesta Brouwselina’s buurvrouw aan het kletsen is. Brouwselina loopt naar haar kleding kast en zegt: ‘Één keer in de eeuw komt de inspecteur, en één keer in de eeuw haal ik mijn mooiste jurk weer uit de mottenballen.’ Ze graait in haar kast, en haalt er een prachtige jurk uit. Snel kleed Brouwselina zich om. ‘Ding, dong!’ de bel gaat. ‘Hij is er!’ roept Brouwselina. Ze loopt naar de deur en doet het open. ‘Goede middag.’ zegt de inspecteur. ‘Hallo, als u wilt kunt u gerust binnen komen hoor!’ zegt Brouwselina op haar liefste stemmetje. ‘Nee, nee, nee, ik zie het al! Je hutje is goed verzorgt en blinkend schoon, je kraai heeft een mooie strik om, en jij hebt deze eeuw weer een je mooiste jurk aangetrokken. Prachtig! Niks aan te verbeteren!’ zegt de inspecteur. ‘Ehhh... Ik weet niet wat ik moet zeggen, dank u wel!’ zegt Brouwselina. Ineens horen ze een raar geluid. ‘SSSSSSSSSSSSSSSSSH...’ Brouwselina draait zich om. En kijkt met een scheef hoofd het hutje in. ‘SSSSSSSSSSSSSSSSH...’ horen ze weer. Ineens weet Brouwselina wat het is. ‘Mijn brouwsel! Nee mijn brouwsel!’ roept ze. Ze rent haar hutje in. Maar Brouwselina is al te laat. Het brouwsel omploft. ‘KABAM!’ ‘Nee, heb ik hier al die moeite voor gedaan? Mijn brouwsel oh, mijn brouwsel!’ roept Brouwselina wanhopig. Ze loopt weer naar de deur. De inspecteur lacht en zegt: ‘Jij bent de heks met het verkeerde brouwsel!’ De inspecteur lacht. En ergens in Brouwselina lacht zij ook een beetje. Toen het een eeuw later was kwam de inspecteur weer. En nu helemaal onverwachts. Ze werd haar huisje uitgezet en nu woont ze in een klein donker straatje in Boxmeer. En niemand weet dat Brouwselina een echte heks is...

Aantal keer bekeken: 4880
Waardering: 6.82 op 10
Geef een cijfer:

Alle rechten voorbehouden 2005-2024 - www.verhalenlezen.nl


Verhalen

Wilt u een verhaaltje lezen uit één van de onderstaande categorieën? Klik dan gewoon op een categorie en u komt op de pagina met de verhalen van deze bepaalde categorie.

Verhalen posten

Hebt u zelf een verhaaltje geschreven? Of een onvergetelijke blunder tegengekomen, of iets anders. En je wilt er anderen mee amuseren, lezen? Met verhalenlezen.nl kan dat geen probleem zijn. Klik hier om een verhaal te posten!


Statistieken

Totaal verhalen: 5184
Totaal categorieën: 10
Totaal 11 bezoekers online